تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف انبار احتکار کالا به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در اصفهان/ دستگیری سارق زورگیر در کمتر از ۵ ساعت/واژگونی پراید در “مارچوبه”/آگهی اینترنتی اجاره باغ و ویلا؛ کلاهبرداری بود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی” ، اظهار داشت: در ادامه طرح های مبارزه با محتکران و مفسدان اقتصادی، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان “خمینی شهر” در پی کسب خبری مبنی بر احتکار محموله بزرگ برنج و عدس خارجی در یکی از انبارهای حاشیه شهر موضوع را بلافاصله در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از صحت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و بازرسی اداره صنعت و معدن از انبار مذکور بازدید و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد از زمان ورود کالا به این انبار هیچ گونه خروجی نداشته است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اثبات موضوع احتکار کالا برای کارشناسان، گفت: در این عملیات، یک هزار و ۵۰۰ تن برنج و ۳۰۰ تن عدس خارجی احتکار شده، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: ارزش این محموله بزرگ کالای احتکاری از سوی کارشناسان مربوطه ۱۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با اشاره به پلمب انبار مذکور با حکم مقام قضائی، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه برخورد با مخلان امنیت بازار و مفسدان اقتصادی در اولویت برنامه های نیروی انتظامی قرار دارد به کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می کنند، هشدار داد و گفت: ماموران پلیس بر این موضوع اشرافیت کامل داشته و با متخلفان به طور قاطع برخورد و این افراد را تحویل قانون می دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.#

توقیف محموله ۹ میلیاردی قاچاق در “خورو بیابانک

گروه استان ها _ اصفهان _ با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان “خورو بیابانک”، محموله لوازم و قطعات جانبی گوشی تلفن همراه خارجی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال شناسایی و توقیف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عزیز اله سپهوند” در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “رشیدی” شهرستان “خور و بیابانک” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون که از مرزهای شرقی کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی برای بار خود بود، اظهار داشت: مأموران طی هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم و قطعات جانبی گوشی تلفن همراه خارجی قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه ۹ میلیارد ریال است.

سرهنگ سپهوند، گفت: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز به اتهام حمل کالای خارجی قاچاق دستگیر و  همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.#

واژگونی پراید در “مارچوبه

گروه استان ها- اصفهان _ براثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور “مارچوبه” در شهرستان “اردستان”، یک نفر از سرنشینان در دم فوت و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه روز گذشته مأموران گشت پلیس راه اردستان از وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در محور مارچوبه مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متاسفانه در این حادثه یک نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز به شدت مجروح شدند که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه علت این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان، عدم توجه به جلو راننده اعلام شده، افزود: رانندگی نیازمند تمرکز و توجه دقیق به راه است و رانندگان بایستی از انجام دادن هر عملی که باعث عدم تمرکز آنان می شود، خودداری کنند.#

انبار احتکار روغن موتور در تیران و کرون لو رفت

گروه استان ها _ اصفهان _ با تلاش مأموران فرمندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون انبار احتکار روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شناسایی و پلمب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” اظهار داشت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان “تیران و کرون” در راستای شناسایی و برخورد با محتکران کالا و مجرمان اقتصادی با اجرای عملیات مرصاد موفق شدند یک انبار احتکار روغن موتور را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از شناسایی انبار مذکور مأموران طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن از آن بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقدار ۳۵ هزار لیتر روغن موتور ایرانی و خارجی احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون ارزش این محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “صادقی” در پایان با بیان اینکه مأموران پلیس اشرافیت خوبی بر روی انبارهای دپوی کالا دارند به کسانی که در زمینه احتکار کالاهای اساسی مردم فعالیت می کنند هشدار داد و گفت: در این زمینه هماهنگی های خوبی با مراجع قضائی صورت گرفته و با متخلفان بدون هیچگونه اغماضی برخورد می شود.

کشف ۴۸ میلیارد ریال عدس احتکار شده از یک انبار

گروه استان ها _ اصفهان _ مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان طی عملیاتی ، انبار احتکار عدس به ارزش ۴۸ میلیارد ریال را شناسایی و پلمب کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار محموله بزرگ حبوبات در یکی از انبارهای حاشیه شهر اصفهان مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی همراه با کارشناسان بازرسی اداره صنعت و معدن از انبار دپوی مذکور بازدید به عمل آوردند.

این مقام مسئول با اشاره به اثبات احتکار بودن کالاها توسط بازرسان اداره صنعت و معدن استان، عنوان داشت: در این عملیات ۵۸۵ تن عدس خارجی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان ارزش محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۴۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

سرهنگ اسماعیلی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مردم با نیروی انتظامی در کشف و شناسایی انبارهای احتکار کالا گفت: با اشرافیت بالای مأموران پلیس، محتکران و مفسدان اقتصادی شناسایی و برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.#

دستگیری سارق زورگیر در کمتر از ۵ ساعت

گروه استان ها_ اصفهان _سارقی که با تهدید سلاح سرد، گردنبند و انگشترهای قیمتی شهروندی را سرقت کرده بود در کمتر از ۵ ساعت توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد علی یوسلیانی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت طلاجات وی کرده و متواری شده ، موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی گفت :سرانجام پس از چندین ساعت پیگیری و تلاش مأموران این سارق به عنف شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت:در بازرسی از مخفیگاه متهم  ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه ،۸ حلقه انگشتر و۲حلقه نقره و ۲رشته زنجیر گردنبند مسروقه به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف و ۴ تیغه سلاح سرد نیز توقیف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این سارق ۱۹ سال بیشتر ندارد بر نظارت و کنترل والدین بر رفتار و اعمال فرزندان خود تاکید کرد.

 کشف ۲۳ وسیله نقلیه مسروقه در طرح امنیت محله محور پلیس اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ مأموارن فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اجرای طرح امنیت محله محور که طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “محمد علی یوسلیانی” با اعلام این خبر اظهار داشت:در راستای تدابیر قرارگاه عملیاتی” اقدام و عمل” به منظور ارتقای امنیت اجتماعی ، طرح ضربتی امنیت محله محور شب گذشته با چندین عملیات در نقاط مختلف شهر اجرا شد که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشت.

وی هدف از اجرای این طرح را برخورد بافروشندگان موادمخدر ،دستگیری سارقان ، جمع آوری معتادان متجاهر ، دستگیری محکومان غایب و فراری و متهمان تحت تعقیب صورت گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به استفاده از ظرفیت تمام توان کلانتری ها و یگان امداد این فرماندهی در طرح مذکور اضافه کرد: در این رابطه ده ها نفر سارق، فروشنده مواد مخدر و معتاد متجاهر و  محکومان غایب و فراری دستگیر شدند.

سرهنگ “یوسلیانی” کشف ۵کیلو گرم مواد مخدر ،کشف ۴۱ تیغه سلاح سرد ، توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف ، کشف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و تحویل آنها به مالباختگان را از دیگر نتایج موفق این طرح برشمرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح های امنیت محله محور بنا به درخواست شهروندان و براساس نیاز و ضرورت به اجرا گذاشته می شوند گفت: اجرای طرح های مذکور علاوه بر رضایتمندی و خرسندی مردم باعث کاهش جرایم و ارتقای سطح امنیت در شهرستان شده که این روند همچنان در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان است.

 

آگهی اینترنتی اجاره باغ و ویلا؛ کلاهبرداری بود

گروه استان‌ها_اصفهان_ فردی که با ترفند درج آگهى اجاره باغ و ویلا در سایت‌هاى تبلیغاتی از شهروندان کلاهبرداری می کرد در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان دستگیر شد.

سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پى شکایت یکی از شهروندان مبنی اینکه توسط فردی در یکی از سایت های تبلیغاتی اینترنت مورد کلاهبرداری قرار گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در یکى از سایت‌های تبلیغاتی اینترنت به دنبال اجاره باغ و ویلا براى گذراندن تعطیلات خود بوده که پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آن، مبلغ ۴میلیون ریال به حساب صاحب باغ به عنوان بیعانه واریز می کند اما پس از واریز وجه فرد مورد نظر دیگر به تماس های شاکی پاسخگو نبوده است.

این مقام مسئول عنوان داشت:  با توجه به اظهارات شاکى و انجام تحقیقات  پلیسى سرانجام کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایى و پس از هماهنگى قضایى طی عملیاتی ویژه وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه: متهم در مواجهه با ادله و مستندات، به بزه انتسابی اعتراف و عنوان داشت که در یکى از مشاوران املاک در زمینه اجاره و فروش باغ ویلا مدتى فعالیت داشته و با تصاویرى که از باغ ویلاها به دست آورده با انگیزه کسب درآمد اقدام به درج آگهى دروغین در یکى از سایت‌هاى واسطه‌گر اینترنتى کرده و مبالغى را به عنوان بیعانه از شهروندان کلاهبردارى مى‌کرده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری نماید، توصیه کرد: برای اجاره خانه و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه نمایید ،همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه و … نیست و حتماً در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت نمائید.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با  کارشناسان پلیس فتا در‌ میان بگذارند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا