شهر و جامعهعناوین اخبار

بزرگداشت صائب تبریزی، شاعر نامدار عصر صفوی برگزار می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهین شکرانی با اعلام این خبر گفت: نشست تخصصی بزرگداشت صائب تبریزی به همت شهرداری اصفهان، اداره کل ارشاد اسلامی، شهرداری تبریز و انجمن شعر و ادب استان اصفهان روز یکشنبه دهم تیرماه ساعت ۱۷ در مرکز ادبی قلمستان واقع در باغ غدیر و با حضور دکتر مهدی نوریان و دکتر باقر صدری نیا برگزار می شود. همچنین ساعت ۲۱ دهم تیر ماه در خیابان صائب و در جوار آرامگاه صائب، گردهمایی و مراسمی با حضور اهل شعر و ادب، برگزار خواهد شد.

وی شعرخوانی، تجلیل از ۸ شاعر پیشکسوت استان اصفهان و اجرای موسیقی سنتی را از برنامه های این مراسم برشمرد و تصریح کرد: در ششمین مراسم بزرگداشت صائب تبریزی میزبان جمعی از مدیران شهری، اساتید دانشگاه، شعرا و ادبا، اهل قلم و علاقمندان به شعر و ادب پارسی در جوار آرامگاه صائب خواهیم بود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: مقبره صائب تبریزی می تواند به مرکز فرهنگی و ادبی برای علاقمندان به شعر و ادبیات فارسی تبدیل شود.

گفتنی است در سال ۹۲ با پیگیری انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان و حمایت شاعران بزرگ ایران، دهم تیرماه (صد و سومین روز سال بر اساس محاسبه واژه صائب در حروف ابجد) به نام این شاعر پارسی نامگذاری شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا