شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

سرویس و اورهال ۸ دستگاه تپ چنجر ترانسفورماتور قدیمی انتقال

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان، مهندس علی اسلامی معاون بهره برداری این شرکت در این باره گفت: این تعمیرات در جهت حفظ و نگهداری بهینه تجهیزات و افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش احتمال خروج ناخواسته تجهیزات انجام گرفته است.

اسلامی افزود: طبق دستورالعمل کارخانه سازنده و براساس شیوه­های نگهداری و تعمیرات، برای جلوگیری از بروز عیوب زودرس و افزایش عمر تجهیزات، پس از یک دوره مشخص بهره­برداری و یا بر اساس تعداد عملکردها، ضروری است هر تجهیز تحت تعمیرات پیشگیرانه (Preventive Maintenance) و یا تعمیرات اساسی (Overhaul) قرار گیرد.

معاون بهره برداری برق منطقه ای اصفهان عدم انجام به موقع سرویس­های پیشگیرانه را باعث کاهش عمر مفید تجهیزات عنوان نموده و گفت: تاخیر در انجام تعمیرات اساسی هزینه­های سنگین تعویض و جایگزینی را تحمیل خواهد نمود. همچنین می­تواند قابلیت اطمینان (Reliability) عملکرد تپ چنجر را کاهش داده و در نهایت کارکرد عادی ترانسفورماتور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: از این رو با توجه به پایش مستمر وضعیت ترانسفورماتورها و تپ­چنجرهای شبکه انتقال و فوق توزیع، برنامه سرویس اساسی تعدادی از تپ­چنجرهای شبکه در دستور کار برنامه عملیات نگهداری و تعمیرات معاونت بهره­برداری قرار گرفت.

مهندس اسلامی در پایان اضافه کرد:  با پیگیری مجری بهینه سازی و نظارت دفتر فنی انتقال سرویس و اورهال تپ چنجر ترانسفورماتورهای مذبور توسط شرکت مهندسی سنس (نماینده انحصاری شرکت MR آلمان) و براساس دستور العمل­های مربوطه به همراه تعویض قطعات فرسوده انجام پذیرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا