شهر و جامعهعناوین اخبار

۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در موقوفات فریدن

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیرالاسلامی اظهار داشت: براساس پیگیری هایی که در راستای احیای موقوفات و رقبات شهرستان فریدن با محوریت اجرای نیات واقفان نیک اندیش و همچنین حراست و صیانت از حقوق موقوفات انجام شده است با ۲ سرمایه گذار بخش خصوصی قرارداد و تفاهم نامه ای برای احیای موقوفات شهر داران و دامنه منعقد شد.

وی در ادامه افزود: در همین راستا مقرر شده تا توسط بخش خصوصی در موقوفه غیر متصرفی حاج محسن درخشنده شهر داران دو باب واحد تجاری و یک واحد زیر زمین در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع با زیر بنایی به مساحت ۱۳۰ متر مربع و سرمایه گذاری تقریبی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ساخته شود که این پروژه در مدت یک سال اجرا می شود و آورده موقوفه نیز به غیر از زمین پروانه ساخت است که در این پروژه توسط متولی تامین شده و با سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت ۵۰ درصد مشارکت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: موقوفه حاج محسن درخشنده در سال ۱۳۳۵ شمسی توسط واقف نیک اندیش آن برای تامین هزینه های حرم مطهر امام حسین(ع) وقف شده است که اجرای این پروژه عمرانی در راستای عمل به نیت واقف نیک اندیش انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیرالاسلامی در ادامه گفت: سه باب واحد تجاری نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در یکی از رقبات گورستان دامنه با اعتبار تقریبی ۷۰۰ میلیون ریال در مدت یک سال ساخته می شود.

وی ادامه داد: نیت این موقوفه نیز تامین هزینه های حرم مطهر امامزادگان عبدالله و ابراهیم(ع) دامنه و اجرای برنامه های قرآنی است.

**تعیین تکلیف بیش از ۸۰ درصد از زمین های مصلی ها در استان اصفهان

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با مدیر کل راه و شهرسازی استان مالکیت اماکن مذهبی استان اصفهان تعیین تکلیف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سعید بکرانی اظهار داشت: صبح روز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه نشست مشترک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با مدیر کل راه و شهرسازی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این نشست با محوریت اجرای تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تعیین تکلیف مالکیت اماکن مذهبی که در املاک مسکن و شهرسازی قرار دارد برگزار شد.

سرپرست روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در این نشست موضوع مساجدی که توسط اداره راه و شهرسازی در مجموعه های مسکن مهر سراسر استان ساخته شده و یا در آینده باید ساخته شود تعیین تکلیف شد.

سعید بکرانی در ادامه خاطر نشان شد: در این جلسه بر اختصاص زمین توسط اداره راه و شهرسازی جهت ساخت اماکن مذهبی در شهرها و روستاها نیز تاکید و بیش از ۸۰ درصد از زمین هایی مصلی ها در سراسر استان نیز تعیین تکلیف شد.

**ثبت وقف جدیدی برای سقاخانه چهل دختران نایین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: وقف جدیدی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال برای تامین هزینه های سقاخانه چهل دختران نایین به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: ابوالفضل بنده علی نایینی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین وقف جدیدی را به نام خود در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش ۱۰۵ متر مربع زمین کشاورزی و ۳۸ سهم از ده یازدهم ۷۲ سهم یک حلقه چاه آب که در مزرعه قربان آباد معروف به گنبد والا واقع شده است را به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف نیک اندیش تنظیم و به ثبت رسیده است عواید حاصل از این موقوفه برای تامین هزینه های برنامه های فرهنگی، عمرانی و جاری سقاخانه چهل دختران نایین هزینه می شود.

احمد جبلی گفت: بقعه متبرکه سقاخانه چهل دختران در شهرستان نایین، بخش مرکزی و در ورودی بازار بزرگ شهر نایین واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا