شهر و جامعهعناوین اخبار

توسعه مشاغل روستایی اولویت اول حوزه اشتغال کمیته امداد اصفهان است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در این دیدار بابیان اینکه توجه به رشد و توسعه روستاها یکی از عوامل بازدارنده فقر در شهرهاست، گفت: بیکاری در روستاها به مهاجرت گسترده به شهرها منجر می‌شود و باعث ایجاد حاشیه‌نشینی و افزایش خطر ابتلای خانوارها به آسیب‌های فقر است.

وی با اشاره به بحران خشک‌سالی در استان و به‌ویژه مناطق شرقی اصفهان، گفت: در این شرایط بیشترین آسیب را کشاورزان روستایی می‌بینند که جلوگیری از گسترش فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی، توجه بیش‌ازپیش سیاست‌گذاران به این مناطق را نیاز دارد.

متین پور در ادامه گفت: امسال برای گسترش اشتغال در مناطق روستایی تمهیدات خوبی در بودجه کشور اندیشیده شده است و به شکل ویژه مبالغی از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص‌یافته است که کمیته امداد اصفهان در کنار سایر نهادهای حمایتی و فعال در عرصه کار و اشتغال یکی از متولیان اجرای این طرح مهم در استان اصفهان است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان همچنین گفت: محل اجرای این طرح، روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر است.

وی تعهد کمیته امداد اصفهان در این طرح را ایجاد سه هزار و ۷۱۲ شغل اعلام کرد و افزود: ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این منظور از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار کمیته امداد اصفهان قرار می‌گیرد.

متین پور بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان و همچنین سایر اقشار آسیب‌پذیر مشمول دریافت این تسهیلات در روستاها هستند، گفت: اولویت در این زمینه با افراد دارای مهارت و تخصص درزمینهٔ شغل موردنظر و همچنین دارندگان مجوزها و مدارک لازم درزمینهٔ فعالیت پیشنهادی است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان سقف تسهیلات در این طرح را به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در طرح‌های انفرادی از ۲۵ تا ۵۰ میلیون به مجری طرح وام تعلق می‌گیرد و در طرح‌های بزرگ و کارگاهی به ازای به‌کارگیری هر نفر ۵۰ میلیون تومان به تسهیلات اعطایی افزوده می‌شود.

احمد رضوانی، فرماندار شهر اصفهان در ادامه این دیدار با اشاره به گستردگی و تنوع جغرافیایی استان اصفهان، گفت: خدمات کمیته امداد اصفهان با توجه به این واقعیت، ارزنده و شایسته تقدیر است.

رضوانی بابیان اینکه خشک‌سالی در شرق اصفهان یک معضل جدی ایجاد کرده است، گفت: در این شرایط نهادهای حمایتی و به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی باید توجه ویژه‌ای به ساکنان این مناطق داشته باشند.

فرماندار اصفهان گذر موفقیت‌آمیز استان و شهر اصفهان از خشک‌سالی اخیر را نیازمند اهتمام همه مسئولان و توجه مردم مؤمن اصفهان دانست و گفت: سابقه تاریخی طولانی و پرافتخار مردم اصفهان گواه این است که در شرایط سخت‌تر از این نیز انسجام خود را حفظ کرده و با دستگیری از نیازمندان از آسیب دیدن آن‌ها در شرایطی این‌چنین جلوگیری کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا