اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

گردشگری ، صنایع دستی و مواد غذایی می تواند سه محور همکاری اصفهان و سنگاپور باشد 

به گزارش سرمایه گستران،جواد انصاری در همایش آشنایی با سنگاپور با حضور فعالان اقتصادی در همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان به تنوع مواد غذایی در ایران و علقه مندی سنگاپوری ها به صنعت غذا و گردشگری  اشاره کرد و گفت:برگزاری نمایشگاه مواد غذایی ایران در سنگاپور می تواند زمینه همکاری با این کشور را فراهم کند.

وی اضافه کرد:صنعت گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان می تواند نقطه عطف تجارت اصفهان و سنگاپور باشد و بایستی بر این دو بخش تدبیرویژه ای صورت گیرد .

وی خواستار راه اندازی خط هوایی مستقیم سنگاپور به اصفهان شد و گفت:اصفهان به عنوان یک قطب اقتصادی و گردشگری می تواند نقطه عطف روابط اقتصادی ایران و سنگاپور باشد .

 انصاری سنگاپور را یکی از مبادی مجدد کالا در  جهان برشمرد و گفت: ۴۰ درصد از تجارت جهانی از سنگاپور می گذرد ،۲۰درصد تعمیرات کشتی جهان و ۲۰۰ شرکت کشتیرانی بین المللی در این کشور فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: ۱۲۴ بانک در سنگاپور مجوز  فعالیت دارد  که ۱۲۰ بانک به صورت بین المللی فعالیت می کند.

وی مساحت این کشور را  ۷۱۹ کیلومتر مربع برشمرد و گفت:سنگاپور با  ۵/۵ میلیون جمعیت سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۵ میلیون گردشگر جذب کرده است و نشان از توانمندی این کشور در صنعت گردشگری دارد .

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این  همایش خواستار تسهیل فضای کسب و کار از سوی دولت شد و گفت:نقش دولت در ایجاد و تقویت رابط بین الملل ایران با سایر کشورها بسیار مهم و اثرگذار است .

وی  برقراری روابط بانکی را مهمترین خواسته فعالان اقتصادی از دولت عنوان کرد و گفت:مهمترین ابزار تجارت خارجی برقرار بودن روابط بانکی بین بانک های ایرانی با بانک های خارجی است .

وی تاکید کرد:برای صادرات باید کالای با کیفیت و قیمت تمام شده پایین تولید کنیم تا بتوان در بازارهای جهانی حضور داشه باشیم .

شریفی مسوول میز روابط اقتصادی ایران و سنگاپور در این همایش گفت:حجم مبادلات تجاری تا ۱۳۵۳  ،۱۶ میلیون دلار ،تا سال ۱۳۵۷ به ۸۰۰میلیون دلار رسید و  تا یک میلیارد دلار در سال ۱۳۸۶ رسیده است .

وی بیشترین صادرات ایران به سنگاپور نفت و مشتقات نفتی برشمرد و گفت: مهمترین واردات ایران از سنگاپور روغن پالم ،دانه آفتابگردان ،سویا است .

وی مهمترین کالای مورد نیاز سنگاپور را شامل ماشین آلات،مواد سوختی ،مواد پتروشیمی ،مواد غذایی ،مواد معدنی خام عنوان کرد .

 علیرضا سالاریان مسول دفتر نمایندگی وزارت امور خاجه استان اصفهان در این همایش خواستار معرفی ظرفیت های تجاری و تولید استان اصفهان به شرکت های سنگاپوری شد و گفت:سفارت های جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی در این راستا می باشند.

در پایان این همایش شرکت کنندگان در پانل پرسش و پاسخ با حضور  سفیر ایران در سنگاپور به  ارایه پرسش های تجاری و سرمایه گذاری پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا