شهر و جامعهعناوین اخبار

  اجرای نمایش “اسد” در سالن سوره حوزه هنری/اجرای جشنواره «وقتِ خوبِ ازدواج» در ضلع جنوبی پل خواجو

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، نمایش “اسد” به نویسندگی فهیمه سیاحیان و کارگردانی کتایون خسروی از سوی دفتر تخصصی تئاتر تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری خانه تئاتر حوزه هنری تا هفتم شهریورماه ساعت ۲۰:۱۵ در سالن سوره به اجرا در می آید.

مهم ترین ویژگی این متن در اولویت اول همسویی ذهن نویسنده و کارگردان است و در اولویت بعدی سبک رئالیسم جادویی اثراست که باعث ایجاد اتمسفری فانتزی در نمایش می شود و این سبک تمی ثابت در اجراها پیدا کرده است.

در زیرلایهً متن نگاهی روانشناسانه وجود دارد. زیرا نویسنده کشمکش درونی انسان با خویش را با توجه به وجه نمادین قصه به نمایش می گذارد. به این صورت که  اسد در این قصه دچار طمع زیادی شده  و این طمع او تبدیل به جادوگرهایی می شود که در جنگل او را پیدا می کنند و باعث دردسر زیادی برایش می شوند و این موضوع نشان می دهد که طمع انسان را می تواند به دام بیندازد لذا با توجه به این توضیحات باید گفت مضمون اصلی این نمایشنامه نیز طمع است.

اسد در لغت به معنای شیر است که در وجه نمادین آن غرندگی و ناآرامی ها و دغدغه های گوناگون او را در درونش به تصویر می کشد. زیرا او فردی نابه سامان است که این گونه دچار طمع شده و همان طور که قبلا توضیح داده شد، این طمع با توجه به جادوگرها نیز که رفتار مرموزانه و دم دمی مزاجی دارند نشان داده شده است که همه این ها تصویری از درون نا آرام اوست.   

علاقه مندان برای تهیه بلیط و تماشای این نمایش می توانند به سایت partakticket.com مراجعه کنند.

اجرای جشنواره «وقتِ خوبِ ازدواج» در ضلع جنوبی پل خواجو

جشنواره شاد و آموزشی «وقتِ خوبِ ازدواج» به همت مرکز تخصصی خانواده  در حال برگزاری است.

جشنواره شاد و آموزشی «وقتِ خوبِ ازدواج» به همت مرکز تخصصی خانواده معاونت اجتماعی و مشارکتهای مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و ادارت فرهنگی اجتماعی مناطق ۱۵ گانه شهرداری برنامه ریزی شده که تا نهم شهریورماه در سطح شهر اصفهان برگزار می شود.

پارک ملت ملک شهر و پارک شهیدرجایی در ششم شهریور، مجتمع پارک، امامزاده خیادان، پل خواجو و سالن اجتماعات باغ غدیر در هفتم شهریور، پارک شهید نریمانی دهنو و پارک لاله در هشتم شهریور، پارک قلمستان و ضلع جنوبی پل خواجو در نهم شهریورماه از جمله مکان های برگزاری این جشنواره بوده که در زمان های تعیین شده میزبان عموم شهروندان هستند.

جشنواره “وقتِ خوبِ ازدواج” با محوریت تحلیل اشتباهات خطرناک در ازدواج که در فرآیند آشنایی تا ازدواج بسیار رایج و شایع است با ارائه سه بخش مجزا تلاش می کند تا مفهوم اشتباهات رایج در ازدواج را به نحوی کارشناسانه بررسی کرده و برای مخاطبانی که در سن ازدواج قرار دارند و خانواده هایشان روایت کند.

برگزاری سیر نمایشگاهی “اشتباهات خطرناک”، نمایش های طنز خیابانی و ارائه نظرات کارشناسی از مجموعه تصاویر آموزشی مرحوم دکتر کردی از جمله بخش های این جشنواره است.

گفتنی است؛ این جشنواره تا نهم شهریور همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در معابر پر تردد شهری و پارک ها اجرا می شود که شهروندان می توانند برای اطلاع از جزئیات اجراهای مختلف در محلات و مکان های عمومی، با شماره تلفن ۳۲۲۲۱۹۹۷ تماس گرفته و یا به سایت سازمان به نشانی esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا