شهر و جامعهعناوین اخبار

بررسی سینمای کلاسیک و نئوکلاسیک در کتاب “سینماتوگراف”

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، این برنامه با حضور هنرمندان و نویسندگان سینما و با سخنرانی امین حامی خواه، حدیث متقی و پژمان نظرزاده ساعت ۱۸ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در راستای مرجعیت علمی و با هدف اهمیت و اهتمام به حوزه نقد مکتوب و با بررسی پیشینه های کمتر بررسی شده و نیز شناسایی نویسندگان سینما در اصفهان و ارتباط با نویسندگان مطرح در حوزه سینما در سال گذشته به تهیه و تنظیم کتاب با عنوان “سینماتوگراف” اقدام کرد.

شماره اول این کتاب به بررسی و تشکیل پرونده در مورد سینمای کلاسیک و نئوکلاسیک پرداخته و در ادامه نیز  در قالب دو  پرونده کوتاه، آثار دو  فیلمساز مطرح جهان (فرانک کاپرا) و ایران (ناصر تقوایی) مرور شده است.

منصوره آقایی، نوید آیینی، علیرضا ارواحی، مریم اسماعیلی، سمیرا میس بابایی، حامین بلدی، ساناز بهزادی، نوید پورمحمدرضا، رضا تاجمیر، فرهاد توحیدی، سپیده تیموری، امین حامی خواه، برنا حدیقی، مصطفی حیدری، حمزه خاکپور، مریم رحمانی، روناک رنجی، محسن رهنما، طاهر شریعت پناهی، شاهپور شهبازی، پویا عاقلی زاده، محبوبه عرب قنبری، حامد قصری، محمد فضیله، مهران کاشانی، یاشار کریمی، حدیث متقی، مهدی ملک، وحیداله موسوی، امیر مولایی، صدرا ولی زاده، بهروز یزدانی، پیمان یگانه، حمید یوسفی از جمله نویسندگان کتاب سینماتوگراف هستند.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دفتر تخصصی سینما به شماره ۳۲۲۴۳۸۹۵ تماس حاصل کنند.

برگزاری همایش گردشگری خلاق در کتابخانه مرکزی

همایش گردشگری خلاق با تکیه بر نقش و جایگاه عرفان اسلامی در هنر و معماری صفوی،۲۹ مرداد برگزار می شود.

اسرار و حکمت های عرفانی مندرج در پس پشت هنر و معماری عصر صفوی، اما از نادر منشورهای مذکور و از مصادیق  بارز این تودرتویی معانی است که آشنایی با آن برای مخاطبان گوناگون به ویژه گردشگران ایرانی و غیر ایرانی می تواند بسیار جذاب ، دلفریب و معنا آفرین باشد.

از این رو آشنایی و تجهیز نظری راهنمایان گردشگری به منظور احساس هویت مضاعف برای خود و ارائه متفاوت آثار هنری و معماری عصر صفویه در اصفهان ضروری است که نتایج کاربردی آن امکان بازتعریف و بازطراحی تورهای متفاوت و یگانه برای گردشگران داخلی و خارجی به منظور بازدید متفاوت از آثار هنری و ابنیه تاریخی عصر صفوی در اصفهان می باشد.

مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در همین راستا با همکاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و روزنامه اصفهان زیبا، همایش گردشگری خلاقبا تکیه بر نقش و جایگاه عرفان اسلامی در هنر و معماری صفوی را برگزار می کند.

در این همایش علاوه بر سخنرانی تنی چند از اعضاء کمیته عالی برند گردشگری اصفهان، دکتر جوکار عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان به باز گشایی اسرار و رموز ابنیه تاریخی عصر صفوی پرداخته و مناظر بدیعی را در پیش چشم مخاطبان می گشاید.

عموم علاقمندان می توانند برای حضور در این رویداد مهم فرهنگی هنری که پنجره ای است گشوده بر توسعه بازار گردشگری روز دوشنبه ۲۹ مرداد از ساعت ۱۷ به محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا