تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

شهردار اصفهان: محکم تر از قبل ایستاده ایم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در این مراسم شهردار، اعضای شورای شهر اصفهان، مدیرکل بنیاد شهید استان در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران و در جوار مزار شهدا حضور یافتند تا با شعار ” ایستادند تا بمانیم” هفته دفاع مقدس را گرامی دارند.

در این مراسم همچنین با حضور والدین دو شهید و با حضور پرشور مردم از سردیس شهیدان حسین خرازی و حسن غازی رونمایی شد.

بازسازی نمایشی صحنه های جنگ و دفاع مقدس، اجرای سرودهای ویژه دفاع مقدس، اجرای نمایش رادیویی و حرکت کاروان های نمایشی نمادین از جمله برنامه های این مراسم بود که فضا و حال و هوای ایام دفاع مقدس را تداعی کرد.

بخشی از بنرهای این مراسم شناسنامه شهیدان غازی و خرازی بود و جمله ” هرگز باطل نخواهد شد” بر آن نقش بسته بود. بخشی از فضای مراسم نیز بازسازی میدان مین و حال و هوای عملیات بود.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مادران و پدران شهید اظهار کرد: امروز در این مکان جمع شده ایم تا درود بفرستیم به روح پر فتوح شهیدانی که ایثارگرانه با همه وجود خود تلاش کردند تا ایران و نظام ما اینگونه پایدار بماند. ما امروز باید پاسدار رسالت عظیم نهاده شده بر دوش خود باشیم و به گونه ای عمل کنیم تا این شهیدان خشنود باشند. امیدواریم همانگونه که در دوران دفاع مقدس شاهد رشادت های آنها بوده ایم اینجا نیز همان راه شهدا را با حمایت مردم ادامه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی حادث شده در کشور تصریح کرد: کسانی که فکر می کنند با اقدامات تروریستی می توانند استقامت ملت ایران را بشکنند بدانند ما مستحکم تر از همیشه با وجود فشارهای زیاد و شرایط سخت اقتصادی ایستاده ایم. رسالت و بار سنگینی که شهدا بر دوش ما گذاشته اند توان مضاعفی به ما می دهد که در مقابل چنین تهدیدها و تحریم هایی ایستادگی کنیم.

شهردار اصفهان گفت:  امیدوارم با انسجام وحدت و یکپارچگی مسئولین و پشتیبانی ملت این شرایط سخت را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه البته ما باید هوشیار باشیم، اضافه کرد: ما باید شرایط را به گونه ای فراهم و به گونه ای عمل کنیم که مردم از ما راضی باشند. در صورتیکه ما به اعمال خود به درستی عمل کنیم همه چیز تضمین شده است.

نوروزی ادامه داد: باید در جوار شهدای گلستان شهدای اصفهان میثاق ببندیم تا در هرجایی که هستیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم. افراد بسیاری که در این جمع هستند هرکدام سمبل و یادگار دوران دفاع مقدس بوده و انسان های بزرگی هستند و چه کسانی بودند آنان که جان شریف خود را فدا کردند.

وی با یادآوری شرایط سخت دوران دفاع مقدس تاکید کرد: من به عنوان شاهد صحنه های دوران دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی اذعان می کنم که این شهیدان همگی با صداقت به صحنه آمده بودند و این نقطه مشترک همه شهیدان بود.

شهردار اصفهان بیان داشت: ما امروز در مقابل شهیدانی که به حقیقت زنده و ناظر هستند وظیفه سنگینی داریم. امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا هر قدمی که برمیداریم و هر سخنی که به زبان میرانیم خداوند بزرگ را مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از رونمایی دو سردیس شهیدان غازی و خرازی بسیار خوشحالم؛ افزود: شهید خرازی شهیدی بود که همه شاهد رفتار حسنه او در دوران دفاع مقدس بوده ایم؛ شهید غازی نیز نه تنها در صحنه های نبرد جانانه می جنگید بلکه در عرصه ورزش نیز تا کاپیتانی سپاهان پیش رفته بود و در طلاییه رزمید و  پیکر وی در همان مکان باقی ماند.

نوروزی اضافه کرد: سردیس این دو شهید به عنوان مظهر رشادت و ایثار به موزه دفاع مقدس اهدا می شود تا همه در طول تاریخ بدانند ایران چنین سربازان رشیدی داشته است که مظهر رشادت بوده اند.

وی ضمن تشکر از گروه توپخانه ۱۵ خرداد اصفهان به دلیل همکاری در خلق سردیس شهید غازی؛ خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما در کنار یکدیگر برای تحکیم مبانی نظام و رضایت مردم که از هر چیزی مهمتر است گام های موثری برداریم.

مسئولان به تأسی از شهدا باید بهترین ها را برای مردم فراهم کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه اظهار کرد: بودن در کنار شهدا درس زندگی و حیات داده و نحوه زندگی در دنیای کنونی را می دهد.

علیرضا نصر اصفهانی تصریح کرد: شهدا برای نظام، مردم و دفاع از مرز و بوم و ناموس میهن سنگ تمام گذاشتند و امروز ما هستیم و پیروی از اهداف بلندی که برای ما ترسیم کردند و شهیدان روزی که از نفس افتادند این ماموریت را به ما سپردند.

وی ادامه داد: مومنان کسانی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان داشته و سپس دچار شک و تردید در این مسیر نمی شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: رزمندگانی که امروز در این گلزار شهدا سر سپرده اند لحظه ای شک در وجود خود راه ندادند و ما باید این مسیر را از شهدا بیاموزیم تا لحظه ای در مسیر خود دچار شک نشویم.

نصر اصفهانی افزود: شهدای عزیز ما صادق ترین انسان های روی زمین بودند و با عهدی که بسته بودند تا لحظه آخر ایستادند.

وی بیان داشت: امروز ما به عنوان مدیران شهری وظیفه داریم که بهترین ها را به تاسی از شهدا فراهم کنیم. ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا مردم ما از شهدا یاد کرده و رفاه و آسایش خود را ثمره خون شهدا بدانند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما باید کاری کنیم مردم از زندگی در شهر لذت برده و نسبت به شهدا و جانبازان دلگرمتر شوند و از دیدن آن ها لذت مضاعف ببرند.

استان اصفهان تعداد ۴۰۰ سردار شهید و فرمانده را تقدیم اسلام کرده است

سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از سخنرانان حاضر در این مراسم بود و ضمن بیان خاطرات دوران دفاع مقدس خود، با بیان اینکه برگزاری این مراسم باشکوه در جوار مزار هشت هزار شهید به منزله آن است که هشت هزار شفاعت برای هر نفر از حاضران ثبت می شود، اظهار کرد:  مسئولان، مدیران، بازاریان و کسبه بدانند که شهدا روز قیامت جلوی ما صف خواهند کشید و رزمندگان و مردانِ مرد این سرزمین را تحویل می گیرند، پس مراقب باشیم شهدا از ما روی بر نگردانند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کردند که تعداد هشت هزار نفر آنها در گلزار شهدای اصفهان آرمیده اند، تصریح کرد: استان اصفهان تعداد ۴۰۰ سردار شهید که همگی فرمانده تیپ، لشکر یا گردان بودند را تقدیم کرد و اکنون بار سنگینی بر دوش ملت و مسئولان نهاده شده است.

سردار قربانی گفت: مردم اصفهان پیشکسوت انقلاب و جنگ و مبارزه با طاغوت هستند و اصفهان اولین شهری است که به عنوان شهر دارالعلما و دارالشهدا در آن حکومت نظامی اعلام شد، اولین شهری که مردان آن  کودتای نوژه را در سال ۵۹ شناسایی و در نطفه خفه کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان اولین استانی بود که در زمان جنگ تحمیلی نیروهای بسیجی خود را به سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و هر نقطه ای از کشور اعزام کرد، افزود: اولین استانی که برای محاصره آبادان از سه محور فرمانده استقرار داد و دشمن را سرکوب کرد، اصفهان بود و بعد از محاصره آبادان اولین استانی که لشکرهای سپاه را تشکیل داد اصفهان بود و این افتخار برای این شهر ماندگار شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: رزمندگان اصفهان در عملیات فتح المبین تنگه ها را بستند و ۲۰ هزار نفر اسیر گرفتند و حالا مسئولان مراقب باشند دو روز مسئولیت دستشان را از دامان سیدالشهدا، حضرت زهرا و شهدا کوتاه نکند.

سردار قربانی تصریح کرد: مرگ بر مفسدان اقتصادی که به شهدا، ولایت فقیه و مردم و ارزش های انقلاب خیانت کرده اند. قوه قضاییه باید مفسدان فی الارض را به سزای اعمال ننگین خود برساند، زیرا اعدام مفسدان فی الارض رمز عملیات مبارزه با مفسدان اقتصادی است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مسئولان باید خیانتکاران را شناسایی و مجازات کنند تا در جبهه اقتصادی نیز پوزه امریکا را به خاک بمالیم.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر رونمایی از سردیس دو شهید، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، گلباران کردن و عطرافشانی مزار آن ها، مدیحه سرایی اهل بیت، اجرای همنوایی توسط نوجوانان، انجام شد.

در این مراسم همچنین شهردار اصفهان و دیگر مسوولان از مهدی جانی پور و مرتضی اکبری دو عکاس دوران دفاع مقدس تجلیل کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا