عناوین اخبار

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، دکتر مهدی خلج اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و به ‌منظور حفظ سلامت مصرف‌ کنندگان، به روال سال‌های قبل از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال جاری لغایت ۱۴ فروردین ماه سال آینده، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز به مورد اجرا گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: در این راستا هماهنگی لازم با استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان جهاد کشاورزی، ائمه جمعه و جماعات، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و نیز مرکز بهداشت استان و واحدهای تابعه و تعزیرات حکومتی به عمل آمده است.
خلج تصریح کرد: سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان و شبکه‌های تابعه و تجهیز آن ها به امکانات مورد نیاز در تمام ایام مذکور به ویژه ایام تعطیل در دو شیفت کاری به منظور برقراری کشیک برای نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در ایام طرح، صدور مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای و انجام آزمایش‌های لازم در مورد فرآورده‌های خام دامی در ادارات دامپزشکی سراسر کشور انجام خواهد شد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: از فعالیت خودروهایی که مبادرت به عرضه فرآورده‌های خام در جاده‌ها و معابر عمومی در این ایام می‌کنند جلوگیری به عمل آمده و در این راستا هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های ذیربط به عمل آمده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا