اقتصاد پرداخت و بانکعناوین اخبار

جزئیات افزایش حقوق و کمکهای جانبی بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از جام جم،محمدحسن زدا گفتگو با مهر در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان فردا در هیات مدیره سازمان مشخص و پس از آن به هیات دولت اعلام می شود و بعد از تایید دولت اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که میزان افزایش حقوق آنها بالاتر از نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود و همزمان با حقوق خرداد ماه پرداخت می شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی به کمکهای جانبی به بازنشستگان در سال جاری اشاره و تاکید کرد: کمک هزینه جانبی در آیتم های مختلف مانند کمک معیشت، کمک مسکن، حق سنوات مازاد به ۲۰ سال، کمک عائله مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه همسر متکفل برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است

به گفته وی، کمک معیشت یا خوار و بار سال گذشته ۳۵ هزار تومان بود که امسال به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت و همچنین کمک مسکن نیز سال گذشته ۱۵ هزار تومان بود که امسال به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

زدا به حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال اشاره کرد و گفت: حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال به ازای هر سال، سال گذشته ۵۰۰ تومان بود که امسال نیز همین مبلغ به بازنشستگان پرداخت می شود.

وی افزود: کمک عائله مندی نیز سال گذشته ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان بود که امسال به ۳۵ هزار تومان افزایش یافته و کمک اولاد نیز سال قبل ۶ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که در سال جاری به ۷ هزار تومان رسیده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: کمک هزینه همسر متکفل سال ۹۴، ۱۵ هزار تومان بود که امسال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

زدا تاکید کرد: در مجموع با توجه به کمکهای جانبی برای هر پرونده بازنشسته حداقل ۱۵۰ هزار تومان به حقوق فرد اضافه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا