شهر و جامعهعناوین اخبار

هفت موقوفه جدید در آران و بیدگل ثبت شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: ارزش وقف های جدید نزدیک به ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال برآورد می شود.

وی افزود: نخستین مورد ۲ باب اتاق ۸۰ مترمربعی به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال می باشد که با نیت توسعه آستان مقدس امامزاده محسن (ع) از سوی ۲ خانواده وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: همچنین ثبت وقف ۳۸۰ مترمربع زمین مسکونی به ارزش ۵۷۰ میلیون ریال برای ساخت دارالقرآن کوثر در نوش آباد از توابع این شهرستان دیگر وقف جدید این شهرستان است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اضافه کرد: ۲ فرد نیکوکار دیگر نیز در ماه مبارک رمضان و همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی به صورت جداگانه ۹۷ مترمربع زمین کشاورزی برای ساخت حسینیه امام جعفر صادق (ع) با ارزش ۱۲۰ میلیون ریال و ۴۲ مترمربع زمین مسکونی را برای توسعه امامزاده یحیی (ع) به ارزش ۶۰ میلیون ریال وقف کردند.

وی در ادامه نیز از ثبت ۳۰۰ مترمربع زمین مسکونی با ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت و توسعه حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) ابوزیدآباد خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه با بیان اینکه استفاده از موقوفه دین شرعی برای افراد دارد، از مستاجران موقوفات خواست تا در ادای حق موقوفه ها کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه خاطر نشان شد: بیش از ۹۰۰ موقوفه، سه هزار و ۵۰۰ رقبه موقوفه و ۴۰ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد.

شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

**جشن بزرگ دهه کرامت در امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین میزبان جشن های بزرگی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: در راستای تکریم مقام شامخ امامزادگان عظیم الشان و همچنین به مناسبت دهه کرامت و میلاد باسعادت علی بن موسی بن جعفر(ع) ویژه برنامه های بزرگ و باشکوهی با حضور خیل عظیم مردم مومن و ولایتمدار شهر نایین در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه ها روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲ و ۳ مرداد ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با همایش پیاده روی خانوادگی، مولودی خوانی و سخنرانی در رواق فاطمیه این امامزاده جلیل القدر با همکاری ستاد برگزاری جشن های دهه کرامت شهرستان نایین برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی (علیهالسلام) درشهرستان نایین و در مرکز شهر نایین واقع شده است.

**اخذ سند مالکیت برای موقوفات بن رود

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: سه سند مالکیت به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای موقوفات شهر ورزنه اخذ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: با پیگیری هایی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه بن رود برای حفاظت و صیانت از حقوق موقوفات و واقفان نیک اندیش و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش انجام شده است با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای سه موقوفه شهر ورزنه سند مالکیت تک برگ اخذ شده است.

وی در ادامه افزود: این اسناد برای موقوفات گلشن و علیا به مساحت ۱۳۶۹ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال به نام موقوفات اخذ و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز ثبت شد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: کاربری این موقوفات مسکونی و تجاری هستند که نیات همه این موقوفات نیز براساس وقف نامه هایی که توسط واقفان نیک اندیش آنان به ثبت رسیده اند تامین هزینه های روضه خوانی است.

**پروژه زیبا سازی امامزاده میراحمد(ع) نطنز آغاز شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: پروژه سنگ فرش حرم مطهر امامزاده میراحمد(ع) نطنز با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیرین آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین زیبا سازی فضای حرم مطهر امامزاده میراحمد(ع) پروژه کف سازی این امامزاده عظیم الشان آغاز شد.

وی در ادامه افزود: در این پروژه برای کف سازی حرم مطهر امامزاده میر احمد(ع) از ۱۰۰ متر مربع سنگ مرمر استفاده می شود که اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال از محل کمک های مردمی برای این پروژه هزینه می شود و این عملیات عمرانی نیز ۱۴ به طول می انجامد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت:  آستان مقدس امامزاده میراحمدسادات (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، دهستان کرکس و در روستای جاریان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا