تیتر دوشهر و جامعه

حافظان قرآن دوستان خداوند هستند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی صبح روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه در جمع شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم شهرستان اصفهان اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: اگر بخواهیم همه‌ قرآن را بیاموزند، عده‌اى باید در اوج قرار گیرند؛ مثل همه چیز دیگر. همین‌ طور که اگر بخواهید ورزش، همگانى شود، بایستى عده‌اى قهرمان را جلوی چشم مردم نگهدارید؛ اگر بخواهید قرآن در خانه‌ها، بین بچه‌ها، بین بزرگ‌ها، بین زن‌ها و مردها رواج پیدا کند، بایستى قهرمانان قرآنى را احترام کنید.

وی در ادامه افزود: متاسفانه قهرمانان قرآنی آنگونه که باید و شایسته شان و منزلت آنان است مورد تکریم و تجلیل قرار نمی گیرند و این یک برای یک جامعه اسلامی ضعف بزرگی محسوب می شود و این امر یک وظیفه همگانی است و باید به این مهم اهتمام ویژه داشت زیرا که این موضوع در ترویج فرهنگ قرانی بسیار مهم موثر و تاثیرگذار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به مقام و برکات قرآن کریم اشاره و خاطر نشان شد: اگر با قرآن مانوس شویم و در زندگی خود به قرآن عمل کنیم هیچ دشمنی حتی ترامپ و صهیونیست ها هم نمی توانند باعث هراس و ترس ما شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه به مهجوریت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هزینه های برگزاری برنامه های قرآنی، کلاس های قرآنی و… نیازمند هزینه های مالی بسیاری است اما بدلیل کمبود بودجه و همچنین موقوفات منطبق با اجرای برنامه های قرآنی همچنان قرآن کریم مهجور مانده است و باید تمام افرادی که می توانند به خصوص مربیان قرانی در این زمینه به ترویج فرهنگ وقف برای قرآن بپردازند.

وی در ادامه به برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که سال گذشته بیش از ۲۹ هزار نفر در سراسر استان در آزمون سراسری قرآن کریم شرکت کردند و این افراد ۱۱ درصد از کل شرکت کنندگان در سراسر کشور بودند و این دستاورد بزرگی محسوب می شود اما کافی نیست و باید بیش از گذشته برای ترویج فرهنگ قرانی در جامعه فعالیت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: براساس سهمیه سازمان اوقاف و امور خیریه امسال باید ۳۵۰ مربی برای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم آموزش داده شوند که خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده است پیش بینی می شود که بتوانیم تا پایان سال جاری ۵۰۰ نفر را در قالب این طرح آموزش دهیم.

برپایی جشن ازدواج ۲۰۰ زوج جوان در امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: در راستای اجرای طرح پیوند آسمانی جشن ازدواج ۲۰۰ زوج جوان در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرهاد عرب اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین سبک زندگی اسلامی برگرفته شده از سیره اهل بیت(ع)  جشن ازدواج ۲۰۰ زوج جوان در قالب طرح پیوند آسمانی در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برپا شد.

وی ادامه افزود: این مراسم به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه با شرکت بیش از ۲۰۰۰ نفر همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرزایی، مولودی خوانی توسط ذاکران اهل بیت(ع)، اجرای خطبه عقد زوج های جوان و نور افشانی در جوار آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: آستان مقدس امامزاده شاه رضا (علیه السلام) در شهرستان شهرضا، بخش مرکزی، در شمال شهرضا و در بلوار مدرس واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا