تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان امحاء شد/ ضرورت به صفررسانی تقاضای مصرف مواد مخدر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار” مهدی معصوم بیگی” در حاشیه مراسم امحاء بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر گفت: این مواد طی یک سال گذشته توسط فرماندهی انتظامی ۷ استان کشور کشف شده بود که استان اصفهان برای برگزاری این مراسم انتخاب شده است.

وی افزود: در واقع امروز دنیا در زمینه مبارزه با مواد مخدر وامدار ایران است چرا که بیش از ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر جهان توسط ماموران امنیتی و انتظامی کشور ما انجام می شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول عمر ۴۰ ساله خود بیش از ۱۰ هزار جانباز، مصدوم و مجروح و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ شهید در راه مقابله با قاچاق مواد افیونی تقدیم و دولت ایران نیز هزینه گزافی را برای این منظور صرف کرده که بایستی دستگاه های بین المللی بیش از گذشته به ایران کمک کنند.

سردار معصوم بیگی، به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای انتظامی استان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: در ۳ ماهه نخست امسال بیش از ۱۱ تن انواع مخدر توسط ماموران پلیس استان کشف شده که در نوع خود بی نظیر است و این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در همین رابطه بیش از ۶ هزار نفر اعم از قاچاقچی، نگهدارنده، توزیع کننده و معتاد متجاهر با هماهنگی شورای هماهنگی و دستگاه قضائی استان دستگیر و ۲ هزار و ۲۰۰ طرح پاک سازی در کانون های جرم نیز اجرا شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان از انهدام ۴۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد و عنوان داشت: با حمایت استاندار به منظور افزایش توان و تحرک پلیس در شناسایی و برخورد با محموله های مواد افیونی از ابتدای امسال بهره برداری از تجهیزات جدید و نوین پلیسی شامل کوادکوپتر و سامانه هوشمند بازرسی خودروهای سبک و سنگین (ایکس ری) در فرماندهی انتظامی استان اجرایی شده است.

فرمانده انتظامی استان از مواد مخدر به عنوان ابرآسیبی که همه افراد جامعه را تهدید می کند یاد کرد و اظهار داشت: وقتی موضوعی به نگرانی عمومی تبدیل می شود بایستی برای مقابله با آن همه مردم وارد میدان شوند.

این مقام مسئول بیان داشت: تقاضای من این است که موضوع مبارزه با مواد مخدر به یک کار ویژه همگانی و عمومی تبدیل شود و کاری کنیم که تقاضا برای مصرف مواد را به صفر برسانیم چون تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد عرضه نیز انجام می شود.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا