شهر و جامعهعناوین اخبار

تشکیل ۱۰۰ کلاس آموزشی در جوار آستان مقدس ۱۰ امامزاده اصفهان

به گزارش  سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: براساس اقدامات انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته امسال نیز همچون سال های گذشته اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان براساس ابلاغ سازمان اوقاف طرح نشاط معنوی را با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با محوریت ترویج زندگی به سبک اسلامی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص و دارای ظرفیت ناحیه یک شهرستان اصفهان اجرا می کند.

وی افزود: در این طرح دوره های مختلف آموزشی، علمی، ورزشی، عقیدتی، قرآنی و…. همراه با برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی برای گروه سنی ۷ الی ۱۸ سال ویژه دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی از تاریخ ۱۶ تیرماه لغایت ۳۱ مرداد ماه برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: این دوره های آموزشی با همکاری دانشجویان برگزیده دانشکده علوم قرآنی اصفهان، ۱۰ مبلغ بومی و ۳ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم در قالب ۱۰۰ کلاس آموزشی در جوار آستان مقدس ۱۰ امامزاده واجب التعظیم ناحیه یک شهرستان اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اضافه کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند با اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه شهرستان اصفهان با شماره ۳۲۲۳۸۵۷۷ واحد امور فرهنگی و قرانی تماس حاصل نمایند.

**آغاز دوره تربیتی مرکز تربیت و آموزش آستان امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان

 مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: همزمان با فرارسیدن اوقات فراغت دانش‌آموزان، کلاس های تربیتی مرکز تربیت و آموزش آستان مقدس امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان در ترم تابستان طی مراسمی عصر یکشنبه ۱۰ تیرماه آغاز شد.

بهزاد اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نشاط معنوی کلاس های تربیتی مرکز تربیت و آموزش آستان مقدس امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان آغاز شد.

وی در ادامه افزود: مسئول مرکز تربیت و آموزش حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان در مراسم افتتاحیه این دوره از کلاس‌ها گفت؛ کلاس های تربیتی این مرکز با هدف ارتقای مستمر سطح علمی و مهارت های عملی، سطح فرهنگ و دانش فنی، اشتغال زایی و کسب درآمد مردم منطقه زینبیه و شهر اصفهان در ۴ دوره بهار، تابستان، پاییز و زمستان ویژه خواهران برگزار می شود.

زهرا دارابی با بیان اینکه در ترم تابستان این دوره، ۱۲ گروه از کودکان و نوجوانان دختر در رده سنی ۹ تا ۱۷ سال شرکت دارند، خاطرنشان کرد: نشست های تربیتی، کلاس های تقویتی درسی، کلاس های هنری و ورزشی، کلاس های مهارتی از جمله برنامه های این دوره می باشد.

وی ادامه داد: همچنین در کلاس‌های فوق برنامه نمایش فیلم‌های تربیتی و آموزنده، اردو و برگزاری مسابقات فرهنگی وجود دارد که از ۱۰ تیرماه آغاز و تا نیمه شهریورماه ادامه خواهد داشت.

**ثبت چهار وقف جدید در بن رود

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت:  چهار وقف جدید توسط واقف نیک اندیشی به ارزش ۱ میلیارد ریال برای توسعه مسجد بیت الرضا حسن آباد بن رود به ثبت رسید.

امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: عباسعلی قیصری حسن آبادی با مراجعه به دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود چهار وقف جدید را به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش قطعات زمینی را به مساحت های ۹۵ متر مربع، ۶۸ متر مربع، ۹۵ متر مربع و ۵۳ متر مربع واقع در حسن آباد بن رود به صورت جداگانه خریداری و وقف کرد که در مجموع ارزش این موقوفات بالغ بر ۱ میلیارد ریال است.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف نیک اندیش تنظیم و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است این موقوفات برای توسعه مسجد بیت الرضا وقف شده اند.

**وقف های فرهنگی باعث ارتقاع فرهنگ جامعه می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: نذرهای فرهنگی و وقف های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی باعث ارتقاع سطح فرهنگی جامعه می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد سلطانی رنانی اظهار داشت: به همان اندازه ای که انسان برای رشد جسمانی و حیات مادی خود نیازمند تهیه خوراک مناسب و همچنین غذا برای جسم خود است باید برای ارتقاع فکر، ذهن، شخصیت و فرهنگ خود نیز خوراک مناسب تهیه کند و کتاب بهترین خوراک روح و روان انسان است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: اگر که ما می خواهیم در جامعه ای با مردمانی فرهیخته، سالم، قانون مدار و پیشرفته زندگی کنیم باید فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در جامعه خود گسترش دهیم.

استاد علوم قرآنی و حدیث دانشگاه اصفهان در ادامه به نقش و جایگاه فرهنگ غنی وقف در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: واقفان نیک اندیش با وقف هایی که انجام داده اند همواره در طول تاریخ محور بسیاری از حرکت های بزرگ فرهنگی، علمی،بهداشت و درمان، اجتماعی و… بوده اند ولی اکنون یکی از نیازهای روز جامعه ما ارتقاع فرهنگ اسلامی و ایرانی است و این افراد خیر و نیکوکار می توانند با وقف کتاب باعث نشر معارف اسلامی، علمی، اجتماعی و… شوند و هم اینکه این عمل نیک اندیشانه آنان موجب ارتقاع علم و فرهنگ در جامعه می شود و هم برای خود باقیات و صالحاتی برجا گذاشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سلطانی در ادامه به نقش اطلاع رسانی و تبلیغ فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه می تواند با استفاده از ابزارهای مختلف برای تبلیغ و اطلاع رسانی فرهنگ وقف در جامعه استفاده کند و فضایی را ایجاد نماید که همه اقشار جامعه با این فرهنگ غنی و تاثیرات آن آشنا شوند.

وی در ادامه یادآور شد: وظیفه هر فرد مسلمان و شیعه است تا با بسیاری از مباحث مختلف فقهی، شرعی و همچنین سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) آشنا و درباره این مطالب آگاهی لازم و کافی را داشته باشد و این اگاهی از طریق تحقیق و مطالعه به وجود می آید و این امر نشان از لزوم وقف هایی توسط واقفان نیک اندیش در جهت تهیه و وقف کتبی در این زمینه ها است.

براساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین محمد سلطانی با مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تعداد ۱۵۵ جلد کتاب نفیس با موضوعاتی همچون فقه، حدیث، سیره اهل بیت(ع)، داستان های مذهبی، کودک و… را به ارزش بیش از ۱۰ میلیون ریال برای توزیع در کتابخانه های بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان وقف کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا