پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف محموله میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “سعید سلیمیان” رئیس پلیس آگاهی استان ، گفت: در پی وصول خبری مبنی بر دپو و توزیع کالای خارجی قاچاق در یک انبار تخلیه بار اطراف شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل مورد نظر بازرسی شد که تعداد ۳۳۱ جفت کفش،۳ کیسه البسه و ۷۰۰ بطری شیشه مایع شکلات خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی از دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد و بیان داشت: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام‌شده است.

سرهنگ سعید سلیمیان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**دستگیری سارق داخل خودرو با ۱۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه

گروه استان ها –اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۱۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر گفت:در پی اعلام سرقت داخل خودرو ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی تحقیقات خود را برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات گسترده و اقداماتی تخصصی با توجه به نحوه سرقت و بررسی خودروهای مسروقه، اکیپ های گشتی را در مناطق مختلف شهرستان مستقر کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی مؤثر وهدفمند خود سارق را حین سرقت لوازم خودرو شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد : متهم که از سارقان حرفه ای می باشد طی بازجویی های پلیس به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال قطعات و اموال داخل خودرو اعتراف که در این خصوص پرونده تشکیل، و مالباخته گان شناسایی و متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست: از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک خود داری کنند، از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد ، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند، از رها کردن خودرو ، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید . سارقان به دلیل حرفه ای بودن ، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .

**عمده فعالیت مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی خارجی است

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه امروز شاهد فعالیت گسترده مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی خارجی هستیم و این افراد شبکه های اجتماعی خارجی را بستر امنی برای فعالیت‌های مجرمانه خود می‌دانند، از کاربران فضای مجازی خواست توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : هر روز به کاربران پیام‌رسان موبایلی افزوده می‌شود، نکته‌ای که شهروندان عزیز باید در نظر داشته باشند عدم توجه به سطح دسترسی‌هایی است که هنگام نصب نرم‌افزار با دستان خود در اختیار سرویس‌دهندگان این قبیل از نرم‌افزارها قرار می دهند و بدین ترتیب زمینه نقض حریم خصوصی برای سرویس‌دهندگان پیام‌رسان‌های موبایلی نسخه خارجی به‌راحتی فراهم می‌گردد.

وی افزود: خواندن لیست مخاطبان یا اطلاعات تماس ذخیره‌شده در گوشی، فعال کردن میکروفن، استفاده از دوربین دستگاه بدون اطلاع کاربر و … نمونه‌ای از سطح دسترسی‌هایی است که سرویس‌دهنده جهت فعال‌سازی نرم‌افزار به آن نیاز دارد، این پیام‎رسان‌ها با داده ‌کاوی بر روی اطلاعات کاربران و مخاطبان گسترده‌ای که در کشور جذب کرده‌اند، نیاز‌های کشور را به‌خوبی شناسایی و برای آن‌ یک برنامه اقتصادی طراحی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: جرائم مربوط به شبکه‌های اجتماعی خارجی بخش زیادی از جرائم فضای مجازی را تشکیل می‌دهند، سرورهای این پیام رسان ها در داخل کشور نیست و غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرورها توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می گیرد؛ همچنین به دلیل دسترسی مشکل به اطلاعات سرورهای پیام رسان خارجی از جمله تلگرام بعضاً احقاق حق شکات به سختی انجام می پذیرد.

هم‌وطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و کانال رسمی پلیس فتا در پیام رسان های داخلی با آی دی @cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

**پرونده سارق ۱۷ ساله با ۷ فقره سرقت بسته شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از دستگیری سارقی ۱۷ ساله که اقدام به ۷ فقره سرقت از مغازه ها کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از مغازه های شهرستان “فلاورجان” بررسی موضوع به صورت ویژه دردستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را که فردی ۱۷ ساله بود شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ نیکبخت بیان داشت : سارق دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۷ فقره سرقت از مغازه های شهرستان “فلاورجان” اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: نسبت به تجهیز محل کسب و کار خود به دوربین مداربسته و قفل کتابی اقدام و از سپردن مغازه به افراد ناشناس و کم سن و سال بپرهیزید.

**کشف محموله کالای قاچاق در سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی استان از کشف یک محموله لوازم خانگی خارجی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” یک دستگاه اتوبوس مسافربری ولوو را جهت بررسی و بازرسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی ازاین خودرو تعداد ۵ دستگاه کولر گازی دو تکه و تعداد ۲۴ عدد چمدان مسافرتی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ قرقانی از دستگیری راننده و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و تاکید کرد: نیروی انتظامی باتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا و مخلان اقتصاد کشور برخورد می کند و نیازمند مشارکت و همیاری عموم مردم می باشد .

**مأموران پلیس؛ رفتارهای ارزشی را در جامعه الگو سازی می کنند

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه مأموران کلانتری ها و پاسگاه ها بیشترین ارتباط را با مردم دارند از تدوین برنامه ای برای الگوسازی رفتار های ارزشی در جامعه توسط این مأموران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” عزیز اله سپهوند” در آئین افتتاحیه اولین دوره کارگاه آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری ها و پاسگاه ها گفت: استراتژی و دکترین ناجا تربیت پلیس حرفه ای است به گونه ای که مأموران نیروی انتظامی بتوانند شناخت عمیق از مسایل و آسیب های پیرامون خود داشته و بهترین خدمات را به مراجعان ارائه کنند.

وی افزود: امروز جامعه یکسری توقعات از پلیس دارد که بایستی مأموران این توقعات را بشناسند و به درستی و براساس چارچوب های رفتاری تعیین شده به آنها پاسخ دهند.

این مقام مسئول بیان داشت: ما در جامعه یک رفتار فردی و یک رفتارگروهی و اجتماعی داریم که پلیس باید رفتار فردی خود را با رفتار گروهی و اجتماعی منطبق سازد تا بتواند بهترین خدمات را به جامعه ارائه کرده و رضایتمندی مردم را کسب کند.

وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی استاندارد سازی و تعالی رفتار را حرفه ای شدن نیروهای پلیس در ارتباط با مردم و رفع و رجوع مشکلات آنان عنوان کرد و اظهار داشت: براین اساس اولین دوره مذکور در سال جاری برای مأموران کلانتری ها و پاسگاه های هدفی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند برگزار شده است.

این مقام انتظامی به حضور اساتید مجرب دانشگاه ها برای آموزش کارکنان پلیس در دوره مذکور اشاره کرد و بیان داشت: نیروهای حاضر در این دوره طی ۳ روز مهارت های ارتباط فردی و نحوه ارتباط کلامی با مراجعان، مدیریت هیجانات و مهارت های ارتباط با خانواده را فرا می گیرند.

سرهنگ سپهوند، با بیان اینکه خیلی از هنجارها و رفتارهای ارزشی را می توان در جامعه نمادسازی کرد گفت: پلیس به دلیل اینکه بیشترین ارتباط را با مردم دارد بهترین کسی است که می تواند این گونه رفتار ها را در جامعه به عنوان الگو ارائه کند و برای جامعه الگوساز باشد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: در همین زمینه برنامه های مدونی را در دستور کار داریم تا با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، نیروهای پلیس بتوانند رفتارهای ارزشی را در جامعه الگو سازی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا