شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

بررسی بافت فرسوده ۸ شهر استان در کمیسون ماده ۵ این هفته استان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۱۰ مورد از موارد اصلاح،تعیین و دقیق سازی خط بدنه،تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع ،حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به شهر جدید بهارستان ، اصفهان ، و بافت فرسوده شهرهای فرخی ، علویجه ، اژیه ، کلیشاد ، سودرجان ، شاپور آباد ، کوهپایه و گلشهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 در جلسه گارگروه نشست تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان نیز موارد خارج حریم شهر ، مربوط به احداث اتاق کارگری در شهرهای : فریدونشهر، خمینی شهر،  فریدن، دهاقان، لنجان ،بوئین و میاندشت ،سمیرم، شهرضا و موارد داخل حریم شهر دهاقان و همچنین تعیین کاربری پهنه مشاغل شهری اصفهان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اخذ ۵۸ مصوبه گردشگری و احداث هتل در استان/ آماده عقد تفاهم نامه همکاری با شهرداری ها جهت مشارکت در فرآیند تهیه طرح های تفصیلی

به عنوان اولین کلانشهر، سند پهنه بندی حریم شهر اصفهان در کشور به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسید.

محمد بناییان مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل گفت: درحال حاضر از ۱۰۷ شهر در سطح استان، طرح جامع ۱۹ شهر ابلاغ، ۱۵ شهر در مرحله بررسی و تصویب در مراجع ذیصلاح می باشد.

وی در خصوص طرح های تفصیلی شهرها افزود: طرح تفصیلی ۳ شهر ابلاغ، ۲۳ شهر در مرحله بررسی و تصویب در مراجع ذیصلاح و ۱۴ شهردر مرحله برگزاری مناقصه جهت انتخاب مشاور تهیه کننده طرح های تفصیلی و انجام مراحل انعقاد قرارداد می باشد.

بناییان اظهار داشت: ۵۸ مصوبه گردشگری و احداث هتل ، ۳۵ مصوبه گردشگری داخل و خارج حریم ، ۳۵ مصوبه مجتمع خدمات رفاهی و بیش از ۲۰۰ مورد تکمیل پرونده و حدود ۱۰۰ مورد مصوبه جهت احداث نیروگاههای خورشیدی اخذ گردیده است .

وی خاطر نشان ساخت: در این حوزه ۳۰ شهر استان در مرحله عقد تفاهم نامه همکاری با شهرداری ها جهت مشارکت در فرآیند تهیه طرح های تفصیلی است و در این راستا تفاهم نامه کلان شهر اصفهان با مشارکت استانداری، شهرداری و شورای شهر منعقد گردیده است .

همچنین در بخش شهرسازی و معماری سند پهنه بندی حریم شهر اصفهان به عنوان اولین کلانشهر در کشور به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسیده و تمامی مراحل قانونی مصوبات استانی تا ابلاغ شورایعالی پروژه عظیم گل نرگس که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی بوده طی شده است.

**

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا