شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

اقدامات شرکت گاز استان اصفهان در زمینه استفاده منطقی از انرژی

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان ، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در پی خشک سالی های اخیر و شرایط جوی و کاهش میزان ذخیره آب و تولید برق، لازم است همه دست به دست هم دهیم و با توجه ویژه به موضوع صرفه جویی انرژی و مدیریت مصرف که یکی از فرایض دینی نیز می باشد، شرایط موجود را مدیریت کنیم.

سید مصطفی علوی گفت: شرکت گاز استان اصفهان توزیع کننده انرژی پاک و ارزشمند گاز طبیعی است که در اقتصاد و رفاه عمومی مردم بسیار حائز اهمیت با این توضیح که گاز طبیعی در تولید برق و سلامت محیط زیست جامعه نیز بسیار قابل ملاحظه است.

وی، بیان داشت: در شرکت گاز استان اصفهان در راستای صرفه جویی انرژی طی جلسات مختلف و تبادل نظر راهکار هایی اتخاذ و اجرایی شد که خوشبختانه نتایج موثری در پی داشته است.

نصب درایو راه انداز نرم بر روی الکتروموتورهای موتورخانه مرکزی که باعث کاهش بار در زمان راه اندازی موتورها می شود،کاهش دیماند برخی ساختمان های اداری که باعث ایجاد ظرفیت در شبکه برق شده و همچنین اصلاح ساعات کار اداری و تغییر زمان کارکرد موتور خانه ها،از اقدامات مهمی است که در راستای استفاده منطقی از انرژی انجام شده است.

همچنین، کاهش لامپ های اضافی در اتاق ها و راهروها، استفاده از سامانه های تصفیه پساب در برخی ادارات برای استفاده در فضای سبز آنها، تجهیز تعدادی از فضای سبز ادارات به سامانه آبیاری قطره ایی، طراحی و ساخت سامانه تصفیه آب مصرفی ورزشگاه ایثار برای استفاده در فضای سبز آن، استفاده از دیزل ژنراتور در ساعات پیک بار، استفاده از سیستم های روشنایی بهره ور (T8,T5,LED)،جایگزینی شیرهای فلکه ای موجود با شیرهای آب اهرمی و پدالی از دیگر اقدامات اجرایی در شرکت گاز استان اصفهان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه کارکنان خود را ملزم به صرفه جویی در مصرف انرژی می دانند، گفت: استفاده از آبسردکن با رده انرژی بالا، جایگزینی یخچال های با رده انرژی بالا، جایگزینی پنجره های دوجداره استاندارد با پنجره های موجود، اصلاح و بهبود سیستم سرمایشی کولرها، جایگزینی آب گرم کن های مخزنی موجود با آب گرم کن های خورشیدی و دیواری و نصب سایه بان برای کولر های آبی ساختمان های اداری، راهکارهایی بود که در زمینه صرفه جویی در این شرکت اجرایی شده است.

لازم به ذکر است، سال گذشته نیروگاه خورشیدی با ظرفیت۱۰ کیلو وات با هزینه ای بیش از ۷۱۰ میلیون ریال در شرکت گاز استان اصفهان احداث و به بهره برداری رسید که این نیروگاه با ظرفیت برق تولیدی سالانه ۲۰ هزار کیلووات با یک خط اختصاصی به شبکه سراسری برق شهرستان متصل شده است.

سید مصطفی علوی بیان داشت: با استفاده از این تکنولوژی و اقدام زیست محیطی، از مصرف سالانه بیش از ۵ هزار لیتر سوخت های فسیلی وانتشار ۱۳۰۰ تن کربن جلوگیری  می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا