تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

باید برای نشاط نوجوانان و جوانان در جوار بقاع متبرکه برنامه‌ریزی کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی با حضور در آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی استان اصفهان که صبح روز پنجشنبه ۱ شهریور در جوار حرم مطهر امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی عباس(ع) برگزار شد اظهار داشت:امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود به جوانان ایران اسلامی می‌فرمایند:«در مقابل توطئه‌هایی که هدف و آماج آن فقط جوانان هستند جوان یک کشور اگر بخواهد مثل موتور پیش برنده‌ای آن ملت را پیش ببرد احتیاج دارد به اینکه سرحال بانشاط، تندرست قوی و دل‌بسته به کار و پیشرفت باشد دشمنان برای اینکه این روحیه را در جوان ایرانی از ببین ببرند تلاش می‌کنند با توطئه‌های گوناگون با ترویج فساد با ترویج فحشا و با ترویج مواد مخدر با باندهای هدایت‌شده جوان ایرانی را منحرف کنند جوانان ایرانی باید به هوش باشد آنان نمی‌خواهند جوان ایرانی در کارگاه، آزمایشگاه، دانشگاه، محیط علمی و در محیط کار و تلاش بانشاط باشد آن جوانی که سرگرم مسائل شهوانی جنسی است نه حال کار کردن دارد و نه حوصله فکر کردن نه نیروی کار کردن لذا سرگرمی گوناگون جنسی یک توطئه بسیار خطرناک است.»

وی در ادامه به برکات پیروزی انقلاب اسلامی در تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی زیادی در کشور اشاره کرد و گفت:شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم، افتخارآفرینان در المپیادهای علمی و ورزشی که تعداد آنان نیز بی‌شمار است که آنان ازجملهنمونه‌های بارز در تربیت اسلامی و انقلابی هستنداما همچنان با نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم و این موضوع یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود و این موضوع وظیفه همه مسئولان و متولیان امور فرهنگی است که با برنامه‌ریزی باید به جذب حداکثری نوجوانان و جوانان اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای برنامه‌هایی که باعث نشاط معنوی در بین اقشار مختلف جامعه مخصوصاً نوجوانان و جوانان می‌شود اشاره و خاطرنشان شد: چه کسی گفته است که برای رسیدن به قرب الهی همیشه باید عزاداری و گریه کرد این موضوع اشتباه است در اسلام ایام جشن و شادی بیش از ایام عزاداری است، باید برای نشاط نوجوانان و جوانان در جوار بقاع متبرکه برنامه‌ریزی کرد و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه نیز باید در این زمینه با اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی پیشرو و الگو باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی در ادامه به محوریت اجرای برنامه‌های نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: نشاط معنوی باید با اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب و عمقی باشد و نه سطحی و گذراو با رعایت اصول اخلاقی می‌توان نشاط معنوی را با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در جوار بقاع متبرکه به‌صورت کامل محقق کرد باید از راه‌های هلال برای ایجاد نشاط معنوی استفاده کرد و این امر هیچ‌گونه اشکالی ندارد بلکه باعث ترویج سبک زندگی اسلامی نیز می‌شود و وقتی‌کهاین‌گونهبرنامه‌ها در جوار بقاع متبرکه اجرا شود مطمئن باشید که تأثیرات آن چند برابر می‌شود.

وی در ادامه افزود: بااخلاق نیکو و اسلامی و همچنین اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه می‌توان جوانان بسیار زیادی را جذب کرد و باید به این سمت حرکت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: همچنین ایجاد وقف برای برگزاری جشن در اعیاد باید موردتوجه مبلغین قرار بگیرد و در این زمینه نیز بیشتر فعالیت شود و این‌یک وظیفه است زیرا که این موضوع باعث می‌شود که نشاط معنوی در جامعه بیشتر ترویج شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی در ادامه به نقش و جایگاه بقاع متبرکه در ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین محور قرار گرفتن اماکن متبرکه در امور مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایفی که باید توسط مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و اعضای هیئت‌امنای امامزادگان عظیم الشان مور توجه قرار گیردشناسایی آسیب‌های اجتماعی در اطراف امامزادگان جلیل‌القدر و بقاع متبرکه است و باید بابرنامه‌ریزیو اتخاذ تصمیمات درست و همچنین اجرای برنامه‌های مناسب و جذب خیرین این آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و از بین ببریم و این‌گونه است که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند.

**برگزاری یادواره شهیدان شهر دیزیچه در امامزاده شاه سلیمان(ع)

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: چهاردهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید شهر دیزیچه در جوار حرم مطهر امامزاده شاه سلیمان(ع) برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین با هدف تکریم مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس چهاردهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید شهر دیزیچه در جوار حرم مطهر امامزاده شاه سلیمان(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این برنامه روز شنبه ۳ شهریور ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور خانواده های معزز شهدای هشت سال دفاع مقدس، مسئولان شهرستان همراه با سخنرانی و مداحی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: این مراسم با همکاری، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مبارکه، سپاه پاسداران شهرستان، ئفتر امام جمعه دیزیچه، شهرداری دیزیچه و مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده شاه سلیمان(ع) برگزار می شود.

علی مبشری گفت: آستان مقدس امامزاده شاه سلیمان (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، شهر دیزیچه و در خیابان شهدا واقع شده است.

**طرح نشاط معنوی در جوار حرم مطهر امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی‌عباس(ع) به کار خود پایان داد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح نشاط معنوی بر اساس سبک زندگی اسلامی بوده که از ۱۵ تیرماه شروع و تا ۳۱ مرداد ادامه داشته و امروز آیین اختتامیه این طرح در جوار حرم مطهر امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی عباس(ع) بادرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ولی الله روان در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی که صبح روز پنجشنبه ۱ شهریور ماه در جوار حرم مطهر امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی عباس(ع) برگزار شد اظهار کرد: طرح نشاط و آرامش معنوی بر اساس سبک زندگی اسلامی بوده که از ۱۵ تیرماه شروع و تا ۳۱ مرداد ادامه داشته و امروز آیین اختتامیه این طرح در جوار حرم مطهرامامزادگان آقا علی عباس و همچنین شاهزاده محمد(ع) بادرود برگزار شد.

وی با اشاره به جزئیات این طرح افزود: این طرح با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر در مقطع ابتدایی و متوسطه و غیره با مشارکت و همکاری ۲۰۰ مبلغ بومی و ۱۶ مبلغ دینی اعزامی متخصص در زمینه‌های متعدد با ارائه محتواهای آموزشی متعدد و توزیع کتاب‌های مرتبط در هر زمینه برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در کنار بحث نشاط معنوی به مباحث مختلف دیگر از برنامه‌های ورزشی، اردویی و همکاری با کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های بسیج و آموزش‌ و پرورش پرداخته‌ شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در آیین اختتامیه این طرح از مبلغان اعزامی و همچنین ۶۰ نفر از افرادی که در این دوره حائز نمرات برتر شده و یا مربی بوده‌اند، تجلیل به عمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا