پیشخوانعناوین اخبار

برای دیدن نمایش شاد و موزیکال “ماه پیشونی و شهرزاد”

به گزارش سرمایه گستران از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مریم حسن پور داستان دختری به نام ماه پیشونی را روایت می کند که به دنبال پنبه هایش به چاهی می رود که در آن یک غول  زندگی می کند.

خاله سوسکه هم که از دست قصاب فرار می کرده داخل چاه افتاده و بالش شکسته و نمی تواند فرار کند. آقا‌موشه هم به دنبال یک گیاه دارویی به چاه وارد می شود و در آخر هم کدو قلقله زن ورودی چاه را با کدوی اش می بندد. تمام شخصیتها به کمک ماه پیشونی و نقشه آقا موشه راه خروج از چاه را پیدا می کنند که در این بین اتفاقات جالبی می افتد از جمله اینکه ماه پیشونی خواهرش شهرزاد را پیدا می کند و با کمک شهرزاد با اتحاد و همدلی جادوگر را شکست می دهند و از چاه خارج می شوند.

در این نمایش نگار افضل، دانیتا دباغ، کیوان کیانی، شیوا مولویان، آیلین روناسی، نگین ربیعی و امیرحسین حسن پور به ایفای نقش می پردازند و تهیه کننده این کار علیرضا ربیعی، طراح دکور نرگس غیاثی، صدابردار امیرحسین احمدپور، انیمیشن مازیار صالحی، آهنگساز پویا فرهنگ پژوه، بازیگردان و دستیار کارگردان امیرحسین حسن پور، طراح دکور نرگس غیاثی هستند.

گفتنی است، نمایش “ماه پیشونی و شهرزاد” در ساعت ۱۹ در سالن سوره حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، روبروی مهمانسرای عباسی به روی صحنه می رود.

**تلفیق انیمیشن و تئاتر در نمایش شاد و موزیکال “ماه پیشونی و شهرزاد”

نمایش شاد و موزیکال “ماه پیشونی و شهرزاد” از آخرین روز تیرماه در سالن سوره حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه رفت و تا روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، مریم حسن پور کارگردان نمایش”ماه پیشونی و شهرزاد” که پیش از این نمایش “دیوو نمکی” را در سالن سعدی به روی صحنه برده بود گفت: این کار یک کار شاد و موزیکال است و برای بچه ها بسیار جذاب است به دلیل اینکه آهنگ ها و شعرهای آن درست تنظیم شده و با کودکان ارتباط برقرار می کند.

وی ادامه داد: این نمایش علاوه بر درگیر کردن کودکان خانواده ها را نیز درگیر می کند به گونه ای که پدران و مادران در کنار کودکان به دیدن این نمایش می پردازند.

کارگردان این نمایش افزود: شخصیت های داستانی این نمایش از داستان های بومی ایرانی الهام گرفته شده اند و این نمایش دارای صحنه های انیمیشن است که می ‌تواند برای بچه ها و کودکان بسیار جذاب باشد. تلفیق نمایش و انیمیشن در تئاتر های ایران شاید خیلی زیاد نباشد اما در کشورهای خارجی این کار معمول است. با توجه به محدود بودن امکانات سالنهای ایران اما باز هم ترجیح می‌دهم بچه های ایرانی چنین چیزهایی را تجربه کنند و تلفیق انیمیشن و تئاتر را ببینند. در این نمایش صحنه های انیمیشن شامل صحنه های که کدو راه چاه را می بندد،داخل چاه، غار یخی، کندن زمین توسط موش و… است.

مریم حسن پور خاطرنشان کرد: هر یک از شخصیت های این داستان به صورت داستانک وارد ماجرا می‌شوند و به روند داستان کمک می کنند.

وی تصریح کرد: از شکل‌گیری ایده تا خلق داستان این نمایشنامه شش ماه به طول انجامیده است، البته این نمایش برای تمرین زمان کمی داشت.

حسن پور نقطه قوت نمایش خود را شناخته شدن شخصیت های داستانی آن دانست و ادامه داد: در واقع این نمایش داستان جدیدی از تلفیق سنت و مدرنیته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا