تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

 احترام به استقلال اقتصادی باید از مدارس آغاز شود

به گزارش سرمایه گستران از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولین آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور که با حضور دکتر محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید، اظهارداشت: روحیه کمال‌جویی و تعالی‌جویی استان اصفهان در ابعاد مختلف آموزش و پرورش بارز است.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه این ویژگی هرچند در وجود همه انسان‌هاست اما این موضوع در استان اصفهان بیشتر از سایر استان‌هاست و فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود، افزود: روحیه فراگیری و رشد در وجود همه قومیت های مختلف ایران پر رنگ است ودر اصفهان توجه به علم آموزی یکی از ویژگی های منحصر به فرد مردم بشمار می رود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه باید دانش آموزان در کنار پایبندی به آموزه های دینی و ملی، روحیه خودباوری و خود اتکایی را در خود تقویت کنند؛ تصریح کرد: گاهی در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی و اجتماعی، به صورت کلان صحبت می‌شود و این کلی‌گویی چیزی به دانش‌آموزان اضافه نمی‌کند و در کنار مسائل مختلفی چون پایبندی به اخلاق اسلامی، اخلاق اجتماعی و بازیابی هویت ایرانی و اسلامی، به مسائل معمولی پرداختن توحید، اقتصاد، اجر نهادن به تلاش و کوشش برای تولید کمتر توجه شده است.
مهر علیزاده در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی کشور تصریح کرد: تهدیدات دشمن همواره از اول انقلاب وجود داشته است اما کاری از پیش نبرده اند و هر بار با شکست روبرو شده است.
استاندار اصفهان با بیان این‌که رؤسای جمهور قبلی آمریکا نیز نتوانستند اقدام شدیدی علیه ایران انجام دهند، خاطر نشان کرد: نسل برخاسته از انقلاب تمام ترفندهای ۴۰ سال گذشته دشمن را یاد گرفته است و کسی بی‌عقل‌تر از قبلی‌ها اعلام کرده است که می‌خواهد چه کند اما نمی‌تواند.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه وظیفه این است که بر روی استقلال اقتصادی بیش از پیش کار کنیم؛ اظهارداشت: این موضوع باید از مدارس وتوسط معلمان آغاز شود تا دانش‌آموزان بدانند در آینده چگونه با یک کارآفرین و سرمایه‌گذار برخورد کنند.
استاندار اصفهان افزود: معلمان باید تلاش نمایند تا در کنار مفاهیم علمی واجتماعی که به دانش آموزان آموزش می دهند، احترام به استقلال اقتصادی کشور نیز آموزش داده شود واین مسئله ای ارزشمند است که باید به آن پرداخته شود.
مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: زمانی که شیرهای نفت را ببندیم تازه استقلال اقتصادی کشور و قابلیت‌های واقعی مردم مشخص می‌شود و به توانمندی‌های خود دست می یابیم.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه مدرسه را رکن اصلی آموزش و پرورش برشمرد و اظهارداشت: مدرسه یک سازمان و موجود زنده است و باید تغذیه و تنفس کند و مواد مورد نیاز خود را خودش به دست آورد و تغییر در رفتار نو آموز ایجاد کند.
وی با بیان اینکه تغذیه، تنفس و رشد مدرسه بر عهده ماست، افزود: تا زمانی که مدرسه به موجود زنده تبدیل نشود مشکلات آن تمام نمی شود و در این راستا مدرسه باید به بلوغی برسد که خودش مسائلش را حل نماید و این امر به معنای مدرسه محوری و یعنی اینکه وزیر، مدیر کل، معلم نقش حمایت کننده و پشتیبان داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: به مردم استان اصفهان به لحاظ مدیریت دکتر مهرعلیزاده به عنوان استاندار تبریک می گوییم چرا که ایشان مدیری خوشنام و خوش فکر هستند که در مناصب مختلف خوش درخشیدند و در این شرایط همچون گذشت با سرپنجه ی تدبیر خوب ایشان گره ها باز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا