تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کارخانه فرآوری تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک به بهره برداری رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاح کارخانه فرآوری تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک که با حضور مهندس کرباسیان معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو و نماینده ی شهرستان نائین خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، اظهارداشت: خوشبختانه خبرهای خوبی از بهره برداری از این سرمایه عظیم قدیمی به گوش می رسد و توفیقات خوبی در دو سال اخیر به دست آمده است.
استاندار اصفهان با اشاره به رونق منطقه ی نائین در گذشته، اظهارداشت: باید تلاش شود که ساکنین در این این منطقه حضور داشته باشند و پذیرای مهاجران از دیگر مناطق نیز باشند.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید اشتغال بیشتری ایجاد شود، افزود: استقرار صنایع معدنی و معدن کاوی در این منطقه و موضوع توسعه گردشگری می تواند اشتغال زیادی را ایجاد نماید.
وی با بیان اینکه شناسایی پهنه های جدید از طریق توسعه ی قراردادها می تواند زمینه ی اکتشاف و استخراج معادن جدید را فراهم کند، افزود: باید در اسرع وقت در جلسه ای مسائل فیمابین با حضو ذینفعان حل و فصل گردد.
محسن مهرعلیزاده تاکید کرد: معادن باید از دست افرادی که قادر به اداره و استخراج نیستند گرفته شود و به دست افراد فعال در این زمینه سپرده شود.
مهندس کرباسیان معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این آیین اظهارداشت: توسعه نخلک نماد عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی است که با سرمایه گذاری دقیق بخش خصوصی در طول ۱.۵ سال، تولید ۳ برابر گردیده است.
گفتنی است کارخانه تولید کنسانتره سرب مجتمع معدنی نخلک با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲ هزاز تن افتتاح و به بهره برداری رسید که علاوه بر تضمین اشتغال ۱۶۰ نفر نیرو؛ تعداد ۱۳۰ نفر نیز به نیروهای این مجتمع افزوده شده است.
شایان ذکر است در ادامه سفر استاندار اصفهان به شهرستان نائین و خور وبیابانک پروژه پخش سیلاب عباس آباد چوپانان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کلنگ زنی گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا