شهر و جامعهعناوین اخبار

راه رونق اقتصاد شهر تعامل است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ قدرت الله نوروزی در آیین معرفی نخستین پارک فناوری و نوآوری صنعت ساختمان و صنایع وابسته در محل اتاق بازرگانی اصفهان که با حضور پروفسور مارگ برگزار شد، با بیان اینکه ساخت و ساز خلاقانه در شهر اصفهان یک پدیده تازه نیست اظهار کرد: اصفهان به عنوان شهر تاریخی و میراثی در طول تاریخ نوآوری و خلاقیت های بسیاری داشته است. این شهر در کنار زاینده رود شکل گرفته است، اما متاسفانه امروز این رودخانه خشک شده و به ناچار باید با این وضعیت، زندگی ادامه پیدا کند.

نوروزی تصریح کرد: اصفهان شهری خلاق با انسان‌های خلاق و نوآور است، بنابراین با خلاقیت و نوآوری باید سبک زندگی امروزی با نگاه به مصالح و سبک‌های جدید تغییر کند.

شهردار اصفهان ضمن تشکر از بخش خصوصی گفت: با استفاده از تکنولوژی‌، ایده‌، خلاقیت‌ و نوآوری‌ها زندگی بهتری خواهیم داشت، همچنین این فرصت ها نویدی خواهد بود برای جوانان تا با ایده پردازی خلاقیت خود را نشان دهند.

وی از پروفسور مارگ و همه کسانی که در این همایش حضور پیدا کردند تشکر کرد و ادامه داد: در حالی‌که تحریم شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرده‌ است، از دانش و تعامل بخش‌خصوصی و پتانسیل‌های آن می‌توان در جهت بهبود زندگی مردم استفاده کرد و زمینه را برای کنفرانس‌ها و برنامه‌های مشترک فراهم ساخت.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای حرکت و جهشی نو باید از اندیشمندان و صاحبان سرمایه و نوآوران استفاده کنیم، در این راستا باید با بخش‌خصوصی تعامل منطقی داشته باشیم تا زیست شهری بهتری را برای مردم زمینه سازی کنیم.

وی تاکید کرد: باید به فکر ساختن شهر بود، امروز شرایط سخت است، اما نباید مایوس شد، لازم است در این شرایط باورها را تحت تاثیر قرار داد، باید از این جمع‌ها و افراد صاحب فکر و اندیشه استفاده کرد.

وی رونق اقتصاد شهر را در گرو تعامل با بخش خصوصی و هم افزایی دانست و با بیان اینکه باید از آنانی که نیت خیرخواهانه برای آبادانی کشور و زندگی بهتر مردم دارند، پشتیبانی کرد، گفت: با وجود مشکلات باید راهکارهای بهتری برای زیست و رفاه مردم فراهم کرد، بنابراین امیدواریم این همایش‌ها بتواند نقش موثرتری در رونق اقتصاد شهر، ساخت و ساز و کار آفرینی داشته باشد.

گفتنی است نخستین پارک فناوری و نوآوری صنعت ساختمان و صنایع وابسته با عنوان نخستین شتاب‌دهنده صنعت ساختمان و صنایع وابسته در ایران شکل گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا