پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

واژگونی خاور مرگ راننده اش را رقم زد/کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان/اجرای طرح عملیاتی مرصاد ۵ در نجف آباد/دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه کامیونت خاور در منطقه پل هوایی ورودی شهرستان “تیران و کرون” ، ماموران پلیس راه و انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده خاور که جوانی ۲۸ ساله بود به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان درپایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هر گاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان – رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی کارآگاهان مشخص شد یک نفر سارق با پرسه زنی در خیابان ها ، خودروهای پارک شده کنار خیابان که ایمنی پایینی دارند را شناسایی و در فرصتی مناسب اموال آنها را سرقت می کند.

این مقام انتظامی بیان داشت : ماموران پس از انجام یکسری تحقیقات و اقدامات تخصصی این سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمیان اضافه کرد : فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به چندین فقره  سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد به همشهریان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز کنید و وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید قرار ندهید.

اجرای طرح عملیاتی مرصاد ۵ در نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان _فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از اجرای طرح عملیاتی مرصاد ۵ با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی شهر نجف آباد طرح عملیاتی مرصاد ۵ را با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را اجرا که در نتیجه آن۲۵۳ گرم انواع مواد مخدر و تعداد ۲۰قبضه سلاح های سرد کشف و ۹ نفر متهم تحت تعقیب مراجع قضایی ،۲ نفر سارق اماکن خصوصی ،یک نفر کلاهبردار و یک نفر مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند.

وی افزود: در این طرح ۳ دستگاه خودرو و تعداد ۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف را که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند توقیف شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متهمان برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند خاطر نشان کرد : اجرای طرح مرصاد و پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری خرده فروشان و نگهدارندگان مواد مخدر تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با تشکر از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای این طرح ها از شهروندان خواست ، هشدارهای پلیسی پیرامون پیشگیری از انواع جرائم راجدی بگیرند و درصورت مشاهده افراد مخل نظم و امنیت موضوع را ازطریق تلفن۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ ماموران انتظامی شهرستان در بازرسی از یک دستگاه سواری پراید ، محموله ای کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ “حسن یاردوستی”  فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت ::ماموران یگان امداد شهرستان “اصفهان” حین گشت زنی در یکی از مناطق این شهرستان به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی شد که تعداد ۱۱۰ جفت کفش اسپرت خارجی زنانه، ۴۰ جفت کفش اسپرت خارجی مردانه، ۱۷۲ عدد کیف دستی چرم بزرگ خارجی، ۱۲۵عدد کیف دستی چرم کوچک، ۲۵ عدد کیف کوله ای خارجی زنانه، ۲۷۴ عدد کمربند چرم خارجی،۶۰ عدد ماسک صورت اسباب بازی، ۵۰۰ عدد چوب آویز خارجی لباس و ۹۸ عدد گیره خارجی لباس فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ یاردوستی از دستگیری راننده خودرو در این رابطه خبر داد و اظهار داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و تورم در کشور را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۵۲ کیلو گرم تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف مقدار ۵۲ کیلو و ۸۳۰ گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “نائین” حین نظارت بر خودروهای عبوری در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۵۲ کیلو و ۸۳۰ گرم تریاک که در اطاق بار کامیون جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ کاظم زاد اظهار داشت : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

کارتخوان‌های سیار تهدیدی برای مسافران تابستانی

گروه استان ها_اصفهان_ پلیس فتای استان در خصوص یکی از روش های مجرمانه برداشت از حساب به وسیله کارت خوان های سیار در هنگام خرید از فروشندگان سیار یا دست فروشان، به شهروندان و به ویژه مسافران هشدار داد.

مدتی است استفاده از کارتخوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه ای سخت افزاری به نام “اسکیمر” اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند.

توصیه پلیس فتا استان اصفهان در خصوص استفاده از کارتخوان‌های سیار

۱-شهروندان دقت داشته باشند پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار مشکل خواهد بود، این درحالی است که مزایای این دستگاه ها باعث شده است فروشندگان دوره گرد و دست فروشان برای انجام تبادلات بانکی به استفاده از آن سوق پیدا کنند.

۲- گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می نماید تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت نماید که این امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

۳-وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد؛ چرا که حتی در صورت نصب “اسکیمر” بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.

۴-شهروندان مراقب باشند در خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌ های کارت خوان سیار دارند، دستگاه کارت خوان آنها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه ای اضافه نداشته باشد.

۵-تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره ای یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

۶-هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرسcyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا