شهر و جامعهعناوین اخبار

« رود زاینده » در اصفهان جاری شد

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، محمداسماعیل حاجی علیان مدیر واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به انتشار کتاب”رود زاینده” گفت: این کتاب یک کتاب علمی است که در خصوص دوران انقلاب و مبارزین زن اصفهان منتشر شده است.

وی افزود: تفاوت این کتاب با دیگر کتابهای این حوزه این است که علاوه بر علمی بودن آن، نثر این کتاب بسیار روان است، نثر روان و خوب این کتاب می تواند در جذب مخاطب کمک کند.

وی تصریح کرد: در کتاب رود زاینده احزاب، اشخاص، اتفاقات و گروه های مختلف که در شهر اصفهان در زمینه وقوع انقلاب اسلامی نقش داشته اند معرفی شده اند و کتاب به دوره پهلوی دوم و مبارزات مردم اصفهان تا سال ۱۳۵۶ می پردازد.

حاجی علیان با اشاره به نام گذاری این کتاب به نام “رود زاینده” وجه تسمیه آن را علاوه بر انتشار این کتاب در اصفهان و وقوع جریانات آن در این شهر، شباهت انقلاب به رودی که جریانی زاینده داشته است دانست.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب توسط دکتر سید علی رضا ابطحی دانش آموخته ی رشته تاریخ و عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد تألیف شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: سرگذشت انسان و مسیر آن از ابتدا تاکنون، حکایت رودخانه ای که گاهی فراز و زایش و گاهی فرود و کاهش را تجربه کرده است. در این فراز و فرودهاست که زندگی انسان ها در گوشه گوشه ی سرزمین ها و کشورها ساخته شده و می شود. بخشی از آن به اراده ی بوجودآورندگان، خلاقیت، تلاش، نبوغ، ایمان و انتخاب آنها وابسته است و بخشی به جبرپذیرش کارنامه ی گذشتگان.

گفتنی است، چاپ اول کتاب “رود زاینده” در ۳۲۷ صفحه و در قطع رقعی در ۱۰۰۰ نسخه توسط نشراسپانه در تابستان ۱۳۹۷ انجام شده است.

**اصفهان بیشترین آثار راه یافته را از منطقه ۲ به جشنواره فانوس داشت

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان از راهیابی آثار نمایشی اصفهان در منطقه خود به جشنواره تئاتر فانوس گفت و افزود: در منطقه دوم از میان ۶ استان تنها آثار نمایشی از استان های اصفهان و مرکزی به بخش مسابقه راه یافته است که از میان ۱۱ اثر راه یافته، هفت اثر نمایشی متعلق به اصفهان است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، جواد ایزددوست گفت: ضمن تقسیم بندی منطقه‌ای دومین جشنواره ملی فانوس شامل استان‌های البرز، تهران، اصفهان، قم، سمنان و مرکزی نتایج بررسی هیئت انتخاب دومین جشنواره ملی فانوس در بخش هنرهای نمایشی به شرح زیر اعلام شد.

وی افزود: از تعداد ۴۱ نمایشنامه، ۲۱ تئاتر خیابانی و ۴۵ تئاتر صحنه‌ای رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر فانوس، در بخش نمایشنامه، نمایشنامه “یک پرتره در پس‌زمینه” اثر فرزانه محبوبی نیا ، در بخش تئاتر خیابانی ، تئاتر خیابانی “تولد” اثر ابراهیم حاجی حیدری، تئاتر خیابانی “لایو” اثر مجتبی خلیلی، تئاتر خیابانی “منم مصیب” اثر پویان عطایی ، تئاتر خیابانی “روژدا” اثر جلال مشتاقیان زاده ، در بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر صحنه‌ای “آوای فاخته” اثر هادی عسکری ، تئاتر صحنه‌ای “پیرمرد، بقچه، دوچرخه” اثر پیمان کریمی به این جشنواره راه یافت.

ایزددوست در ادامه خاطرنشان کرد: نمایش های اعلام شده از تولیدات خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان است که با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در سال ۱۳۹۶ اجرا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا