شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح “منظومه ولایت” ویژه عید غدیر

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، مدیر فرهنگسرای پرسش ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر، فرهنگسرای پرسش طرح منظومه ولایت را با محوریت ارائه پرسش و اطلاعاتی در خصوص واقعه غدیر خم و اهمیت آن در معارف و مبانی دین مبین اسلام برگزار کرده است.

پرورش افزود: در این طرح تا روز عید مبارک غدیر، در طی هشت روز هشت پرسش بر اساس آموزه های آن کریم و خطبه حضرت ابالحسن (ع) درباره واقعه غدیر و مجموعه حقیقت غدیر به همراه پاسخ های صحیح آنها در کانال ها و فضاهای مختلف فضای مجازی منتشر شده و در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این سوالات در قالب مجموعه های تولیدی به صورت اِستوری های ۱۵ ثانیه ای و فایل های ۲۵ ثانیه ای در صفحات اینستاگرام قرار گرفته است و تاکنون بازخوردهای بسیار خوبی از آن دریافت کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه خطبه غدیریه حضرت ابالحسن (ع) یکی از منابع موثق درباره واقعه تاریخی غدیر است که به زیبایی به آن می پردازد، گفت: ایشان در این خطبه می فرمایند هنگامی که قیامت فرامی رسد، چهار روز با فخر و مباهات بر خداوند وارد می شوند. این روزها عید سعید قربان، عید سعید فطر، روز جمعه و روز عید غدیر است و به درستی که روز عید غدیر در میان آنها مانند ماه است در میان ستارگان. غدیر روزی است که خداوند رحمان در آن روز دین را کامل کرد و این کامل کردن سبب نصب امیرالمومنین علی(ع) به عنوان شاخص توسط پیامبر رحمت (ص) است.

وی ادامه داد: ایشان تشبیهاتی را در این خطبه زیبا به کار برده و می فرمایند غدیر محبت خداوند به بشر است. همچنین می فرمایند غدیر ضمانت ابدی دین الهی است و رسالت آن تمام شدنی نیست.

برپایی نمایشگاه “جاری خاموش” ویژه هفته فرهنگی آب

برنامه های هفته فرهنگی آب با عنوان “بُنِ رود تا بِن رود” و با شعار ما همه مسئولیم از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.

نمایشگاه “جاری خاموش” با محوریت روزنامه نگاری، خوشنویسی و نقاشی با موضوع آب از سوی خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، روز سه شنبه ششم شهریورماه ساعت ۱۸ در نگارخانه کوثر در خیابان مسجد علی برگزار می شود.

سه شنبه های داستان نیز با حضور سیاوش گلشیری با محوریت آب ویژه هفته فرهنگی آب روز سه شنبه ششم شهریورماه ساعت ۲۸ در مرکز آفرینش های ادبی قلمستان میزبان شهروندان است.

موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از ساعت ۱۸ میزبان برنامه “آب-تپش-زندگی” با محوریت نمایش دو تابلوی نقاشی اثر عباس خلیلی است.

همچنین برنامه دوی امدادی از میدان امام(ره) تا گلستان شهدا با عنوان “آب و آینه” روز پنجشنبه هشتم شهریورماه ساعت ۱۸ از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای اطلاع از برنامه های هفته فرهنگی آب می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا