مصاحبه و گفتگوعناوین اخبار

افراد بانفوذ با اعدام زنجانی از بندقانون متواری نشوند/زنجانی ویترین تخلفات گسترده برخی صاحبان قدرت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از خبرگزاری خانه ملت ،سیدحسین دهدشتی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر صدور حکم دادگاه انقلاب در ارتباط با پرونده نفتی گفت: دادگاه متهمان پرونده را مفسد فی الارض شناخته و به اعدام محکوم کرده؛اما باید بدانیم که اجرای اعدام برای این متهم نفتی دست های پشت پرده که بیش از متهم درگیر با پرونده بوده اند را به فراموشی خواهد سپرد.

اعدام کمترین مجازات برای متهم نفتی است/ زنجانی ویترین تخلفات گسترده برخی صاحبان قدرت

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعدام کمترین مجازات برای متهم نفتی است، افزود: نباید با اعدام وی در این برهه از زمان سایر افراد دخیل در این پرونده را به حال خود رها کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه” بابک زنجانی “ویترین تخلفات گسترده برخی صاحبان قدرت است، تصریح کرد: قوه قضاییه اجرای حکم این متهم را تا زمان اعتراف وی به تمامی تخلفات و همچنین افراد ذی نفوذ در پرونده باید به تعویق بیاندازد.

وی ادامه داد: افراد صاحب نفوذ در پرونده “بابک زنجانی” با داشتن جاه و مقام در دولت گذشته بیت المال را به جیب زدند.

دهدشتی افزود:زمینه فساد ایجاد شده در پرونده “بابک زنجانی” به طور کامل از سوی افرادی صاحب قدرت و نفوذ طراحی شده که با اعدام وی آن ها از بند قانون متواری خواهند شد.

وی گفت: شاید اعدام متهم نفتی درس عبرتی برای برخی باشد؛اما به برخی دیگر راه های پشت پرده بودن و حراج بیت المال را آموزش خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: انتظار ما از دستگاه قضا روشنگری درخصوص پرونده متهم نفتی و آشکارکردن دست های پشت پرده است.

دهدشتی ادامه داد: “بابک زنجانی” با داشتن عقبه بسیار هنوز امیدوار به آزادی است.

رئیس کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، با بیان اینکه افراد دیگری نیز در پرونده متهم نفتی وام دار هستند،گفت: درخواست ما از قوه قضاییه تعلل در اجرای حکم برای برخورد با این نوع دست ها است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نود و سومین نشست خبری با اصحاب رسانه از صدور حکم پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی در دادگاه بدوی خبر داد و گفت: دادگاه بدوی این سه متهم را مفسد فی الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است.
وی ادامه داد: علاوه بر اعدام به رد مال به شاکی ( شرکت ملی نفت ایران ) و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شده است.

پایان پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا