شهر و جامعهعناوین اخبار

بهره برداری از شبکه فاضلاب شهر بافران نایین

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم افتتاح این پروژه گفت:  توپوگرافی شهرستان بافران به گونه ای ست که شیب زمین بسیار زیاد است و جنس خاک هم رس می  باشد بنابراین به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ،اجرای شبکه فاضلاب در این شهر ضروری بود.

مهندس هاشم امینی با اشاره به ضرورت اجرای شبکه فاضلاب در شهربافران گفت:  بافران شهری است از توابع بخش مرکزی شهرستان نایین است که هنوز مردم این شهر، بخشی از آب شرب خود را از طریق آب انبار و قنوات تامین می کنند بر این اساس جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی در این منطقه بسیار حائز اهمیت است. البته شبکه توزیع آب این شهر به خط آبرسانی اصفهان بزرگ متصل می باشد و آب شرب مردم این منطقه از طریق این طرح تأمین می شود.

مدیرعامل ورئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد:  شهر نایین در یک اقلیم کویری و کم‌آب واقع شده است. همین نکته باعث شده بود تا مردمان این شهر نیاز به ساختن آب‌انبار علاقه داشته باشند. آب‌انبارهای نایین که قدمت غالب آن‌ها به دوران صفویه به بعد برمی‌گردد، برای ذخیره آب و تامین آن در فصول گرم سال استفاده می‌شوند. بیشتر محله‌های شهر نایین وشهر های توایع آن از جمله بافران  دارای آب‌انبار هستند و این بناها با سقف گنبدی خود به راحتی تشخیص داده می‌شوند.

وی افزود: با اجرای شبکه فاضلاب در شهر بافران بیش از هزار و ۱۵۲ نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می گیرند که این امر ارتقا سطح بهداشت عمومی را بدنبال دارد.این درحالیست که با اجرای این پروژه بیش از ۶۵ درصد ساکنان شهر بافران از خمات شبکه فاضاب برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به اهمیت استفاده بهینه از پساپ در منطقه کویری پرداخت و تصریح کرد:هم اکنون پساپ خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان نایین بیش از ۴۰ لیتر در ثانیه است این درحالیست که با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در این منطقه کویری استفاده بهینه از پساپ می تواند گره گشای برخی از مشکلات در این زمینه باشد.

مهندس هاشم امینی بیان داشت:درحال حاضر در شهرستان نایین  صنایع بسیاری مشغول به فرآوری مواد معدنی هستند که می توان از پساپ برای رفع نیاز آبی این صنایع استفاده کرد همچنین می توان با بهره گیری از پساپ کاشت درختان غیرمثمر را بمنظور جلوگیری  از پیشروی کویر انارک در دستور کار قرار داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا