حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۷۲۵ میلیارد ریال کالای احتکاری در اصفهان/دستگیری ۳ شرور قانون شکن در اصفهان/کشف۱۲۸ کیلوگرم مواد مخدر در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان ،سردار “مهدی معصوم بیگی” اظهار کرد: به دنبال ایجاد نوسانات قیمت اجناس و کمبود برخی از اقلام  در بازار و با توجه به اینکه عده ای از سودجویان به منظور کسب منافع شخصی خود اقدام به احتکار کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم می کردند پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس در قرارگاه مذکور عملیات مرصاد ۱۱ با هدف شناسایی انبارهای دپوی کالاهای احتکار شده و مبارزه با محتکران طراحی و به مرحله اجرا در آمد و با پیگیری های قضائی تعداد زیادی از کالاها به بازار تزریق شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در مدت یک ماه گذشته از ۱۷۳ انبار در سطح استان بازدید به عمل آمد که در نتیجه ۵۰ انباری که در آن کالاهای اساسی مردم دپو شده و احتکار بودن آنها توسط کارشناسان به اثبات رسیده بود شناسایی و محتکران اصلی نیز برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار معصوم بیگی، ارزش کالاهای احتکاری کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۷۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این کالاها شامل آهن، برنج، پوشک بچه، لوازم خانگی، کاغذ، لوازم ساختمانی، ابزار و یراق آلات، چای، روغن موتور، لاستیک، لوازم یدکی خودرو و مواد اولیه پتروشیمی است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف برخی از کالاهای احتکاری در منازل، دامداری ها و انبارهای غیر رسمی، گفت: به مردم توصیه می کنیم چنانچه با اینگونه انبارها در محله خود مواجه شدند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام دارند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.#

**انهدام باند سارقان با۳۵۰ رأس احشام مسروقه در سمیرم

گروه استان ها_ اصفهان_ اعضای باند ۳ نفره سارقان احشام در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم دستگیر و به سرقت ۳۵۰ رأس دام در ۳۰ فقره اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سهراب قرقانی” در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از دامداران عشایری شهرستان سمیرم در خصوص سرقت احشام آنها بلافاصله تیم ویژه ای متشکل از مجربترین کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموارن ستادی و پلیس های تخصصی موضوع دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: سرانجام با یک کار هماهنگ، منسجم و تلاش شبانه روزی ماموران توانستند در یک عملیات سریع و غافلگیرانه ۳ سارقی که به صورت باندی فعالیت می کردند را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان تاکنون به سرقت ۳۵۰ رأس از احشام دامداران در ۳۰ فقره به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و سرقت ۳ دستگاه ترانس و مقادیری سیم برق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ قرقانی با بیان اینکه تا کنون ۳۰مالباخته در این پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند اظهار کرد: با توجه به غیر بومی بودن متهمان تحقیقات تکمیلی برای دستگیری سایر افراد مرتبط با سارقان و کشف سرقت های احتمالی دیگر توسط آنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم افزود: به دامداران و صاحبان احشام توصیه می کنیم با رعایت موارد ایمنی و امنیتی فرصت ارتکاب جرم را از سارقان بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه تردد مشکوک افراد غیر بومی سریعاً موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ موضوع را به ماموران پلیس اطلاع دهند.

**احتکار ۱۰میلیارد ریال لوازم بهداشتی در اصفهان لو رفت

گروه استان ها _ اصفهان _ کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با اجرای مرحله دیگری از عملیات مرصاد ۱۱ محموله بزرگی شامل پوشک بچه و لوازم بهداشتی که در یک منزل قدیمی احتکار شده بود را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سعید سلیمیان” اظهار داشت : کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه ماموریت مقابله با محتکران و شناسایی انبارهای احتکار کالا با اجرای مرحله دیگری از عملیات مرصاد ۱۱ توانستند محموله بزرگ پوشک بچه و لوازم بهداشتی که در یک باب منزل قدیمی واقع در شهر اصفهان احتکار شده بود را مورد شناسایی قرار دهند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و با حضور نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت از محل مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ، ۲ هزار و ۲۰۰ کارتن پوشک بچه،۱۳۰ کارتن دستمال کاغذی و … کشف کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، کارشناسان ارزش این محموله را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه احتکار بودن این کالاها به دلیل عدم اعلام موجودی به سازمان صنعت ، معدن و تجارت به اثبات رسیده بیان کرد: مالک این محموله که خرده فروش لوازم پلاستیکی اعم از ظروف و دستمال کاغذی و در حد جزئی چند بسته پوشک بچه است ، شناسایی و به همراه پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه کارآگاهان این پلیس فعالیت تمامی واحدهای صنفی را مورد رصد قرار داده و با هرگونه تخلف در مورد احتکار و گرانفروشی مقابله می کنند اظهار داشت : از شهروندان نیز می خواهیم چنانچه اطلاعی از دپوی کالا در انبارها و به ویژه در منازل دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**انهدام باند سارقان خودرو وموتور سیکلت در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ اعضای باند۴ نفره ای که اقدام به سرقت خودرو وموتور سیکلت می کردند در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر دستیگر شدند.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو وموتور سیکلت در برخی از نقاط شهرستان خمینی شهر ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: ماموران پلیس پس از انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی باند ۴ نفره سارقان حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه سارقان دستگیر شده به ۱۵ فقره سرقت خودرو و موتور سیکلت اعتراف کردند، بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد ۲ دستگاه خودرو و تعداد ۷ دستگاه موتور سیکلت به صورت نیمه اوراق به همراه تعداد زیادی قطعات خودرو و باطری ،ضبط و باند و… نیز کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: تعامل و همکاری مردم با پلیس می تواند سهم بسزایی در کاهش وقوع انواع جرائم و افزایش احساس امنیت داشته باشد .

سرهنگ جعفری نژاد در پایان از عموم شهروندان خواست، توصیه های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**اجرای طرح ساماندهی موتور سیکلت سواران متخلف در گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت:با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بیشتر شهروندان و به ویژه دانش آموزان طرح ساماندهی موتور سیکلت سواران متخلف در شهر گلپایگان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: این طرح در دو مرحله به جهت جلوگیری از تخلفات و کاهش تصادفات احتمالی و تامین نظم و امنیت در سطح شهر اجرا و تعداد ۱۵ دستگاه موتور سیکلت در این خصوص توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد : برخی از موتور سیکلت ها به علت نداشتن کلاه ایمنی، مدارک و پلاک توقیف شدند و اجرای این طرح و برخورد قاطعانه و بدون اغماض پلیس برابر قانون با متخلفان ادامه دارد.

سرهنگ بساطی در پایان تصریح کرد: با توجه به آمار بالای فوت موتور سیکلت سواران در سوانح رانندگی شهری از راکبان موتور سیکلت می خواهیم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و پلیس را در استقرار نظم و انظباط شهری و فراهم کردن فضای آرامش خاطر برای دیگر شهروندان یاری کنند.

**دستگیری ۳ شرور قانون شکن در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ ماموارن پلیس امنیت عمومی استان در یک عملیات ضربتی ۳ شرور که با اقدامات شرارت آمیز خود باعث نا امنی در یکی از محله های شهر اصفهان شده بودند را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایات مردمی مبنی بر اینکه چند نفر از افراد شرور در حالی که سلاح سرد در دست داشته با اقدامات شرارت آمیز از جمله اخلال در نظم عمومی ،ایجادرعب و وحشت و تخریب چندین دستگاه خودرو و تخریب اموال عمومی و خصوصی باعث ایجاد نامنی در یکی از محله های شهر اصفهان شده اند ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده و استفاده از کارهای علمی و تخصصی سرانجام مخفیگاه این افراد را شناسائی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و شبانه ۳ نفر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد : پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

**کشف۱۲۸ کیلوگرم مواد مخدر در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ در عملیات مشترک ماموران یگان تکاوری و ماموران ایستگاه بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا ۱۲۸ کیلوگرم تریاک کشف و ۷ قاچاقچی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سید تقی حسینی” در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان تکاوری و ماموران ایستگاه بازرسی شهید “امامی”فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در یک عملیات مشترک موفق شدند یک دستگاه اتوبوس مسافربری و ۲ خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کنند.

وی با بیان اینکه این خودروها از مرزهای شرقی کشور به سمت تهران در حرکت بودند عنوان کرد: ماموران در بازرسی از اتوبوس مسافربری مقدار ۹۶ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در قسمت باک آن جاسازی شده بود و در بازرسی از ۲ خودرو دیگر ۳۲ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

سرهنگ حسینی، خاطر نشان کرد: در این عملیات تعداد ۷ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و همراه با پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پایان خاطر نشان کرد : سودا گران مرگ همواره با استفاده از روش های گوناگون برای گمراه کردن ماموران اقدام به جابجایی مواد مخدر می کنند اما ماموران پلیس استان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود اجازه نمی دهند آنان به اهداف خود برسند.

**دستبند پلیس نجف آباد بر دستان سارق حرفه ای اماکن خصوصی

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی توسط ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “محمد رضا خدا دوست” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : در همین راستا واحدهای گشت محسوس و نامحسوس پلیس فعال و پس از انجام تحقیقات فنی و گسترده، سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهم که از سارقان سابقه دار است به سرقت اماکن خصوصی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل بعدی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی در پایان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم نکات ایمنی در راه های ورودی و خروجی اماکن را رعایت کرده ، از سیستم های امنیتی و حفاظتی استفاده کنند ، اصول ایمنی پس از پایان ساعت کار یا در تعطیلات را رعایت و از استخدام افراد نامطمئن و عدم اعتماد بی جا به آنان خودداری نمایند.

**دستگیری سارقان حرفه ای داخل خودرو در خمینی شهر

گروه استان ها_ اصفهان_سارقانی که اقدام به سرقت لوازم و اشیای با ارزش داخل خودروهای شهروندان می کردند حین سرقت توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر دستگیر شدند.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران گشت انتظامی این فرماندهی در حین گشت زنی در خیابان به یک دستگاه حودرو پیکان که کنار خیابان پارک شده بود و در حال باز کردن قطعات خودرو بود مشکوک که پس ازبررسی و استعلام مشخص شد خودرو مسروقه است که بلافاصله متهمان رادستگیر کردند.

وی در ادامه افزود: متهمان با هماهنگی مقام قضایی جهت تحقیقات بیشتر وکشف سرقت های احتمالی دیگر در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قرار دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شهروندان خواست: هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درب‌ها و شیشه‌های خودرو اطمینان حاصل نمایید و از گذاشتن اشیاء قیمتی در داخل خودرو مانند کارت عابر بانک، کارت سوخت، وجه نقد و کیف دستی خودداری کنند

وی ادادمه داد: از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید .در صورت مشاهده سارق یا سارقان مشخصات ظاهری آنها را به خاطر بسپارید . چنانچه دارای خودرو ، یا موتور سیکلت هستید پلاک و مشخصات آن را یاداشت کنید و به پلیس اطلاع دهید . در توقف های کوتاه مدت شیشه اتومبیل را بالا برده و درها را قفل کنید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا