شهر و جامعهعناوین اخبار

۴۲ درصد انرژی های شرکت توزیع برق اصفهان در صنعت استفاده می شود

حمید علاقمندان  افزود: شرکت توزیع برق استان اصفهان بزرگترین شرکت توزیع برق مرکزی کشور و سومین شرکت توزیع بزرگ کشور از میان ۳۹ شرکت محسوب می شود و حدود یک میلیون و ۴۲۵ هزار مشترک را سرویس رسانی می کنیم.

وی با بیان اینکه ما در میان شرکت های توزیع برق استانی رتبه نخست تعالی خدمت و نوآوری را کسب کردیم، افزود: ما توانسته ایم تراز شرکت خود را در خدمات در بین کل کشور به تراز اول کشوری دست برسانیم و بعد از آن مهم ترین دستاورد ما این است که بتوانیم در بین ۲۳ شهرستان اصفهان شاخصه های خود را به صورت یکسان تثبیت کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان با بیان اینکه پیگیر بهره مند کردن چهار میلیون و ۵۰ هزار هم استانی ما از تمام خدمات شرکت توزیع برق بوده ایم، ابراز داشت: به حد قابل قبولی در شاخصه های شرکت از جمله شاخص تلفات برق، میزان خاموشی به ازای هر مشترک و در خدمات غیر حضوری نیز به اهداف برنامه ریزی شده شرکت رسیده ایم و امید داریم در سال ۹۸ این برنامه  ۱۰۰ درصد اجرایی شود.

رویت پذیری، تعامل و هوشمند سازی از برنامه های آینده شرکت

علاقمندان در ارتباط با برنامه های آینده شرکت گفت: در برنامه دوم شرکت که از سال آینده شروع می شود بحث رویت پذیری، تعامل و هوشمند سازی را خواهیم داشت و یکی از ابتدایی ترین مواردی که نیاز داریم این است که تعامل بیشتری با مردم داشته باشیم.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق دو مشکل قدیمی دارد که با کمک اصحاب رسانه رفع خواهد شد و مشکل اساسی این است که ما برای اطلاع رسانی به مردم نیازمند همکاری اصحاب رسانه هستیم و تا به حال این اطلاع رسانی برای ما مطلوب نبوده و در آن کوتاهی کرده ایم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان بیان داشت: دومین موضوع این است که صنعت برق استان علی رغم تلاش های بسیار زیادی که انجام داده به واسطه نیاز به تعامل و همراهی بیشتر مردم باید ارتباط خود را با مردم استان بیشتر کند و نحوه تعامل و ارتباط است که نیاز به همراهی اصحاب رسانه دارد.

 اصحاب رسانه موثر ترین افراد در ایجاد تعامل بین مردم و مسئولان هستند

وی بیان داشت: از اصحاب رسانه می خواهیم نیازهای مردم را به ما و نیاز های ما را به مردم برسانید تا ما بتوانیم خدمات خود را در آن راستا انجام دهیم وبه نوعی که هر آنچه ما راجع به مشترک خود اطلاع داشته باشیم مشترک هم بتواند در همان زمان و به همان میزان از مصرف برق خود مطلع شود.

علاقمندان با اشاره به اینکه:این شرکت در سال ۹۷ حدود ۵۴ میلیارد تومان پروژه بهره برداری کرده که در هفته دولت در غالب ۲۵۰ پروژه ارائه خواهد شد،  گفت:  اکثر این پروژه هادر ۳۲ شهرستان در راستای توسعه شبکه و افزایش تعداد مشترکین جدید به انجام رسیده است و یک سوم پروژه ها در حوزه تعمیر و نگهداری پروژه هاست که می تواند منجر به کاهش خاموشی ها و تلفات شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه هایی که موفق به انجام آن شدیم برنامه نصب کنتور های هوشمند است و تا کنون ۲۰ هزار از مشترکین دیماندی را به کنتور های فهام مجهز کرده ایم و ظرف سه ماه آینده مجموعه مشترکین دیماندی که ۲۵ هزار نفر هستند را پوشش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان بیان کرد: مشترکین دیماندی اصفهان بیشترین مشترک دیماندی در کشور هستند اما از آنجایی که ما در حوزه کنتور های هوشمند پیشتاز بوده ایم مرکز «داده ابر ششم کشور» در شرکت توزیع برق استان اصفهان مستقر شده و در حال راه اندازی است.

رونمایی از اپلیکیشن «نیرو نگار»

وی در ادامه افزود: ۶۶ درصد انرژی های شرکت توزیع برق استان اصفهان در بخش مولد ، حدود ۴۲ درصد انرژی در صنعت و ۲۴ درصد انرژی در کشاورزی مصرف می شود به همین دلیل پایداری انرژی دارای اهمیت بسیار بالایی است و کاهش خاموشی ها بیشترین میزان بهره وری را برای صنایع ما خواهد داشت.

علاقمندان با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور شرکت توزیع نیروی برق در صدد برقراری رابطه با مشترکین است، اظهار داشت: امروز از سامانه «نیرونگار» رو نمایی خواهیم کرد و این برنامه که به صورت یک اپلیکیشن بر روی تلفن های همراه قابل استفاده است در فاز اول برای مشترکین دیماندی و در فاز دوم برای تمام مشترکین ارائه خواهد شد و می تواند اطلاعات مربوط به مشترک را برای مشترکین نشان دهد و هرگونه اتفاقی که در سیستم برق رسانی پیش آید برای مشترکین قابل مشاهده است.

وی گفت: از ۱۹ مرداد ماه خاموشی های با برنامه را پایان دادیم و از آغاز شهریور ماه ساعات اداری نیز به روال عادی بر می گردد و با توجه به تعاملی که با ادارات و سازمان ها داشته ایم و بدون اعمال خاموشی ها ، توانستیم ۴۱۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی داشته باشیم.

بخش های امور دیسپاچینگ

 مدیر امور دیسپاچینگ معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق اصفهان گفت: همانطور که مردم توقع برق مطمئن و بدون قطعی دارند مسئولین نیز در مقابل توقع فروش و درآمد بیشتر دارند.

 محمد نیازی افزود: این مجموعه در چهار بخش دیسپاچینگ و فوریت های برق، مجموعه ایمنی و کنترل ضایعات، بخش دفتر فنی و اتوماسیون فعالیت می کند.

وی ادامه داد: مرکز دیسپاچینگ و فوریت های برق بخش های مختلفی دارد که کار رصد را انجام می دهد و شاخص های قابل اطمینان شبکه از دستاوردهای این  واحد است.

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: شهروندان می توانند با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند تا از طریق تلفنی عیوب برق تشخیص داده شده و توسط نرم افزار ناب (نرم افزار اتوماسیون برق) درخواست آنها ثبت و در صورت نیاز نیرو به منطقه اعزام شود.

وی اظهار کرد: ما در سطوح ولتاژ بخش های مختلفی از جمله تولید برق داریم و بعد از تولید برق، تبدیل ولتاژ به ولتاژهای بالاتر بر عهده ماست اما قسمت های تولید و انتقال توسط شرکت های برق منطقه ای انجام می شود.

نیازی در ادامه گفت: مشترکان از ما انتظار دارند که برق مطمئن و پایدار داشته باشند، در مقابل ذی نفعان برق نیز انتظار دارند با تامین برق مطمئن فروش برق بیشتر و درآمد بیشتری داشته باشند.

وی گفت: مراکز درمانی و نظامی و…که خدمات رسانی عمومی دارند در زمان هایی که با قطعی برق مواجه شوند در دستور کار قرار گرفته و در اولویت مرکز است که به آن مراکز رسیدگی شود.

رتبه اول شرکت توزیع برق استان اصفهان در خاورمیانه

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه مرکز  معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان بهترین مرکز کنترل برق است، گفت: از لحاظ استانداردها این مرکز در صنعت برق قوی عمل کرده و در خاورمیانه دارای رتبه اول است.

وی همچنین افزود: متوسط زمانی برای رسیدگی به امور مشترکین به ۲۰ دقیقه رسیده است و در بحث اطلاع رسانی نیز عملکرد خوبی داشته ایم اما از آنجایی که خاموشی ها دو دسته اند و دسته اول خاموشی هایی است که برای صرفه جویی برنامه ریزی شده است ما با اطلاع رسانی، مشترکین را در جریان این قطعی برق می گذاریم.

نیازی اضافه کرد: دسته دوم خاموشی ها بدون برنامه است که ناشی از اتفاقات شبکه ای است و ما نمی توانیم از قبل پیش بینی کرده و اطلاع رسانی بکنیم و زمانی که مشکلی در کابل های برقی ایجاد شود ما برای اینکه زیان بزرگتری به واحدها نرسد برق آن منطقه را قطع می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا