شهر و جامعهعناوین اخبار

راه یابی سه اصفهانی به مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار داشت: براساس ابلاغ سهمیه توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امسال ۲۰ نفر از برادرانی که در رشته های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، اذان، دعاخوانی، قرائت و ترتیل خوانی رتبه های برتر را در مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قران کریم به خود اختصاص داده بودند به مرحله کشوری صعود کردند و با دیگر رقبای خود در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی این دوره از مسابقات در شهر مقدس قم به رقابت پرداختند.

وی در ادامه افزود: باتوجه به سطح بسیار بالای مسابقات در بخش برادران نمایندگان استان اصفهان شامل؛ علی براتی در رشته حفظ ۲۰ جزء، محمد رضا اکبریان در رشته حفظ کل و مجید فقیه در رشته قرائت تحقیق موفق شدند به همراه ۷۳ نفر دیگر به مرحله نهایی و فینال این دوره از مسابقات صعود کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: فینال مرحله کشوری این دوره از مسابقات از ۱۰ مهر ماه لغایت ۲۳ مهر ماه سال جاری در شهر اراک برگزار می شود.

یحیی قاسمی در ادامه خاطر نشان شد: مرحله شهرستانی چهل و یکیمن دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان با حضور ۳۴ هزار نفر در رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل خوانی، دعاخوانی و اذان برگزار شد و مرحله استانی این مسابقات نیز با رقابت بیش از ۵۰۰ نفر در رشته های مختلف به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان برگزار شد.

**شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن شهرستان شهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: ۱۱۰۰ نفر در ۸۰ کلاس حفظ قرآن کریم در قالب طرح ملی تربیت حافظان قرآن شهرستان شهرضا حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرهاد عرب اظهار داشت: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تربیت ۱ میلیون نفر حافظ قرآن کریم طرح ملی تربیت حافظان قران کریم امسال نیز برای هفتمین دوره متوالی در شهرستان شهرضا با شرکت ۱۱۰۰ نفر در ۸۰ کلاس و مشارکت ۶۵ مربی قرآنی زیر نظر مرکز تخصصی حفظ قرآن آستان مقدس امامزاده شاهرضا(ع) در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: این کلاس ها از تیر ماه سال جاری در رشته های حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء ۳۰ و ۱، حفظ جزء اول، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن و حفظ موضوعی قرآن کریم آغاز شده که تا اسفند ماه نیز این کلاس ها دایر است و به قرآن پژوهان خدمات آموزشی ارائه می شود و در پایان نیز شرکت کنندگانی که در آزمون نهایی این دوره موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند برای آنان گواهی معتبر از طرف سازمان اوقاف صادر می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا در ادامه خاطر نشان شد: همچنین براساس تفاهم نامه هایی که با برخی از ادارات دولتی و مراکز قرآنی شهرستان منعقد شده است از اول مهر ماه ۲۲ مجموعه با حداقل ۵ کلاس آموزشی در هر مجموعه با ظرفیت ۲۲۰۰ نفر به طرح ملی تربیت حافظان قران شهرستان اضافه می شود که در مجموع ۳۳۰۰ نفر امسال در طرح ملی تربیت حافظان قران کریم حضوری فعال دارند.

وی در ادامه یادآور شد: در طول شش دوره طرح ملی تربیت حافظان قران کریم که در شهرستان شهرضا برگزار شده ۱۹۰۰ نفر حافظ قرآن کریم تربیت شده است که این امر از دستاوردهای مهم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا در ارتباط با ترویج قرآن کریم و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) محسوب می شود.

**برگزاری ۱۰ ویژه برنامه دهه ولایت وامامت در فلاورجان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از برگزاری ۱۰ برنامه ویژه دهه ولایت و امامت در جوار حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی با بیان اینکه امامزادگان پایگاه های دینی هستند و برنامه های مختلف فرهنگی طی دهه ولایت در این بقاع متبرکه برگزار شد اظهار داشت: روز سه شنبه، نهم ذی الحجه همزمان با اولین روز دهه ولایت دعای پرفیض عرفه در بقاع متبرکه شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی تا روز عید قربان برای اقشار مختلف مردم و جامعه اجرا شد بیان کرد: این برنامه ها شامل تبیین ولایت علوی،توزیع کتابچه و طرح موکب های پذیرایی امام علی(ع)، برنامه تجلیل از شهدای سادات، تجلیل از حافظان خطبه غدیر و اهدا جوایز به اسامی علی و….. بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان اضافه کرد: در روزهای مختلف دهه ولایت چندین برنامه با محوریت گروه ها و بخش های مختلف جامعه اجرایی شد.

وی گفت: ویژه برنامه هایی به صورت روز شمار از عید قربان تا عید غدیر با عنوان ولایت و نیایش، ولایت و اطاعت، ولایت و ایثار و شهادت، ولایت و انتظار، ولایت و جوانان، ولایت و هدایت، ولایت و قرآن، ولایت و وقف، ولایت و بصیرت اجرا شد.

احمد آزادگی در ادامه افزود: همچنین در روز عید غدیر خم نیز برنامه ویژه ای در جوار آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان با حضور خادمین آستان مقدس ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و با سخنرانی امام جمعه شهر قهدریجان حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، برگزار شد، همچنین در جوار حرم مطهر امامزادگان شریف و میر مرتضی شرودان مراسم یاد بود شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا