شهر و جامعهعناوین اخبار

احداث سومین میدان شهری محرومیت را در منطقه ۱۴ کم رنگ می کند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی شمسی با اشاره به پروژه های شاخص منطقه ۱۴ افزود: عملیات اجرایی خط دو قطار شهری با پنج ایستگاه امام حسین (ع)، حرم حضرت زینب، مهدیه، عاشق اصفهانی و لاله در محدوده منطقه ۱۴ واقع شده که احداث چهار ایستگاه امام حسین (ع)، حرم حضرت زینب، مهدیه و عاشق اصفهانی شروع شده است.

وی با بیان این که ایستگاه های مترو در منطقه ۱۴ به دلیل کاهش حجم ترافیک در زیر زمین ساخته می شود، اذعان داشت: ساخت این ایستگاه ها با خط یک مترو بسیار متفاوت است و خاکبرداری بعد از پایان حفاری تونل و احداث ایستگاه ها و به گونه ای انجام خواهد شد که کمترین مشکل ترافیکی برای مردم ایجاد شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان احداث خیابان ۳۶ متری در ادامه بلوار فرزانگان را از دیگر طرح های شاخص این منطقه برشمرد و ادامه داد: خیابان ۳۶ متری در ادامه بلوار فرزانگان بعد از ۹۰۰ متر از رینگ چهارم، در حال آماده‌سازی است و تاکنون ۲ کیلومتر از این مسیر خاکبرداری شده است. این خیابان به بلوار فرزانگان متصل می شود و تردد خودروهای سنگین را از مرکزیت منطقه خارج می کند. این طرح فراتر از منطقه ۱۴ است و به واسطه آن جمعیت ساکن در مناطق ۱۰، ۷ و ۱۴ از امنیت جانی و زیست‌محیطی بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: پل شهید اردستانی به عنوان بخشی از رینگ چهارم ترافیکی شهر نیز در این منطقه احداث می شود و شهرداری منطقه ۱۴ آزادسازی مسیر را بر عهده گرفته است.

شمسی، احداث ترمینال مسافربری درون شهری شمال شرق را از دیگر پروژه های شاخص منطقه معرفی و بیان کرد: زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع خریداری شده تا پایانه درون شهری و برون شهری در خیابان آیت الله غفاری کلنگ زنی شود.

وی از احداث سومین میدان شهری در محدوده بافت فرسوده منطقه ۱۴ خبرداد و تصریح کرد: این میدان پس از میدان حضرت امام (ره) و میدان امام علی(ع) سومین میدان شهری است که در محدوده بافت فرسوده احداث می شود. برای این طرح جلسات متعددی با شهردار و سرمایه گذاران تشکیل شده و با احداث آن چهره محرومیت منطقه ۱۴ تغییر می کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با تاکید بر این که با نظر مساعد و حمایت‌های ویژه و بازدید های مکرر شهردار از این منطقه مطالعات زیادی بر روی این مجموعه طرح‌ها انجام شده است، ادامه داد: شهردار اصفهان بارها در منازل شهروندان در محلات محروم این منطقه حضور یافته است که نشانگر توجه خاص شهردار به رفع مسایل و دغدغه های این منطقه به صورت ویژه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا