شهر و جامعهعناوین اخبار

امامزادگان عظیم الشان گلپایگان مجری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: قرآن کریم، نسخه شفابخش بشریت و نور هدایت در ظلمتکده دردآور و دهشتناک کنونی است و هرچه مردم با این کتاب آسمانی آشناتر شوند این معجزه الهی آنان را بهتر به ساحل سعادت در دو دنیا می رساند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری(دامت برکات) در ارتباط با شان و جایگاه قران کریم می فرمایند« عمل به قرآن، درواقع تمسک به حبل‌الله است و موجب می‌شود مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، دچار سقوط و انحراف و ذلت نشوند.» در همین راستا و براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه امسال نیز برای هفتمین دوره متوالی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه در شهرستان گلپایگان در حال اجرا است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: در همین راستا ۵۰۰ نفر قران پژوه در رشته های مختلف حفظ و قرائت ثبت نام کرده اند که این کلاس های آموزش قران از تیر ماه سال جاری آغاز شده و تا اسفند ماه نیز ادامه دارد و در پایان افرادی که در آزمون نهایی بتوانند حدنصاب نمره لازم را کسب کنند به آنان گواهی معتبر از طرف سازمان اوقاف اعطا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اضافه کرد: این کلاس ها در جوار حرم مطهر ۷ امامزاده جلیل القدر شهرستان و در موقوفه مالکی و حجت الاسلام اسعدی  و زندان گلپایگان با همکاری و مشارکت ۱۶ مربی مجرب در حال برگزاری است.

وی در ادامه گفت: همچنین برای برگزاری هرچه بهتر این طرح با اداره آموزش و پرورش نیز با هدف جذب دانش آموزان جهت حضور در کلاس های حفظ قرآن تعاملات لازم نیز صورت گرفته و ارتباط خوبی نیز بین این دو اداره برقرار شده است.

***ثبت نام ۱۸۰ نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: ۱۸۰ نفر قرآن پژوه در قالب طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان عظیم الشان و دیگر مراکز فرهنگی شهرستان آران و بیدگل مشغول به حفظ قرآن هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: باتوجه به فعالیت های گسترده ای که توسط مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان عظیم الشان شهرستان گلپایگان در سال های اخیر انجام شده است و همچنین برپایی محافل انس باقرآن کریم در این شهرستان استقبال خوبی از طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با محوریت امامزادگان جلیل القدر شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا و با اجرای طرح ملی تربیت حافظان قران کریم برای هفتمین سال متوالی در شهرستان آران و بیدگل امسال تاکنون ۱۸۰ نفر قرآن پژوه برای شرکت در رشته های مختلف حفظ و قرائت قران کریم ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: این کلاس ها با همکاری و مشارکت ۱۵ مربی مجرب قرآن کریم در جوار حرم مطهر ۳ امامزاده جلیل القدر شهرستان دو پایگاه بسیج و با مشارکت ادارات دولتی همچون بهزیستی در حال اجرا است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اضافه کرد: این کلاس ها از تیر ماه آغاز شده و تا اسفند ماه نیز ادامه دارد و قران پژوهانی که بتوانند در آزمون نهایی که اسفند ماه سال جاری به صورت سراسری برگزار می شود حدنصاب نمره قبولی را کسب نمایند به آنان گواهی معتبر از طرف مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز اعطا می شود.

***همزمان با هفته دفاع مقدس بقاع متبرکه سراسر استان غبارروبی می شوند

جانشین فرمانده پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته دفاع مقدس ویزه برنامه های متعددی در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سعید بکرانی به فلسفه نام گذاری هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هدف از نامگذاری هفته دفاع مقدس تبیین درس ها و عبرت های جنگ تحمیلی و به کارگیری آنان در دوران کنونی، نقش اقتدار و همبستگی ملی و حماسه اقتصادی، تقویت خودباوری که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد ترویج سبک زندگی اسلامی، معرفی نمادها و الگوهای معنویت، مقاومت و خلاقیانه به عنوان عوامل پیروزی در عملیات های دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: همچنین فلسفه مهم بزرگداشت این هفته مبارک عبرت گیری و درس آموختن از دفاع مقدس است. عبرت از دفاع مقدس آن است که در سال ۱۳۵۹ و در سالهای اول انقلاب به خاطر پراکندگی احوال ارتش و عدم سامان‌گیری سپاه و عدم آمادگی رزمی نیروهای مسلح انقلاب،‌دشمن احساس بازدارندگی از درون ایران نکرد و اقدام به تهدید و تهاجم و تجاوز کردد. باید عبرت بگیریم و همیشه آماده دفاع و دارای قدرت بازدارندگی باشیم.

جانشین فرمانده پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ارتباط با دوران دفاع می فرمایند«هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.»

سعید بکرانی در ادامه خاطر نشان شد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه دوم محرم و همچنین اجرای طرح بصیرت عاشورایی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان جلیل القدر سراسر استان سعی شده است تا برنامه های این ایام رنگ و بوی محرم داشته باشد و پیوند بین سوگواره بصیرت عاشورایی و برنامه های دفاع مقدس با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت امامزادگان واجب التعظیم و بقاع متبرکه برقرار و این امر به خوبی نیز در اجرای این برنامه ها به عرصه ظهور برسد.

وی در ادامه گفت: براساس هماهنگی های انجام شده برنامه های مهم و شاخصی از جمله اجرای مراسم غبارروبی و عطر افشانی حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان استان با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولان، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای هشت سال دفاع مقدس، دیدار با خانواده های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس، جانبازان و شهدای مدافع حرم، برگزاری کوهگشت با حضور بسیجیان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی برای بسیجیان ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان و تجلیل از کارمندان ایثارگر و جانباز ادارات اوقاف سراسر استان در هفته دفاع مقدس توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی، روابط عمومی و پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه در سراسر استان برنامه ریزی و اجرا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا