شهر و جامعهعناوین اخبار

پیگیری احداث ، احیاء و ساماندهی مساجد و مصلی در سطح استان به صورت ویژه/رفع مشکل انتقال سند اراضی در اختیار راه وشهرسازی به اوقاف

به گزارش، صبح امروز نشستی مشترک با حضور مدیران کل راه وشهرسازی  و اوقاف و امور خیریه استان در محل راه وشهرسازی با هدف رفع مشکلات اراضی در اختیار راه وشهرسازی و همراهی برای کمک به احداث و ساماندهی مساجد برگزار شد.

حجت اله غلامی مدیر کل راه وشهرسازی در حاشیه برگزاری این نشست گفت: امروز موارد متعددی توسط اداره اوقاف و امور خیریه  مطرح شد که این موارد بررسی و مقرر شد تا دو ماه آینده مسائل مربوط به آن حل وفصل گردد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود: احیاء و توسعه مساجد و احداث مصلی ها در سایتهای مسکن مهر استان با توجه به بافت جمعیتی و ضرورت احداث مراکز فرهنگی و مذهبی ،در حال انجام است و تاکنون بحث زمین مصلی ۸۰ درصد از شهرهای استان طبق ضوابط و بخشنامه ها، نهایی و جانمایی شده  و ساخت مسجد تعدادی از سایتهای مسکن مهر استان که فاقد مسجد بوده فعال می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست با اشاره به تفاهم نامه فی مابین وزارت راه وشهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر افزایش تعاملات به منظور رفع مشکلات، اظهار داشت: خوشبختانه با تعاملات و همراهی های راه وشهرسازی استان با مجموعه اوقاف در سطح استان، مشکلات موجود، بدون ارجاع به مراجع قضایی مطرح که به زودی شاهد رفع آنها خواهیم بود .

وی بیان داشت: مساعدت های ویژه ای از سوی راه وشهرسازی استان در جهت بهسازی و ساماندهی مساجد و واگذاری اراضی جهت احداث مصلی در شهرها انجام شده که امید است برکات خوبی در پی داشته باشد.

گفتنی است کاربری اراضی مربوط به امامزاده احمدرضا(ع) باطان در دولت آباد ، اسناد مسجد و پاساژ قائم (عج) در مرداویچ، مسجد سید الشهدا(ع) شهرک امیر حمزه و انتقال سند اراضی در اختیار راه وشهرسازی به منظور توسعه و ایجاد مراکز فرهنگی و تجاری مساجد از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح و راهکارهای قانونی جهت رفع مشکلات آنها ارائه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا