تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

 کلیه ی دستگاه ها باید اقدامات اجرایی خود را متناظر با اسناد توسعه ی اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان پیش برند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان با اشاره به تدوین اسناد توسعه ی اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان، این طرح را ارزشمند ارزیابی کرد و اظهارداشت: این طرح به صورت دقیق ظرفیت های صنعتی، خدماتی و کشاورزی روستاها را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است و هیچ بهانه ای را برای عدم شناخت مدیران اجرایی از مناطق روستایی باقی نگذاشته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ارائه تسهیلات برای طرح های روستایی باید بر اساس اولویت های این مطالعات و ظرفیت های روستایی صورت گیرد، افزود: کلیه ی دستگاه ها باید اقدامات اجرایی خود را متناظر با این مطالعات پیش برند و جذب سرمایه گذار و هدایت سرمایه گذاری ها بر اساس این مطالعات یک تکلیف برای مدیران خواهد بود.

مهرعلیزاده با اشاره به طرح اشتغال پایدار روستایی، اظهارداشت: در این طرح تا پایان سال ۹۶ ، استان در جذب این تسهیلات رتبه ۲۹ را در بین استان ها در اختیار داشت که با تمرکز بر روی این طرح در ماه های اخیر اصفهان از نظر فعال کردن طرح ها و معرفی به بانک و پرداخت ها رتبه ی سوم را در اختیار دارد و تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان از مجموع ۱۲۷ میلیارد تومان سهمیه استان جذب شده است که امکان جذب بیش از سهمیه نیز وجود دارد.

محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید مطالعات مربوط به ۶۰۰ روستای مورد نظر تا پایان سال به انجام برسد، افزود: با توجه به وجود نیروی مطالعه کننده و ظرفیت های استان در این بخش باید حداکثر طی ۶ ماه آینده مطالعات آماده و ابلاغ شود و تسهیلات بر اساس این مطالعات توزیع گردد.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز باید گزارش پیشرفت روند مطالعات و اجرا و عملیاتی کردن کار و ارائه ی تسهیلات را هر دو ماه یکبار ارائه نماید.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به دستورالعمل اجرایی بند (چ) ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵)‌ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد (۱%) از اعتبارات هزینه‌ای خود را (به استثنای فصول ۱، ۴ و ۶)مطابق ساز و کار این دستورالعمل، در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف برنامه‌های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت‌های خود، جهت فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نمایند، اظهارداشت: باید با تشکیل کارگروه مربوطه این امر عملیاتی گردد.

مهرعلیزاده به ایجاد پرتال سرمایه گذاری استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ارائه ی پروژه ها و تسهیل اخذ مجوز برای سرمایه گذاران در این پرتال دستگاه های ذیربط باید تبلیغات لازم را برای جذب سرمایه گذار داشته باشند و صدا و سیما نیز باید برنامه ریزی و تبلیغات لازم را در این خصوص داشته باشد.

استاندار اصفهان بر لزوم وجود پیوست فرهنگی و رسانه ای پروژه ها نیز تاکید کرد و افزود: یکی از دلایلی که باعث می شود طرح ها در جامعه نفوذ لازم را نداشته باشد نبود پیوست رسانه ای و فرهنگی است و باید این امر مورد توجه مدیران قرار گیرد تا طرح ها به شکل کامل در جامعه اجرایی و نهادینه شود.

گفتنی است در این جلسه آیین نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور تشریح گردید و با اشاره به بودجه ۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی استان در این آیین نامه از دستگاه ها خواسته شد فعالیت ها و برنامه های خود را برای جذب اعتبار به وزارتخانه های مربوطه اعلام نماید و نسبت به جذب ظرفیت ملی موجود در این آیین نامه نیز اقدام نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا