تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

نیروی انتظامی مستمراً در جهاد اکبر و اصغر قرار دارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار” مهدی معصوم بیگی” در آئین افتتاحیه سایت دوچرخه‌سواری کارکنان پلیس در مجموعه ستاد فرماندهی انتظامی استان گفت: برابر اسناد تاریخی در هفدهم شوال، امام علی (ع) در جنگ خندق با عمرو بن عبدود شجاعانه جنگید و پس‌ازاینکه او را به زمین انداخت، آن مرد جنگی که مغلوب امام شده بود آب دهان بر روی مبارک آن حضرت انداخت.

وی افزود: امام که می‌توانست در آن لحظه کار عمرو بن عبدود را تمام کند ناگهان از روی او بلند شد و بعد از کمی قدم زدن دوباره با او به مبارزه پرداخت و سرانجام سرش را از بدنش جدا کرد و هنگامی‌که به‌طرف مسلمانان بازگشت وقتی از او سؤال کردند چرا همان لحظه کار عمرو را تمام نکردی گفت، وقتی او آب دهان به روی من انداخت ترسیدم که او را به خاطر خشم و عضب خودم بکشم به همین خاطر بلند شدم تا خشمم فروکش کند و آنگاه او را به خاطر جنگ با دین خدا کشتم .

سردار معصوم بیگی بابیان اینکه امام علی (ع) در این ماجرا جهاد اکبر و اصغر را توأم باهم انجام داد گفت: رفتار آن حضرت و همه امامان معصوم برای ما سرمشق و الگو است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی نیز مستمراً در جهاد اکبر و اصغر قرار دارند به‌گونه‌ای که دائماً بابی نظمی‌ها، زشتی‌ها و ناپاکی‌های جامعه برخورد کرده و با برهم زنندگان نظم و امنیت و سارقان و مجرمان درگیر هستند و چون نیت آن‌ها در این مسیر خالص و برای خداست و در هنگام انجام ماموریت بر نفس خود غلبه می کنند وارد جهاد اکبر می‌شوند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه پلیس انقلابی و اسلامی در انجام مأموریت خود و در هنگام دستگیری مجرمان تنها خدا را در نظر می گیرد و هیچ‌گاه خصومت شخصی را لحاظ نمی‌کند اظهار داشت: امروز رفتار، کردار، عمل و صبر امام علی (ع) در هنگام برخورد با مجرمان و خلاف‌کاران برای نیروهای انتظامی بهترین الگو و سرمشق است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان گرانقدر دوران دفاع مقدس به‌ویژه جانباز شهید” فرهاد علیمرادی” گفت: شهدا و جانبازان نمونه بارز پهلوانان دوران ما هستند چراکه آنان برای حفظ مرزهای میهن اسلامی جان شیرین خود را فدا کردند و از همه‌چیزشان گذشتند تا ما در امنیت و آرامش باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا