شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

شناسایی بیش از ۲هزار و ۶۵۵ صنعت برای استفاده از گاز طبیعی

به گزارش سرمایه گستران، سید مصطفی علوی، بیان داشت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد طرح تشویقی و رایگان برای حمایت از صنایع فاقد گاز فراهم شده که تنها کافی است صاحبان صنایع جهت بهره مندی از این فرصت استثنایی و جایگزین کردن گاز طبیعی بجای سوخت های مایع، بطور رسمی اقدام نمایند.

وی، گفت: از سال گذشته تا کنون ۵۷۰ صنعت از میزان صنایع فاقد گاز شناسایی شده  توانسته اند با استفاده از بسته تشویقی رایگان دولت از گاز طبیعی برخوردار شوند اما این میزان تا عدد شناسایی شده فاصله زیادی دارد که علت آن عدم مراجعه و تقاضای  صاحبان صنایع  و یا عدم صدور مجوز های مربوطه بوده است.

علوی، با بیان اینکه در سال جاری ۷۵۰ صنعت را گازرسانی و ۳۵۵ صنعت نیز در مرحله اخذ مجوز هستند، گفت: صنایعی داریم که بالاتر از ۲۴۰ میلیون تومان مشمول معافیت شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: با توجه به اهمیت زیست محیطی گاز طبیعی و مخاطرات سوخت های مایع، همه مردم بویژه صنعت گران باید برای کاهش آلودگی، جلوگیری از پدیده های گلخانه ای و افزایش راندمان تولید اقدام نمایند.

 مهندس علوی، در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان بعد از تهران رتبه دوم توزیع گاز را به خود اختصاص داده است گفت: درحال حاضر چند نیروگاهی که در این استان مشغول به کار هستند سالانه رقمی معادل ۷ میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کنند که با احتساب ۷ میلیارد در بخش صنایع، ۵ میلیارد در بخش خانگی و ۲میلیارد در بخش عمومی و تجاری، میزان ۲۱ میلیارد متر مکعب سالانه گاز در این استان توزیع و مصرف می شود.

بیشترین مطالبات شرکت گاز مربوط به بخش صنایع است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه در حال حاضر شرکت گاز استان اصفهان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد، اضافه کرد: باید توجه داشت که عمده درآمد شرکت گاز استان اصفهان از محل گاز بهای مصرفی است و با این توضیح که ۴۰ تا ۵۰ درصد یارانه ماهیانه مردم نیز از همین محل تامین می شود، همه باید نسبت به پرداخت به موقع قبوض همکاری لازم را نمایند.

مهندس علوی، با توجه به مصرف سالانه بیش ۱۴ میلیارد متر مکعب گاز در بخش نیروگاهی و صنایع گفت: بیشترین مطالبات شرکت گاز استان اصفهان مربوط به این دو بخش می باشد، که البته میزان بدهی های این بخش ها نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.

وی، با اشاره به اینکه راه اندازی ۱۵۳ جایگاه CNG و بیش از ۳۶ کیلومتر شبکه و علمک گاز گفت: از این میزان نیمی بصورت پلی اتیلن و نیم دیگر فولادی است که بر اساس استانداردهای جهانی اجرایی شده و با تکنولوژی روز دنیا نیز مورد نگهداری وکنترل قرار می گیرند.

علوی، با بیان اینکه هزینه نگهداری از شبکه‌های گاز برای هر مشترک حدود ی۱۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: سالانه۱۷۰ میلیارد تومان برای نگهداری از شبکه گاز مشترکین استان اصفهان هزینه می‌شود.

در ادامه مهندس علوی، به کاهش ۳۷ درصدی حوادث گاز استان اصفهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد حوادث سال جاری بین دو تا سه انفجار بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه  حوادث شرکت گاز در سه حوزه حفاری‌ها، شبکه‌ها و بهره‌وری رخ می‌دهد، بیان داشت: توجه به حوادث گاز ،بیش از حوادث دیگر باید مورد توجه قرار گیرد و نباید  نسبت به مشاهده فرسودگی  لوله های گاز و زنگ زده گی علمک‌ها بی توجه بود زیرا نشت گاز عواقب بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در هفته دولت امسال ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۱ میلیارد ریال مورد  بهره برداری  و آغاز خواهد شد.

مهندس علوی افزود: راه اندازی ایستگاه مادر با ظرفیت ۱۰۰هزار متر مکعب در ساعت برای گازرسانی به روش CNG در شهرستان نایین،  گازرسانی به شهرستان خور و بیابانک ، گازرسانی به روستاهای نابر و سعدآباد از توابع شهرستان کاشان ، بهره برداری از ساختمان اداری و پست امداد نیاسر کاشان ، نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل، محمد آباد جرقویه و توسعه ساختمان اداری اداره گاز دولت آباد، گازرسانی به منطقه زندوان از توابع شهرستان نایین و  راه اندازی ایستگاه TBS ، خط انتقال و تغذیه دشت سرکاری از توابع شهرستان آران و بیدگل از مهمترین پروژ هایی هستند که در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

وی، گازرسانی به روستاهای سهیل، سپرو و فرح آباد از توابع شهرستان نایین  و گازرسانی به صنایع دهاقان وتقویت شبکه گازرسانی به  شهرک صنعتی جمبزه  را مهمترین پروژه های شرکت گاز استان اصفهان در هفته دولت برشمرد که عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا