شهر و جامعهعناوین اخبار

علوی ترین حرم اهل بیت(ع) در ایران، گلباران می شود/تقدیر از فعالیت های مدیر کل اوقاف استان اصفهان برای توسعه مساجد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه اظهار داشت: زائران و مجاوران آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی(ع)، همزمان با ورود هیئت های مذهبی شهرستان آران و بیدگل، عصر روز پنج شنبه ۸ شهریور، راس ساعت ۱۸، در قالب “کاروان غدیر”، حرم مطهر فرزند امیرالمؤمنین، علی بن ابیطالب(ع) را گلباران می کنند.

وی اظهار داشت: عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع)، با در دست داشتن پرچم های مزین به نام امیر مومنان، علی(ع) و شاخه های گل، مسیر میدان سپاه تا حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) را با پای پیاده طی خواهند کرد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و حرکت شتر سواران با پوشینه های یک دست، درطول مسیر را از دیگر برنامه های حرکت کاروان غدیر ذکر کرد و تاکید نمود: خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) نیز، با لباس فرم مخصوص خدام حرم، پیشاپیش این کاروان حرکت خواهند کرد.

به گفته ی تکیه، این مراسم، با اجتماع عظیم وارثان غدیر، در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، اجرای نمادین واقعه غدیر، خطبه خوانی و گلباران ضریح مطهر این امام زاده عظیم الشان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در پایان این مراسم، زائران و مجاوران این حرم نورانی، با اهدای شاخه‌های گل، به ساحت مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) اعلام می کنند.

سید جواد تکیه خاطر نشان شد: آیین گلباران حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، طی سال های اخیر، به همت هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) و با همکاری شورای هیئت های مذهبی شهرستان آران و بیدگل و مجمع چشم انتظاران نور، در روزهای نیمه شعبان و عید سعید غدیر خم برگزار می شود .

وی گفت: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

***تقدیر از فعالیت های مدیر کل اوقاف استان اصفهان برای توسعه مساجد

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: به مناسبت هفته جهانی مساجد و طی مراسمی از فعالیت های مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان اصفهان برای توسعه مساجد تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سعید بکرانی اظهار داشت: روز یکشنبه ۴ شهریور ماه طی مراسمی که به مناسبت هفته جهانی مساجد با حضور آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام و المسلمین صالحیان مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان برگزار شد از فعالیت های مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان اصفهان برای توسعه مساجد تقدیر به عمل آمد.

وی در ادامه افزود: این تقدیرنامه به پاس مسئولیت پذیری، درایت، خدمت و ایثارگری که در راستای عمران و آبادانی مادی و معنوی مساجد و همچنین نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) توسط حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان انجام گرفته به وی اعطا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا