شهر و جامعهعناوین اخبار

شهر شفاف، تاب آور، گردشگرپذیر و پر رونق است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، ‌مدیرکل حراست استان، جمعی از معاونین و روسای سازمان ها و مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، مدیرکل حراست شهرداری اصفهان و مدیرعامل سازمان خدمات موتوری تکریم و معارفه شدند.

رضایت مردم، ضامن امنیت کشور است

شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه از مدیرانی که سالها در حوزه های حراست، سازمان خدمات موتوری و حوزه شهرسازی و معماری شهرداری به مردم خدمت کردند تشکر می کنم، اظهار کرد: مدیران حراست باید بتوانند اصول و شعار حقوق شهروندی و کرامت انسانی را تحقق ببخشند.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه وظیفه حراست، صیانت و حمایت از حقوق مردم و پاسداری از عرصه بزرگ شهری است، تصریح کرد: چنین فردی باید آستانه تحمل بالا داشته و از پرونده سازی و ردیابی های بی جهت برای افراد، حذر کند زیرا این کار نه به صلاح کشور و مردم بوده و نه بر مبنای اهداف قانون اساسی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: امیدوارم همه نهادهای مرتبط با صیانت و حمایت از حقوق مردم با نگاه به حق شهروندی کمک کنند تا بتوانیم شهری تضمین شده برای یک زندگی سالم و یک شهرداری ایمن از گزند افرادی که در کمین سوءاستفاده هستند، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت پنج میلیونی استان در شهر اصفهان زندگی می کنند، اضافه کرد: مردم انتظار زیادی به جز داشتن یک شهر آرام، تمیز و شهری آماده برای یک زندگی سالم بر مبنای رعایت حقوق شهروندی آن ها ندارند. در صورتیکه مردم رضایت داشته باشند هیچ خطری کشور و جامعه را تهدید نمی کند.

نوروزی گفت: در صورتیکه خواهان رضایت مردم هستیم باید کاری کنیم تا در این مسیر نگاهمان تنها خدمت به مردم بوده و بین آنها خط کشی سیاسی و گروهی ایجاد نکنیم.  

شهردار اصفهان تاکید کرد: جلب رضایت مردم با خدمت رسانی، صداقت، رفتار صحیح، کوتاه کردن دیوار بی اعتمادی و به دست آوردن دل های مردم محقق می شود. بیش از ۸۰ درصد مردم از صبح تا شب با شهرداری سروکار داشته و در شهرداری بیش از ۴۰۰ نوع خدمت به مردم ارائه می شود. در صورتیکه ارائه این میزان خدمت همراهی سایر دستگاه ها را نداشته باشد کاری بسیار سخت پیش روی شهرداری قرار می گیرد. 

وی شهرداری ها را دستگاهی خدمات رسان توصیف کرد و افزود: ارائه خدمات صحیح و مسئولیت پذیری نسبت به مردم می تواند تمام فشارهای وارده به شهروندان را ترمیم کند. بنابراین حراست می تواند تمام معیارهای انسانی و اسلامی را تقویت کند. حمایت و صیانت باید در کنار یکدیگر در خدمت شهروندان و تمام حوزه های شهرداری باشد.

نوروزی در ادامه با اشاره به حوزه شهرسازی و معماری شهرداری بیان داشت: این حوزه موتور محرکه فعالیت در شهر و قلب شهرداری است که باید بدون هیچ مانعی بتواند نقش خود را ایفا کند. شهرسازی تجلی گاه اندیشه و تفکر شهرسازان یک شهر است. آنچه می‌بینید و سال‌ها است به آن‌ها افتخار می‌کنیم حاصل تلاش مهندسان و شهرسازان بزرگی همچون شیخ بهایی‌ است که فیزیک شهر اصفهان را این‌گونه طراحی کردند.

وی با بیان اینکه مقتضای زندگی امروز با سال های گذشته تفاوت دارد، گفت: با خلاقیت و نوآوری باید دستاوردهای جدید ایجاد کرده و دوستدار محیط زیست سالم باشیم. حمل و نقل باید پایدار بوده و شهر را نابود نکند. شهر باید تاب آور، کارآفرین و رقابت پذیر باشد. ما در حوزه شهرسازی به دنبال این هستیم تا بتوانیم از نظر سیاسی و اجتماعی امکانات شهری را عادلانه تر در خدمت مردم قرار داده و شهر را شفاف تر اداره کنیم.

شهردار اصفهان افزود: مردم دیگر نباید برای گرفتن پروانه با چندین دلال مواجه شده و در این مسیر از آنها سوءاستفاده شود. می خواهیم دست دلالان را در مسیر صدور پروانه قطع کنیم، سیستم حاکم بر کارها شود تا مردم بتوانند در منزل از طریق اینترنت پروانه دریافت کنند نه اینکه برای گرفتن یک پروانه ماه ها و سال ها در انتظار بمانند.

وی با بیان اینکه هدف ما در شهرداری مسئولیت پذیری و پاسخگویی است، اضافه کرد: رضایت مردم با تأمین امنیت، شفافیت، پاسخگو و مسئولیت پذیر بودن حاصل می شود. در دنیایی که فضای مجازی دسترسی مردم را به انواع و اقسام اطلاعات میسر می کند همه چیز باید شفاف باشد تا شهری پویا، تاب آور، گردشگرپذیر و شهری همراه با اقتصاد پر رونق داشته باشیم.

نوروزی بیان داشت: افتخار می کنم از زمانی که به شهرداری وارد شدم تاکنون تا جایی که امکان داشته از نیروهای استفاده کردم که هم از لحاظ تجربه و تخصص و هم از لحاظ ارزش های انسانی و اسلامی واجد شرایط لازم بوده اند.

وی خطاب به معاون جدید شهرسازی و معماری، اظهار کرد: لازم است محاسبات، پرداخت‌ها و … را شفاف و دسترسی مردم را به اطلاعات تسهیل کنیم تا رضایت شهروندان را به دست آوریم، در این میان نباید یک ریال بی حساب و کتاب وصول شود که البته برای تحقق این موارد همکاری همه مسئولان نیاز است.

حسن خلق و امانتداری، لازمه کار حراست

مدیرکل حراست استان نیز در این جلسه با بیان اینکه از زحمات آقای سلیمی و همچنین آقای نظام زاده که مدتی مسئولیت حراست شهرداری اصفهان را بر عهده داشتند تشکر می کنم، اظهار کرد: آقای امینی که هم اکنون به عنوان مدیرکل حراست شهرداری اصفهان انتخاب شدند از عرصه جهاد و شهادت به این حوزه وارد شده اند.

محمد کرمی با بیان اینکه عضو حراستی که قلم و بیانش بر اساس راستگویی نباشد هزینه ساز و مشکل ساز بوده و شأن حراست را زیر سوال می برد، تاکید کرد: لازمه حراست از حقوق مردم، صداقت و راستگویی است.

مدیرکل حراست استان، دومین ویژگی مدیران حراست را امانتداری ذکر کرد و افزود: ما به این شغل حساس به منزله امانت می نگریم و باید امانتدار خوبی برای مردم بود.

وی حسن خلق را یکی دیگر از ویژگی یک حراست خوب دانست و اضافه کرد: دستگاه های امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره با مردم با مدارا برخورد کرده اند و تلاش داشته اند به جای مچ گیری پیشگیری کنند. کارمندان حراست باید در اتاق خود را همواره به روی مردم باز نگاه داشته و ارتباط و تعامل خوبی با کارمندان شهرداری داشته باشند. با حسن خلق می توان بسیاری از گره ها را باز و از آسیب ها پیشگیری کرد.

کرمی اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع باید مدنظر قرار داشته باشد چراکه این مردم هستند که ما را بر سرکار آورده اند.                  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا