پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

کشف ۱۴۷ کیلوگرم تریاک در اصفهان/کشف محموله ۷ میلیارد ریالی پارچه قاچاق در اصفهان/کشف محموله میلیاردی برنج در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان ،سرهنگ “سید تقی حسینی” اظهار داشت : در پی اعلام ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “چهارمحال و بختیاری” مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ محموله ای را از جنوب کشور بارگیری و به مقصد استان اصفهان حرکت می کند ، بررسی موضوع در دستورکار قرار گرفت .

وی افزود: یک گروه از ماموران استان “چهارمحال و بختیاری” و یک گروه از ماموران مجرب “اصفهان” وارد عمل شدند و کامیون فرد قاچاقچی را شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ حسینی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۴۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که در اتاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان از دستگیری یک سوداگر مرگ در این رابطه خبر داد و  خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع وقانونی می کند و اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد.

**پیام پلیس به مردم ؛ فرهنگسازی خود کنترلی در پیشگیری از جرم است

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه بیشتر بزه دیدگان در موفقیت بزهکاران نقش دارند گفت: بایستی شعار خودکنترلی در پیشگیری از جرایم در بین مردم فرهنگسازی کنیم.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: نتیجه سال ها تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی پلیس در زمینه حفظ امنیت و مقابله با مجرمان و خلافکاران نشان می دهد که پلیس به تنهایی قادر نیست جرایم را کاهش دهد و باید مردم هم در این راه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: حقیقات و بررسی های ما نشان می دهد که خود افراد بزه دیده به میزان بسیار بالایی در شکل گیری بزه نقش داشته و خود آنها هستند که فرصت های وقوع جرم را برای مجرمان فراهم می کنند و اجازه می دهند که آن ها بتوانند در کارشان موفق شوند.

این مقام مسئول عنوان داشت: به طور مثال افرادی که در شرکت های کاغذی بدون هیچگونه تحقیقی سرمایه گذاری می کنند و بعد از آنها کلاهبرداری می شود و یا افرادی که خانه ، ماشین و موتورسیکلت خود را به سیستم های ایمنی مجهز نمی کنند و نمونه هایی دیگر از این دست افراد هستند که خودشان زمینه بزه را برای بزهکاران فراهم می کنند.

معاون اجتماعی پلیس استان با بیان اینکه میزان آگاهی بزه دیدگان از بزهکاران بسیار پایین است گفت: امروز حجم سرقت هایی که از طریق فضای مجازی رخ می دهد بسیار بیشتر از سرقت در دنیای واقعی است و این موضوع به خاطر عدم اطلاع و آگاهی و نداشتن مهارت های کافی از سوی مردم در استفاده درست و صحیح از ابزار بسیار مهم و پیچیده ی اینترنت به شمار می آید.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه رویکرد پلیس ایران طی یک دهه اخیر دچار تغییرات و دگرگونی های بسیار زیادی شده گفت: نیروی انتظامی امروز در کنار طرح ها و مأموریت های انتظامی خود در تلاش است تا با استفاده از آموزش های همگانی و افزایش سطح آگاهی مردم راه های موفقیت مجرمان را مسدود کرده و از این طریق میزان جرایم را در جامعه کاهش دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس به دنبال فرهنگ سازی شعار خود کنترلی در پیشگیری و کاهش جرایم است گفت: در این زمینه بسیاری از نهادها و مؤسسات و تشکل های مردمی و غیر دولتی هستند که می توانند در ارسال پیام آموزشی و هشداری پلیس به بطن جامعه ما را یاری دهند و این گونه همکاری های مشترک قطعاً برای همه آحاد جامعه سودمند خواهد بود.

**کشف محموله ۷ میلیارد ریالی پارچه قاچاق در اصفهان

گروه استان ها – اصفهان – مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان “شهرضا” در بازرسی از یک دستگاه کامیون، محموله پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در بیان جزئیات این خبر گفت: عوامل ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون ۱۰ چرخ حامل بار پارچه خارجی که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه اسناد ارائه شده توسط راننده با بار خودرو همخوانی نداشت، افزود: در بازرسی مأموران از این خودرو با هماهنگی مقام قضائی، تعداد ۱۱۶کیسه به مقدار ۷ هزار کیلوگرم پارچه خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در این رابطه، راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد./

**شناسایی و برخورد با ۱۵۹ سایت غیر مجاز در عملیات مرصاد ۵ پلیس فتای اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از شناسایی ۱۵۹ سایت تبلیغ و فروش کالاهای ممنوعه و غیر مجاز در عملیات مرصاد۵ خبر داد.

سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای اجرای برنامه های ویژه قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل ، عملیات مرصاد ۵ با هدف شناسایی و برخورد با سایت های تبلیغ و فروش اقلام ممنوعه و غیر مجاز شامل مواد مخدر، مشروبات الکلی، کالاهای قاچاق ، داروهای غیر مجاز و … در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش فضای مجازی، موفق شدند ۱۵۹ سایت غیر مجاز را شناسایی و در یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی گردانندگان اصلی این سایت ها را در اصفهان و چندین استان دیگر کشور دستگیر کنند.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا با گشت زنی در فضای سایبر اشرافیت کاملی بر این فضا دارند و با شناسایی این دست مجرمین، آنها را به محاکم قضایی معرفی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: هنگام خریدهای اینترنتی توجه داشته باشید که صرفاً از وب سایت‌های مجاز خریداری نمائید و اولین نکته در شناسایی وب سایت معتبر ارائه خدمات و کالاهای مجاز است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: بسیاری از فروشندگان اقلام ممنوعه در فضای مجازی کلاهبرداران سایبری هستند، چرا که می‌دانند افرادی که خرید اقلام ممنوعه انجام می‌دهند به خاطر ممنوعیت کالای خریداری شده نمی توانند به خاطر عمل مجرمانه خود به پلیس شکایت نمی کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش کالاهای ممنوعه می‌کنند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir یا از طریق ایمیل به نشانی esfahan_fata@police.ir به کارشناسان این پلیس اطلاع دهند تا با این مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.

**آسیب های اجتماعی؛ نتیجه جنگ نرم دشمن است

گروه استان ها- اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان ،شبکه های اجتماعی بیگانه را از مهمترین محورهای هجوم فرهنگی دشمن عنوان کرد و گفت: آسیب های اجتماعی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم نتیجه جنگ نرم دشمن علیه ملت انقلابی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سرهنگ “حسین حسین زاده ” جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در جمع کارکنان گروه نهم پدفند هوایی عاشورا و جمعی از فرماندهان ، مسئولان انتظامی و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج کاشان خاطرنشان کرد : جمعیت جوان ایران، تعداد بالای کاربران اینترنتی، جاذبه های دنیای ارتباطات همه و همه دست به دست هم داده اند تا نظریه پردازان کاخ سفید حساب ویژه ای روی نقش اینترنت در جنگ نرم علیه ایران باز کنند .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد : موضوع جنگ نرم و عملیات روانی غرب علیه لایه های متعدد اجتماعی کشورمان امری نیست که بتوان به راحتی ازآن عبور کرد، در جنگ نرم مهمترین مؤلفه، سرمایه گذاری بر روی قشرهای مستعد به ویژه جوانان است.

سرهنگ ” حسین زاده ” افزود : از بودجه ۵۵۰ میلیارد دلاری وزارت دفاع آمریکا، ۵۵ میلیون دلار برای نفوذ در ایران، مقابله با فیلترینگ سایت های ضد ایرانی، تحریک قربانیان سانسور در ایران، آموزش الکترونیکی ایرانیان مخالف نظام برای براندازی نرم و شبکه سازی اینترنتی برای اغتشاش گران و ارائه آموزش های لازم رسانه ای و کامپیوتری برای راه اندازی سایت ها اختصاص یافت.

وی در ادامه افزود : امروزه مهمترین خطری که جامعه را تهدید می کند، هجوم به فرهنگ، اخلاق و معیارهای دینی در فضای مجازی و سایبری است. شبکه های اجتماعی بیگانه از مهمترین محورهای هجوم فرهنگی در جنگ نرم دشمنان است.

سرهنگ ” حسین زاده ” با بیان این مطلب که آسیب های اجتماعی مهم ترین نتیجه جنگ نرم است خاطرنشان کرد : آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد به مواد مخدر روانگردان که بیشتر از مواد مخدر سنتی جامعه را مورد هجوم قرار داده است. درکنار اعتیاد، تغییر در سبک زندگی و القای الگوهای متضاد با موازین ملی ومذهبی، بسیار مورد توجه دشمن است. نحوه پوشش، خوراک، اندیشیدن و خواندن ونوشتن مردم از جمله این موارد است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود : القاء شبهات دینی همراه با دستور به نافرمانی مدنی در رسانه های سایبری و شبکه های اجتماعی خطر مهم دیگری است که اگر امروز برخورد جدی با آن نشود، فردا برای کنترل و مقابله با آن بسیاردیر خواهد بود.

سرهنگ ” حسین زاده ” با بیان این مطلب که از این رو ارتقاء مطالعات نظری در کنار فعالیت ها و پژوهش های میدانی در زمینه آسیب های اجتماعی ناشی از شبکه های اجتماعی مجازی می تواند نقش مهمی در برتری در جنگ نرم ایفا کند افزود : مطالعاتی که بی توجهی به آنها و نتایجشان آن چنان که ملاحظه می شود سبب افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ازدواج های سفید شده و زنگ خطر رابرای مدیران جامعه به صدا درآورده است

جانشین ” فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان تصریح کرد : نخبه های اجتماعی در خط اول وهمراه با آنان مردم باید در همین مسیر روشن حرکت کنند و آموزش های اجتماعی فرهنگی متناسب و متناظر از مساجد ، مدارس ، دانشگاه ها آغاز شود و ایجاد زمینه های زمانی و مکانی و فرصت های مطلوب برای گفت و گوهای متقابل نخبگان اجتماعی و دینی با جوانان و اقشارمختلف مردم، در دستور کار جدی مدیران کشور و مسئولین فرهنگی قرار گیرد.

**سارق پل های آهنی معابر شاهین شهر دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری سارقی که اقدام به سرقت پل های آهنی از معابر شاهین شهر می کرد خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی وقوع چندین مورد سرقت پل های آهنی از معابر و جلوی درب منازل شهروندان در “شاهین شهر” بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در این راستا تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند فرد سارق را که بوسیله یک دستگاه وانت اقدام به سرقت می کرد شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مختاری بیان داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به بزه انتسابی اعتراف و به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان از شهروندان خواست ، هر گونه موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**دستگیری سارقی با ۱۲ موتورسیکلت مسروقه

گروه استان ها _اصفهان_فردی که اقدام به سرقت موتورسیکلت شهروندان می کرد در عملیات مأموران پلیس شهرستان نجف آباد دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “محمدرضا خدادوست ” فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در یکی از مناطق شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموارن این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه تیم های تخصصی تشکیل و به گشت زنی در سطح حوزه خود پرداختند که سرانجام مأموران انتظامی این فرماندهی حین گشت زنی به راکب یک دستگاه موتورسیکلت مظنون و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد راکب موتورسیکلت از سارقان سابقه دار بوده و موتورسیکلت وی نیز مسروقه است که بلافاصله متهم دستگیر و با هماهنگی مقام قضایی از منزل او بازرسی به عمل آمد.

سرهنگ خدادوست گفت: در این عملیات تعداد ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه به صورت اوراق شده کشف و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ محمد رضا خدا دوست در پایان به شهروندان توصیه کرد ، برای جلوگیری از سرقت های احتمالی ، از رها کردن موتورسیکلت به صورت روشن حتی برای یک لحظه خودداری کنند، برای پارک موتورسیکلت از پارکینگ های عمومی استفاده کنند و آن را مجهز به زنجیر و قفل مجهز نمایند.

**سارق ساختمان های نیمه ساز حین سرقت از یک مدرسه دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “لنجان” از دستگیری یک سارق حرفه ای ساختمان های نیمه ساز حین سرقت از یک مدرسه نیمه ساز خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا افشاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران گشت کلانتری ۱۸ “فولادشهر” حین گشت زنی متوجه شدند فردی در حال سرقت آهن آلات از یک مدرسه نیمه ساز است که وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : ماموران بلافاصله این سارق را دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل دادند.

سرهنگ افشاری بیان داشت : نیروی انتظامی با هر گونه بی نظمی و اخلال برخورد قاطع و قانونی می کند و پلیس نیازمند مشارکت و همیاری مردمی است .

**کشف محموله میلیاردی برنج در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “اردستان” از کشف مقدار ۱۱ تن و ۲۰۰ کیلوگرم برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا هاشمی زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس آگاهی شهرستان “اردستان” حین اجرای طرح ایست و کنترل خودروهای عبوری از محور ترانزیت “اردستان-تهران” ، یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا را متوقف کردند.

وی افزود: این خودور حامل مقدار ۱۱ تن و ۲۰۰ کیلوگرم برنج خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه بیان داشت : ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام‌شده است .

سرهنگ هاشمی زاده در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهند داد.

**پلمپ ۶ واحد صنفی متخلف در اصفهان

گروه استان‌ها _ اصفهان _ با اجرای طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی ، ۱۷۲ فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی متخلف توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان شناسایی و پلمپ شدند .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدحسن اسماعیلی” سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی لوازم آرایشی و بهداشتی توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح از ۱۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که درنتیجه ۶ واحد صنفی متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

سرهنگ اسماعیلی از صدور اخطاریه پلمپ برای ۱۲ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۳۶ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت موازین و مقررات مربوطه با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس ، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا