شهر و جامعهعناوین اخبار

ضریب نفوذ ۷۴ درصدی اینترنت در اصفهان/سارق خودرو دقایقی پس از سرقت دستگیر شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار داشت : وضعیت نفوذ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کشور ۱۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است و برای استفاده از این فضا باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: با اشاره به اینکه بالاترین نرخ حضور در اینترنت در شبانه‌روز با هشت ساعت مربوط به ایران است، گفت: دختران با ۹۶۵ دقیقه و پسران با ۱۰۲۵ دقیقه حضور هفتگی، بهترین و طلایی‌ترین زمان زندگی خود را در اینترنت می‌گذرانند.

رئیس پلیس فتای اصفهان به آمار جرائم رایانه‌ای طی دو سال اخیر اشاره کرد و عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ اینترنت حق اولیه بشر شناخته شود و کلیه خدمات از این بستر ارائه شود.

مرتضوی اضافه کرد: افزایش جرائم رایانه‌ای با شاکی خصوصی در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۶۳ درصد رشد یافت و در سه‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد : با مشارکت دستگاه‌های مختلف می‌توان از ظرفیت استان اصفهان برای پیشگیری و مقابله با این تهدیدها استفاده کرد، وی ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای استفاده صحیح از فضای مجازی را ازجمله اقدام‌های مؤثر برای پیشگیری و مقابله با تهدیدهای این حوزه بیان کرد .

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد :گرچه در حوزه آموزش فضای مجازی اقدامات آموزشی خوبی انجام‌شده اما این اقدامات منسجم نبوده و نیاز است که نهادی متولی این امر باشد، همچنین بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌های استان، صداوسیما، اتاق اصناف و سمن‌ها به‌صورت هماهنگ می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی نقش مؤثری داشته باشد.

**توقیف سواری سمند با ۱۲۰ کیلوگرم تریاک در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۱۲۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری سمند و دستگیری ۲ سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی”  اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری پلیس اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری در محور “ابرکوه” به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: راننده خودرو به دستور ایست مأموران توجهی نکرد و متواری شد که مأموران وارد عمل شدند و در اقدامی ضربتی خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۲۰ کیلوگرم تریاک که در صندوق‌ عقب خودرو جا ساز شده بود، کشف شد.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: در این عملیات ۲ سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**دستگیری ۲ خرده فروش مواد افیونی و کشف ۸ کیلو تریاک در نجف آباد

فرمانده انتظامی شهرستان ” نجف آباد” ازدستگیری ۲ خرده فروش و توزیع کننده اصلی مواد مخدر و کشف ۸ کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”محمد رضا خدا دوست ” اظهار داشت: درپی وصول اخباری مبنی بر توزیع و فروش مواد افیونی توسط ۲ خرده فروش در این شهرستان ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

سرهنگ خدا دوست اظهار داشت : پس از هماهنگی با مقام قضائی از مخفیگاه این ۲ سوداگر مرگ بازرسی شد که مقدار ۸ کیلو گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان گفت :امروز پلیس در مقابل قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان ایستاده و اجازه جولان به آنان نخواهد داد ،شهروندان در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک می توانند موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

**انهدام باند سارقان منازل با ۱۱ فقره سرقت در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهر شاهین شهر ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در این راستا تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ مختاری بیان داشت : فرد دستگیر شده به سرقت یک میلیارد ریال اموال مسروقه طی ۱۱ فقره سرقت با همدستی ۲ سارق دیگر اعتراف کرد.

مختاری از دستگیری همدستان سارق خبر داد و بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان با اشاره به اینکه اموال کشف شده به مالکان بازگردانده می شود به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال با ارزش در منازل خودداری کنید ، منازل خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

 

**کشف ۴۰ میلیون ریال چوب بلوط جنگلی قاچاق در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف یک محموله چوب بلوط جنگلی به ارزش ۴۰ میلیون ریال و دستگیری ۲ نفر دراین رابطه خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی”  اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودرو مقدار یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب بلوط جنگلی قاچاق کشف شد.

سرهنگ قرقانی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۴۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان افزود:نیروی انتظامی با تمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا و مخلان اقتصاد کشور و مخربین محیط زیست برخورد می کند و از شهروندان درخواست کرد هر گونه مورد مشکوک را با تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

**توقیف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی استان در بازرسی از انباری خارج از شهر یک محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال را توقیف کردند.

سرهنگ “سعید سلیمیان” ، گفت: در پی اطلاع کارآگاهان از دپوی محموله‌ای کالای خارجی در انباری ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی کارآگاهان از انبار موردنظر بازرسی کردند که تعداد یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بادام پوست‌کاغذی ، ۳ کیسه بزرگ البسه خارجی و ۳۰ کارتن حاوی ۷۰۰ بطری شیشه‌ای مایع شکلات خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام‌شده است بیان داشت: در این زمینه ۲ قاچاقچی کالا دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ سلیمیان در پایان خاطرنشان کرد : نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**

سارقی که که پس از سرقت یک خودرو با گشت انتظامی مواجه و متواری می شود توسط ماموران انتظامی شهرستان اصفهان دستگیر شد .

سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان  اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری ۱۶ اصفهان حین گشت زنی به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و طی استعلام بعمل آمده مشخص شد دقایقی قبل سرقت شده است .

وی تصریح کرد: سارق با رویت ماموران از محل متواری که گشت انتظامی وارد عمل شد و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این خودرو حین فرار با چندین دستگاه خودرو برخورد و خساراتی وارد کرده بود بیان داشت : متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد :اجازه نخواهیم داد نا امنی در شهر باعث نارضایتی شهروندان شود وبرای ایجاد مقوله امنیت از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا