اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

 شاخص مدیران خرید (PMI) در اتاق بازرگانی اصفهان  رونمایی شد

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه رونمایی از این شاخص گفت:اتاق اصفهان در راستای توسعه کسب و کار اعضا با راه اندازی دفتر مرکز خدمات فرعی پیمانکاران (spx)  و کمیته توسعه فناوری و سرمایه گذاری (ITDO) تلاش می کند بنگاه های اقتصادی استان در عرصه بین الملل فعال و منسجم تر عمل کنند.

وی راه اندازی SPX در ارومیه و همدان را گامی ارزشمند در به اشتراک گذاشتن تجربه اتاق بازرگانی اصفهان بین استان های کشور برشمرد و گفت:بیش از ۱۵ اتاق بازرگانی با اتاق اصفهان برای راه اندازی این مرکز اعلام امادگی کردند و امیدواریم تا پایان سال در تمامی استان ها شاهد راه اندازی این مرکز باشیم.

سهل آبادی تاکید کرد:اتاق بازرگانی اصفهان تاکنون به تنهایی هزینه راه اندازی این مرکز را به سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)پرداخت کرده است و امیدواریم که اتاق ایران از این قبیل فعالیت ها حمایت کند.

 رییس اتاق بازرگانی اصفهان از سازمان های دولتی و غیر دولتی خواست به جای ایجاد ساختارهای موازی ،در تقویت و انسجام SPX ایران تلاش کنند تا یک ساختار یکپارچه به فعالیت های بین المللی بپردازد.

محمودرضا اقارب پرست معاون دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:PMI به عنوان شاخص مدیران خرید وضعیت هر بخش اقتصادی را مشخص می کند.

وی تصریح کرد:این شاخص هر ماه از سوی دفتر  SPX اصفهان تهیه و در اختیار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

زهرا صفاییان مسوول هماهنگی دفتر SPX اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: این شاخص ماهانه با سووالاتی از قبیل نوسان های موجودی انبار،اشتغال،تولید،فروش و امیدواری به آینده بخش های مختلف اقتصادی را مورد رصد قرار می دهد.

وی تصریح کرد:نتایج این شاخص از صفر تا ۱۰۰ است و در ایران در استان اصفهان و ارومیه به صورت ماهانه مورد سنجش قرار می گیرد.

پویان رحیمی مسوول هماهنگی دفتر ITDO اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت:این شاخص به صورت ریز در گروه کالایی تولیدی و خدماتی مورد ارزیابی قرار می گیرد و قابلیت اندازه گیری در یک شهرک صنعتی هم دارد.

علی صفرنورالله مشاور سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:یکی از معضلات جامعه نبود آمار و ارقام مستند برای تصمیم سازی تصمیم گیران است.

وی تهیه آمار را به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و گفت: Data Mading  با ارایه آمار و اطلاعات دقیق از بازار می تواند قدرت تحلیل برای فعالان اقتصادی ایجاد کند .

عبدالحسین ساسان استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این مراسم خواستار  حمایت شرکت های بزرگ از SME (بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط) شد و گفت:SME بدون چتر  حمایتی بنگاه های بزرگ نمی تواند توسعه پیدا کند و در اثر نوسانات اقتصادی به دلیل قرار نداشتن در شبکه های ارتباطی به ورطه ورشکستگی دچار می شود.

وی خواستار قرار گرفتن تئوری در کنار آمار و اطلاعات اقتصادی شد و گفت:SME حاصل یک تجربه تئوری است که آن را در اقتصاد مقیاس تعریف می کند و برای اقتصاد کلان کشور نباید از تئوری و آمار غفلت کرد.

ابراهیم حق جو دبیرکل اتاق بازرگانی ارومیه در این جلسه گفت:اقدام اتاق بازرگانی اصفهان در راه اندازی  SPX پیشرو بوده است و ارومیه از تجارب ان اتاق بازرگانی در راه اندازی Spx استفاده کرده است .

جلال نزاکت مآب معاون دبیر کل اتاق بازرگانی همدان در این مراسم گفت:بخش خصوصی باید متولی تهیه آمار اقتصادی باشد تا امار دقیق و مشخص از محیط کسب و کار به تصمیم گیران اقتصادی ارایه کند .

مجتبی ملااحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:یکی از رسالتهای اتاق بازرگانی تهیه امار  و اطلاعات است که تا کنون به دلیل نبودن این شاخص های اندازه گیری جایگاه و اثربخشی از بخش مشخص و معین نبوده است .

وی مثال زد:صنعت نساجی یکی از پرسودترین صنایع کشور است که به دلیل نبود شاخص میزان اشغال زایی و بازدهی آن مورد توجه مسوولین طی سال های اخیر قرار نگرفته است .

در پایان آیین رونمایی از شاخص مدیران خرید PMI))  با کلیک شرکت کنندگان انجام پذیرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا