شهر و جامعهعناوین اخبار

۱۰هزار گردشگر خارجی، از آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) آران و بیدگل دیدن کردند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه اظهار داشت: روزانه به طور میانگین ۸۰ نفر گردشگر خارجی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی از حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل دیدن می کنند که بیشتر آن ها بر اساس آمارهای موجود از کشورهای اروپایی و سپس اسلامی هستند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال های قبل افزود: برنامه هایی برای تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری مذهبی کشور در حال تدوین است که در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت ها گفت: زیر سازی، یکی از مسائل مهم اقامت گردشگران است که متاسفانه، این شهرستان فاقد امکانات اقامتی مناسب مانند زائرسرا یا هتل است.

سید جواد تکیه در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است افزود: آستان مقدس حضرت محمد هلال فرزند بلافصل حضرت امام علی (ع) که در آران و بیدگل قرار دارد به ویژه در این چند سال گذشته مورد توجه بسیاری، از جمله گردشگران خارجی قرار گرفته است که در همین راستا نیز ۱۰ هزار نفر گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تا کنون از این آستان مقدس دیدن کرده اند.

وی در ادامه گفت: آستان مقدس امامزاده هلال بن على (علیه السلام) در شهرستان آران و بیدگل و در ۱۲ کیلومترى شهر کاشان واقع شده است.

**اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در ۵ امامزاده شهرستان فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: همزمان با دهه کرامت و بزرگداشت مقام شامخ امامزادگان عظیم الشان کلیه امامزادگان شهرستان فلاورجان آذین بندی و به صورت ویژه نیز برنامه های در جوار حرم مطهر ۵ امامزاده عظیم الشان این شهرستان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: بقعه های روشن امامزادگان به مثابه دفترهای نمایندگی اهل بیت علیهم السلام در سراسر ایران اسلامی هستند و این بقعه های بابرکت، پناهگاهی برای دلدادگان خاندان نور و کمال محسوب می شوند و سال هاست که مردمانی روشن ضمیر به این مکان های روح افزا حاضر می شوند و با اعتقادی راسخ دریافته اند که هر آنچه با واسطه فیض در میان می گذارند، در پاکتی از نور به دست خداوند می رسد و گره گشای بسیاری از مشکلات مادی و معنوی آنها خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری این برنامه ها تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی وترویج فرهنگ زیارت وپاسخگویی به شبهات است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: برنامه های متنوع فرهنگی همچون جشن میلاد حضرت معصومه (س) ،قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل و مولودی خوانی در امامزادگان سطح شهرستان برگزار شد و روز یکشنبه نیز همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) ویژه برنامه های در جوار حرم مطهر این امامزادگان عظیم الشان برگزار می شود.

احمد آزادگی ادامه داد: با توجه به اینکه روز پنجم دهه ذی القعده مصادف با روز ملی تجلیل از امامزادگان است سازمان اوقاف و امور خیریه هم ویژه برنامه های خاصی از قبیل همایش ونمایشگاه وغباروبی امامزادگان برای این ایام در ۵ امامزاده شهرستان فلاورجان به ویژه در امامزادگان شریف و میر مرتضی شرودان (علیهم السلام ) و سید محمد قهدریجان (ع) در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اضافه کرد: دهه کرامت از بیست و چهارم تیر همزمان با یکم ذی القعده و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز می‌شود و با سالروز ولادت با سعادت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در سوم مرداد به کار خود پایان می‌دهد.

**همایش بزرگداشت امامزادگان در امامزادگان سیدان الکریمان(ع) دولت آباد برگزار شد

مدیر اجرایی امامزادگان سیدان الکریمان(ع) دولت آباد گفت: به مناسبت دهه کرامت وبزرگداشت امامزادگان لازم التعظیم حضرات سیدان الکریمان علیهماالسلام ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر این امامزادگان عظیم الشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی نریمانی اظهار داشت: براساس هماهنگی هایی که انجام شد به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان لازم التعظیم حضرات سیدان الکریمان علیهماالسلام ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر این امامزادگان عظیم الشان برگزار شد.

وی در ادامه اقزود: این ویژه روز شنبه ۳۰ تیر ماه همراه با برنامه های متنوع و شادی در جوار حرم مطهر این امامزادگان عظیم الشان اجرا شد که سخنران این مراسم نیز استاد حجت اسلام و المسلمین انصاریان بود و سخنرانی این دانشمند فرزانه نیز به صورت زنده ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه اصفهان پخش شد.

مدیر اجرایی امامزادگان سیدان الکریمان(ع) دولت آباد گفت: آستان مقدس امامزادگان سیدان الکریمان(علیهماالسلام) در فاصله ۳ کیلومتری مرکز شهر دولت آباد در منطقه برخوار، در محله زمان آباد و در ده کیلومتری شمال شهر اصفهان واقع شده است.

**وقف جدیدی برای تامین آب شرب امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی(ع) کاشان به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان عظیم الشان وقف جدیدی برای تامین آب شرب امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی(ع) کاشان به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و روز پنجم ذیقعده که به روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده سرکار خانم ربابه قاسم زادهباریکرسفی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان وقف جدیدی را به نام خود به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش به جهت رفع مشکل آب شرب امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی علیه السلام همگی یکصد متر مربع مشاع از سهم الارث خود از قطعه زمین مزروعی دوازده من چاله باغ سید که شش من آن از آقای عباس قاسم زاده پدر واقفه به ایشان به ارث رسیده بوده  و در سرچم پایین روستای باریکرسف راقع شده است را وقف نمود تا در آن منبع آب شرب این امامزاده واجب التعظیم احداث شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه اضافه کرد: این موقوفه حدود یکصد میلیون ریال ارزش دارد و در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به ثبت رسید.

مهدی حافظیان در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه آن امامزاده همه روزه پذیرای زایران زیادی است و با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه بود با این وقف انتقال آب شرب به آن مکان مقدس میسر شده و این مشکل نیز مرتفع شد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: شهرستان کاشان دارای ۲۲۷۹موقوفه و ۸۳۹۱ رقبه  و ۱۲۰بقعه متبرکه ثبت شده در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: آستان مقدس امامزاده سیدابوالقاسم نورالهدی علیه السلام در در ۴۵ کیلومتری شمال کاشان و در در سه کیلومتری منطقه مشهد اردهال مقابل روستای علوی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا