شهر و جامعهعناوین اخبار

“مرگ در می زند” جذب مخاطب عام و تلنگری برای به یادآوردن مرگ/سفارش با اعمال شاقّه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، کارگردان نمایش”مرگ درمی زند” هدف از انتخاب این نمایش برای اجرا را جذب مخاطب عام عنوان کرد و گفت: یکی از تلاش‌های من در این نمایش جذب مخاطب عام است به همین دلیل چهارچوب های ویژه مخاطب خاص را کنار گذاشته ام.

وی افزود: در این اثر امیر کیخایی، علی رمضانی ، مهدی‌هاشمی ، محسن بندی به ایفای نقش می پردازند و از دیگر عوامل این نمایش می توان به بهنام شجاعی راد دستیار کارگردان، منصور صالحی ، میلاد چنگ ، امیرحسین جوادی ، شاهین کریمی و… اشاره کرد.

کارگردان این نمایش گفت: آغاز تمرین این کار از خرداد ماه بود و به شخصه دوست دارم متن کمدی کلاسیک کار کنم زیرا از لحاظ کارگردانی و بازیگری بهتر است در اوایل انسان با کارهای کلاسیک کمدی دست و پنجه نرم کند تا بیشتر یاد بگیرد.

وی در خصوص انتخاب این نمایش برای اجرا افزود: این نمایشنامه را به این دلیل برای اجرا انتخاب کردم که به مرگ می پردازد و امروزه در جامعه برخی از افراد به گونه ای زندگی می کنند که انگار هرگز نمی میرند، “مرگ در میزند” فراموشی نسبت به مرگ را گوشزد می کند.

وی ادامه داد: تمرین های این نمایشنامه در ساعاتی بود که هماهنگ شدن آن برای خانمها مقدور نبود برای همین سعی کردیم که فضا بیشتر مردانه باشد.

گفتنی است، نمایش مرگ در میزدند از روز پنج شنبه ۸ شهریورماه لغایت روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه در ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سوره به روی صحنه می رود.

مهدی ایروانی طنزپردازماهنامه نیمروز است که دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی است و هفت سال در زمینه بازیگری و کارگردانی و طنز به صورت حرفه ای فعالیت می کند، وی کارگردان نمایش “منم اومدم” ، کمدی نمایش کمدی “مازاراتی” نویسنده نمایشنامه “پیک نیک در ایوان جنگ” و… است.

**”سفارش با اعمال شاقّه”

“سفارش با اعمال شاقّه” عنوان یکی از کارگاه های تخصصی دو هفته یک بار خانه کاریکاتور اصفهان بود که توسط سعید شعبانی در بعدازظهر روز گذشته ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این کارگاه که برای این ترتیب داده شده بود که به کاریکاتوریست ها یاد بدهد چگونه کاری که سفارش گرفته اند را خوشایند کنند.

خانه کاریکاتور اصفهان در کانال اطلاع رسانی خود از زبان سعید شعبانی در توضیح این کارگاه نوشته است که از آن جایی که ماهمه محکوم به زندگی هستیم و از اونجایی که به خاطر این محکومیت بازهم محکوم به کار کردن هستیم؛ تصمیم گرفتیم یه گپ و گفتی داشته باشیم که ببینیم چطوری می‌شه این محکومیت‌ها برامون لذت‌بخش باشه.

می‌خوایم راجع به اینکه چطوری سفارشی که قبول کردیم رو، از حالت زجرآور و منزجرکننده و کسالت‌بار و انرژی‌بَر و وقت‌گیر و… به یه تجربه‌ی دلنشین تبدیلش کنیم، حرف بزنیم. قطعاً شما هم مثل ما، در این باره کلی حرف برای گفتن دارین…

کارگاه های تخصصی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان هر دو هفته یکبار در روز سه شنبه برگزار می شود، کارگاه این هفته با عنوان “سفارش با اعمال شاقّه” با حضور جمعی از کاریکاتوریست ها و کارتونیست های اصفهانی در ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه ۹۷ در خانه هنرمندان این شهر برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا