حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری رمال با ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در اصفهان/تصادف زامیاد و پژو یک کشته بر جای گذاشت/تصادف سمند و فائو با ۲ کشته و یک مجروح در اصفهان/کسب رتبه برتر کشوری دفتر تحقیقات پلیس اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سعید سلیمیان” در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری زن رمالی از وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبردرای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: فرد مالباخته در تحقیقات پلیس عنوان داشت، مدتی بود که با مشکلات حادی در زندگی مواجه بودم تا اینکه به وسیله یکی از دوستانم با زن رمالی آشنا شدم که به من گفت در منزل شما جن وجود دارد و باید به آنجا بیایم و آن را خارج کنم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: وقتی زن رمال به منزل این فرد مراجعه و طلا، جواهرات و اشیای عتیقه او را می دیده، عنوان می کرده که باید آنها را به من بدهید تا آنها را به منزل خود برده و سر فرصت جن را از آنها خارج کنم که شاکی نیز به گفته او عمل می کند اما بعد از مدتی که برای پس گرفتن اموال خود به این زن مراجعه می کند، وی عنوان می دارد که طلا و جواهرات شما را جن با خودش برده است.

سرهنگ سلیمیان، گفت: در ادامه کارآگاهان با یک کار علمی و پلیسی دقیق زن رمال را به همراه همدست خود دستگیر و از مخفیگاه آنان ۵ کیلو و ۷۵۰ گرم طلا، ۳ کیلو و ۵۰۰ گرم نقره، ۲۰ سکه بهار آزادی، ظروف مسی و اشیای عتیقه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

این مقام انتظامی از شناسایی ۵ مالباخته دیگر در این پرونده خبر داد و گفت: متهم برای اعتماد سازی طعمه های خود داروهایی را به آنان می داد تا جن را از بدنشان بیرون کند اما به گفته مالباختگان با خوردن این داروها نه تنها مشکلشان حل نشده بلکه دچار حمله های شدید عصبی شده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به بزه انتسابی و شکایت شاکیان در این خصوص پرونده تشکیل و وی به همراه همدست خود تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ سلیمیان، با بیان اینکه کلیه فعالیت های رمالی، جن گیری، آینه بینی، جادوگری، باطل کردن طلسم و بخت گشایی همگی با هدف کلاهبرداری انجام می شوند از شهروندان خواست به چنین افرادی اعتماد نکرده و مشکلات خود را از راه توکل بر خداوند، توسل بر ائمه اطهار (ع) و راه های قانونی و مشورت با کارشناسان، وکلا و مشاوران پیگیری و حل و فصل کنند.

پلیس آگاهی استان از افزایش وقوع کلاهبرداری از طریق رمالی طی ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد برخی از مردم برای رهایی سریع از مشکلات اقتصادی خود به افراد رمال مراجعه می کنند که البته با این کار نه تنها مشکل آنها حل نمی شود بلکه پول و سرمایه و حتی در برخی مواقع سلامت روحی و جسمی خود را نیز از دست می دهند.

وی در پایان بر هوشیاری بیشتر مردم در برخورد با این گونه افراد تاکید کرد و افزود: از شهروندان می خواهیم چنانچه با چنین فعالیت هایی مواجه شدند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با چنین افراد کلاهبرداری برخورد قانونی صورت گیرد. 

**توقیف کامیون کشنده با محموله میلیاردی گردوی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده که حامل محموله ای گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود، خبر داد.

 

سرهنگ “محمدحسین بابا کلانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴ تن و ۷۵۰ کیلوگرم گردوی خارجی فاقد مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش محموله کشف‌ شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام‌ و راننده خودرو نیز دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کسب رتبه برتر کشوری دفتر تحقیقات پلیس اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان از کسب رتبه برتر این دفتر در بین رده های تحقیقاتی ناجا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” علیرضا سعیدی” با بیان این مطلب اظهار داشت: برابر ارزیابی های پژوهشی و دانشی که از سوی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا به عمل آمد ، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موفق به کسب رتبه برتر در بین رده های تحقیقاتی نیروی انتظامی کشور شد.

وی کسب این عنوان را نتیجه همکاری و تعامل نخبگان، پژوهشگران و محققان استان عنوان کرد و با بیان اینکه فرماندهی انتظامی استان توجه ویژه ای به اجرای ماموریت ها با پشتوانه تحقیق و پژوهش دارد گفت: امروزه این موضوع در تمامی معاونت ها، پلیس های تخصصی و یگان های انتظامی استان نهادینه شده است و هیچ ماموریت ، طرح و عملیاتی بدون کار تحقیقاتی به مرحله اجرا گذاشته نمی شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان گفت: اجرای طرح بسته شدن میدان امام (ره) اصفهان بر روی خودروها و موتورسیکلت ها، طرح پیاده راه شدن خیابان چهارباع عباسی اصفهان، طرح نقش طراحی محیطی در افزایش امنیت شهر، طرح نقش استفاده از موتورسیکلت های برقی در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و جرایم، طرح نقش احداث ایستگاه های امنیت و سلامت در کاهش خواب آلودگی رانندگان و ده ها طرح تحقیقاتی دیگر از جمله اقداماتی هستند که با تلاش این دفتر عملیاتی و آثار بسیار مثبتی نیز در جامعه داشتند.

سرهنگ سعیدی به تعامل این دفتر با دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: با تلاش کارشناسان دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان تا کنون ۳ گروه امنیت پژوهی در دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد خمینی شهر، و دانشگاه آزاد نجف آباد راه اندازی شده و یک گروه پژوهشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان فعال است.

این مقام انتظامی، تالیف چندین کتاب در حوز نظم و امنیت استان، ترجمه کتاب های مرتبط با گردشگری، نظم و امنیت، همکاری با محققان دانشگاهی، استفاده از نخبگان وظیفه در اجرای طرح های تحقیقاتی، حمایت از پایان نامه های علمی با موضوعات نظم و امنیت استان و حضور و مشارکت در همایش های علمی را از دیگر فعالیت های این دفتر برشمرد .

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس استان از همکاری محققان، پژوهشگران و دانشجویان برای همکاری با این دفتر در موضوعات نظم و امنیت استان استقبال کرد و اظهار داشت: علاقمندان  برای همکاری با این دفتر و انتخاب موضوعات علمی و پژوهشی مصوب ناجا می توانند به دفتر مذکور واقع در خیابان چهارباغ پائین، جنب دانشگاه علمی کاربردی انصارالمهدی (عج) مراجعه کنند.

تصادف سمند و فائو با ۲ کشته و یک مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه سواری سمند با کشنده فائو در آزاد راه “امیرکبیر” و فوت ۲ نفر و مجروح شدن فرد دیگری خبر داد.

 

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه سواری سمند با کشنده فائو در آزاد راه “امیرکبیر” بلافاصله گروه بررسی تصادفات جاده ای به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راننده و یکی از سرنشینان خودروی سمند در دم فوت و دیگر سرنشین این خودرو نیز به شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی، عدم توجه به جلو توسط راننده سمند اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان با اشاره به افزایش حجم مسافرت ها در این ایام از رانندگان خواست، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند، سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند و ضمن رعایت فاصله طولی توجه کامل به جلو و اطراف داشته باشند.

تصادف وانت سایپا با موتورسیکلت ‌ یک کشته برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه وانت سایپا با موتورسیکلت در محور “بهارستان-شیراز” و فوت یک نفرخبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه روز گذشته گشت پلیس راه “اصفهان-شیراز” از برخوردیک وانت سایپا با موتور سیکلت در محور “بهارستان-شیراز” مطلع و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص شد وانت سایپا به رانندگی فردی ۴۷ ساله در حال عبور از این مسیر با موتور سیکلت برخورد می کند که متاسفانه ، راننده موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می شود.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی عدم توجه به جلو توسط راننده وانت سایپا اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هنگام رانندگی توجه کامل به جلو و اطراف داشته باشید تا شاهد داغ دار شدن خانواده ای نباشیم .

کشف بیش از ۳۱کیلو گرم مواد افیونی در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف مقدار ۳۱ کیلوو ۱۱۵ گرم تریاک و دستگیری ۲ سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان “نائین” یک دستگاه اتوبوس مسافربری را برای بازرسی متوقف کرد.

وی افزود: در بازرسی از اتوبوس مقدار ۳۱ کیلو و ۱۱۵ گرم ترایک که در بدنه اتوبوس جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب در خمینی شهر

گروه استان ها_ خمینی شهر_فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهرازشناسایی و دستگیری فردی که با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شاکی اقدام به برداشت ۹۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از طریق اینترنت کرده بود، توسط ماموران پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۹۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های پلیسی انجام شده مشخص شد متهم با به دست آوردن رمز دوم و شماره کارت عابر بانک شاکی اقدام به برداشت ۹۰ میلیون ریال به صورت غیر مجازکرده است.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات ، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.

این مقام انتظامی در پایان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز کنید، رمز هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبورد های مجازی استفاده کنید. از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده نمائید. در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده نموده و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید .

پرونده سارقان اماکن خصوصی بسته شد

گروه استان‌ها_اصفهان_ با تلاش مأموران پلیس آگاهی شهرستان “کاشان “۲سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی دستگیر شدند.

سرهنگ “علی پور کاوه” فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی شهروندان بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجویی‌های پلیس به چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان “کاشان” اعتراف کردند.

سرهنگ علی پور کاوه در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد#.

تصادف زامیاد و پژو یک کشته بر جای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از تصادف یک دستگاه وانت زامیاد با سواری پژو در محور “داران-الیگودرز” و فوت یک نفر خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی برخورد روبروی یک دستگاه وانت زامیاد و سواری پژو در محور داران به الیگودرز ، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه “دامنه” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متاسفانه در این حادثه دردناک یک سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.

سرهنگ درستکار افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه ، تجاوز به چپ وانت زامیاد اعلام شده است .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا