پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

صرفه جویی در مصرف آب باید در طول سال مدیریت شود

به گزارش سرمایه گستران ،هاشم امینی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی نام‌گذاری شده و این مناسبت بیش از ۳۰ سال در تقویم کشور وجود دارد اما صرفاً به همین یک هفته برای صرفه‌جویی بسنده شده است.

امینی تصریح کرد: باید از فعالیت‌های کوچک شروع کنیم تا مشکلات حل شود. بیش از هزاران سال است که با مشکل کم‌آبی زندگی می‌کنیم، برای عبور از این بحران پدران ما قنات را تعریف کردند تا مشکل حل شود، ما نیز باید به این مرحله برسیم.

وی با بیان اینکه در شرایط دشوار تامین آب شرب برای مردم اصفهان قرار داریم اظهار داشت : برای گذر از این شرایط آبفا ارائه لوازم کاهنده مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده که این اقدام برای نخستین بار در کشور و در استان اصفهان انجام شده است و مردم طی تماس با ۱۵۲۲ می توانند لوازم کاهنده مصرف آب را به صورت اقساطی تحویل بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یکی دیگر از راهکارهای کاهش مصرف آب را صرفه جویی ومدیریت مصرف آب توسط مردم عنوان و تصریح کرد :در حال حاضر حدود ۹۰درصد مردم اصفهان توانسته اند با استفاده از الگوی صحیح مصرف ، کمتر از ۲۰ مترمکعب در ماه آب استفاده نمایند  که البته ایده آل ما رسیدن به مصرف ۱۱٫۵ متر مکعب در ماه است .

امینی به مصرف آب در صنایع اشاره کرد و افزود: همکاری برخی صنایع برای اصلاح مصرف خوب بوده است به طوریکه ذوب آهن که پیش تر در ماه دو هزار لیتر آب برای تولید نیاز داشت اکنون این میزان را به ۵۰۰ لیتر کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر سهم شرب یزد و اصفهان از سد زاینده رود ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است که به اندازه همین میزان هم آب برای باغات رها می شود.

مدیرعامل آبفا اصفهان افزود: سال گذشته آورده رودخانه یک میلیارد و ۵۰۰میلیون مترمکعب بود اما سال قبل هم کمبود توزیع وجود داشت. امسالحجم آب پشت سد ۴۶۵ میلیون مترمکعب است، پس باید پذیرفت وزارت نیروبرای اینکه این زمان طی شود آب کمتری به شرکت بدهد. 

وی با اشاره به همکاری با شهرداری گفت: بخشی از اصلاح شبکه آب‌رسانی حاصل فعالیت شورای شهر است. قرار بود در یک برنامه سه‌ساله شبکه فاضلاب راه‌اندازی شود و این امر محقق شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا