حوادث پلیسعناوین اخبار

سه زورگیر شرق تهران دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ششم دی ماه سالجاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به ماموران اعلام کرد که پسرش توسط سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی رنگ و در داخل پارک مورد زورگیری قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری با سلاح سرد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
پسر ۱۳ ساله در خصوص نحوه زورگیری گوشی تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: به همراه دو نفر از دوستان در داخل پارک نشسته بودیم که ناگهان سه پسر حدودا ۲۰ ساله به بهانه پرسیدن آدرس به ما نزدیک شده و سپس با تهدید چاقو به سمت هر سه نفر ما حمله ور شده و هر سه نفر ما را کتک زدند.
وی افزود: پس از وارسی لباس های هر سه نفرمان، گوشی تلفن همراه مرا گرفتند و با یک موتورسیکلت مشکی از محل متواری شدند.
*وقوع سرقت های مشابه
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ، شکایت های مشابه دیگری به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمامی آنها سرنشینان جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه آنها کرده بودند .
پسر ۱۴ ساله ای دیگری به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۹ ششم دی ماه به همراه دوستانم در حال بازی کردن در محدوده اتوبان [ شهید ] باقری بودیم که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی به ما نزدیک شده و با تهدید و ضرب و شتم ، گوشی تلفن همراهم را از جبیم در آورده و متواری شدند.
نوجوان دیگری نیز در اظهارات مشابه عنوان کرد که در ساعت ۱۶ بیست و چهارم دی ماه در میدان ۴۷ منطقه نارمک به همین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی مورد زورگیری قرار گرفته است .
*دستگیری سه متهم
با توجه به وقوع سرقت های مشابه توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت در شرق تهران ، تیم های نامحسوس ویژه در پایگاه چهارم پلیس آگاهی جهت شناسایی و دستگیری متهمان تشکیل شد.
در هجدهم بهمن ماه کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در حین گشت زنی نامحسوس در محدوده تهرانپارس –خیابان ۲۱۲ شرقی به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی مشکوک ، آنها را متوقف و در بازرسی از آنها موفق به کشف چند قبضه چاقو شدند.
همزمان با دستگیری دو متهم بنام های «علی. ر» (۲۰ ساله) و«علی. ع» (۱۹ ساله) تعدادی از شکات و مالباختگان جهت شناسایی متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و با شناسایی آنها، هر دو متهم صراحتا به دهها فقره زورگیری اعتراف و سرکرده گروه بنام «امیررضا . د» (۱۹ ساله) را معرفی کردند .
براساس این گزارش با شناسایی محل تردد سرکرده گروه، امیر رضا دستگیر و پس از مواجه حضوری با شکات و اطلاع از اعتراف همدستانش، وی نیز به انجام زورگیری از نوجوانان عمدتا ۱۶ – ۱۵ ساله اعتراف کرد .
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد این پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگیری به شیوه مشابه ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
وی افزود: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری ، تهدید با سلاح سرد و یا ضرب و شتم قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا