حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۱۵۰ میلیارد کالای احتکاری از یک منزل/کشف ۸ کیلوگرم تریاک از خودرویی در اصفهان/فروش کانال تبلیغاتی با اعضای جعلی، ترفند کلاهبردار سایبری بود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی” ، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود کالاهای احتکاری در منزلی واقع در مرکز شهر اصفهان موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع تیم ویژه ای از کارآگاهان به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از منزل مذکور بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات محموله بزرگ لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان ارزش این محموله احتکار شده را برابر برآورد کارشناسان مربوطه ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه برابر دستور مقام قضائی، منزل پلمب و مالک اصلی کالاها نیز همراه پرونده به اداره تعزیرات حکومتی استان تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، نگهداری کالاها در منزل استیجاری و عدم اعلام محل نگهداری آن به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان را از مصادیق بارز اثبات احتکار بودن آن عنوان کرد و گفت: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد متهم اصلی پرونده با توجه به کمبود این کالاها در بازار و با توجه به افزایش بی رویه قیمت خودرو و لوازم یدکی به قصد گرانفروشی اقدام به احتکار کرده است.

سردار معصوم بیگی، با بیان اینکه بیشتر افراد سوجود و فرصت طلب از پوشش منزل برای انبار و دپوی کالاهای مورد نیاز مردم اقدام می کنند، گفت: از شهروندان می خواهیم چنانچه اطلاعی از دپوی کالا در منازل دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری و برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.#

فروش کانال تبلیغاتی با اعضای جعلی، ترفند کلاهبردار سایبری بود

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردی که با فروش صفحه تبلیغاتی با اعضای جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ”  بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق فروش صفحه ای تبلیغاتی در یکی از شبکه اجتماعی، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در ازای دریافت صفحه تبلیغاتی با تعداد زیادی بازدید کننده مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب فردی واریز کردم که پس از مدتی متوجه شدم که تمام اعضای این صفحه فیک می‌باشد.

این مقام انتظامی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات علمی و تخصصی متهم اصلی پرونده را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی در یک عملیات پلیسی او را دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری در اظهارات خود بیان کردبه دلیل نیاز مالی تصمیم به ایجاد صفحه‌های تبلیغاتی گرفتم و با عضو گیری جعلی تعداد بازدید کنندگان را بالا برده و افراد مختلفی را ترغیب کردم تا این صفحه‌ها را خریداری کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: اخیرا نوعی از کسب‌و کارهای اینترنتی در فضای مجازی رونق گرفته که در آن افراد با ساختن صفحه‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی و بارگذاری مطالب اقدام به جمع آوری اعضا کرده و در نهایت پس از بالا بردن اعضای این صفحه‌ها که معمولاً اعضای جعلی است، اقدام به فروش آنها می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم حتما توجه داشته باشند که جهت خرید صفحه های تبلیغاتی حتما اقدامات لازم در خصوص اصالت صفحه را انجام داده و در نهایت پس از اطمینان از صحت مورد مذکور اقدام به انجام معامله نکنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

شناسایی انبار احتکار کالا در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ کارآگاهان پلیس آگاهی استان طی عملیاتی در بازرسی از یک انبار محموله روغن موتور و گیربکس خودرو به ارزش ۳ میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ” سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای مبارزه با محتکران کالاهای اساسی مردم کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان از وجود کالای احتکاری در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان باهماهنگی مقام قضائی به همراه بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۱۵۰ کارتن روغن موتور، ۱۰۰ کارتن روغن گیربکس و ۵۰ کارتن فیلتر هوا کشف شد.

سرهنگ سلیمیان ارزش کالاهای احتکاری کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه مالک اصلی این کالاها نیز شناسایی و همراه پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه به علت عدم اطلاع تعداد و محل نگهداری کالاها به اداره صنعت، معدن و تجارت احتکار بودن آنها محرز شده است بیان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم با توجه به کمبود این کالاها در بازار و با توجه به افزایش بی رویه قیمت دلار و به تبع آن قیمت خودرو های خارجی اقدام به احتکار آن کرده است.

توقیف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کالای خارجی قاچاق در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

سرهنگ” سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اقدام به بازرسی از باربری های سطح شهر اصفهان کردند.

وی افزود: کارآگاهان در این طرح طی بازرسی از یک باربری ۳۰ گونی مواد عطاری، ۶۰ حلقه لاستیک خودرو و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بادام پوست کاغذی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد شده بودند را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، ارزش این کالاها را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تمامی کالاها توقیف و در این خصوص ۲ فرد متخلف نیز شناسایی و همراه پرونده به اداره تعزیرات حکومتی استان اصفهان معرفی شدند.

سرهنگ سلیمیان با بیان اینکه با مسئول باربری نیز برابر قانون برخورد می شود گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس پلیس آگاهی به صورت روزانه از باربری ها و انبارهای تخلیه بار بازدید به عمل می آورند که در صورت وجود هرگونه تخلف با متصدیان باربری ها و انبارهای تخلیه بار نیز برابر قانون برخورد می شود.

دستگیری سارق ۵۰ ساله و کشف ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو

گروه استان ها_اصفهان_ فردی که اقدام به سرقت از داخل خودروی شهروندان می کرد توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان دستگیر و به ۱۰ فقره سرقت محتویات خودروهای شهروندان اصفهانی اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ “حسن یاردوستی”با اعلام این خبر اظهار داشت: درپی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت محتویات داخل خودرو های آنها موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود : ماموران با تشکیل اکیپ های نامحسوس به گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود پرداختند و سرانجام مرد ۵۰ ساله ای را در حین سرقت ضبط یک دستگاه خودرو دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این رابطه سارق درمواجه با ادله و شواهد موجود لب به اعتراف گشود و به انجام ۱۰ فقره سرقت  اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا متهم به همراه شکات جهت سیر مراحل قانونی و صدور کیفر خواست به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۸ کیلوگرم تریاک از خودرویی در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۸کیلو گرم تریاک توسط ماموران یگان تکاوری و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی ملکی آهنگران ” اظهار کرد: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان که مسئولیت نظارت و کنترل بر  جاده های خاکی ، کویری و صعب و العبور استان را برعهده دارند طی عملیاتی حین گشت زنی جاده های محور آباده – حنا به یک دستگاه خودروی تیبا مشکوک شده و آن ر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۸ کیلوگرم مواد مخدر ازنوع تریاک را کشف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این عملیات ۲ سوداگر مرگ دستگیر و به همراه مواد پرونده تحویل مراجع قضائی داده شدند.

قواعد حرکت درچهارراه ها

گروه استان ها _ اصفهان _ برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی رانندگان خودروهای متوقف درمسیر عبور گردش به چپ، باید به چراغ راهنمای مخصوص گردش به چپ ، توجه داشته باشند.

بطور کلی به منظور تسریع در حرکت وسایط نقلیه در تمام مسیرهای تقاطع، محدوده داخل تقاطع همواره باید از وجود خودروهای متوقف شده، خالی باشد.

برخی از قواعد حرکت در چهار راه برابر آئین نامه راهنمائی و رانندگی به شرح زیر است:

۱- از ۱۰۰مترمانده به تقاطع، رانندگان باید مسیر عبور و سمت گردش و حرکت خود را مشخص نمایند و در مسیر انتخاب شده قرار گیرند و بعد از باز بودن راه درجهت فلش ها و مطابق مسیرعبوری که قبلا انتخاب کرده اند، حرکت نمایند. بدین ترتیب گردش های غلط در مدخل تقاطع صورت نمی پذیرد وتخلیه ی تقاطع، سریع تر انجام می شود.

۲- تغییر مسیر عبور از۳۰ متری تقاطع ها، ممنوع است و نشانه ی این ممنوعیت، همانا خطوط سفید پر(ممتد)، بین مسیرهای عبوری است که نباید در بین آن تغییرمسیر داد.

۳- رانندگان خودروهای متوقف درمسیر عبور گردش به چپ، باید به چراغ راهنمای مخصوص گردش به چپ و یا به فرمان پلیس راهنما که فرمانده تقاطع است، توجه داشته باشند و پس از سبز شدن چراغ مخصوص گردش به چپ و یا فرمان پلیس راهنما، تا مرکز تقاطع، پیش روند و پس از باز بودن راه، گردش به چپ نمایند.

۴- چنانچه به عللی، تفاطع تخلیه نشده باشد و وسایل نقلیه نیز در مسیرهای خروجی تقاطع، متوقف باشند، رانندگان به هیچ عنوان نبایستی به مدخل تقاطع وارد گردند و یا در داخل تقاطع توقف نمایند، حتی اگر چراغ مسیر حرکت آنان سبز باشد.

نویسنده: سروان پیام خلیلیان –رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان اصفهان

 

شیوه های مراقبت از اطلاعات شخصی در رایانه

گروه اجتماعی _ اتصال کامپیوتر به شبکه اینترنت از جمله مواردی است که می‌تواند باعث نفوذ رخنه‌گران به کامپیوتر شخصی شود. باز کردن پیوست‌های ناشناس ایمیل‌ها یکی از تهدیدآمیزترین کارهاست که قویا باید از آن پرهیز کرد.

 

به رغم رعایت موارد امنیتی از قبیل استفاده از نرم‌افزارهای رمزساز،‌ باز هم مواردی چند از نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری سازمان‌های معروف و حتی کامپیوتر افراد عادی در اخبار منتشر می‌شود. کارشناسان به کاربران کامپیوتر همواره هشدار می‌دهند مراقب نفوذ رخنه‌گران باشند و در نگهداری اطلاعات خصوصی خود‌‌، حداکثر هوشیاری را به خرج دهند. آنان برای کاربران کامپیوتر توصیه‌های ساده‌ای دارند که رعایت کردن آنها می‌تواند تا حد قابل توجهی جلوی دست‌درازی دیگران را به اطلاعات شخصی بگیرد.

موقعیت‌های خطرآفرین

کسانی که از تلفن‌های همراه دوربین‌دار برای فیلمبرداری استفاده می‌کنند، اغلب فیلم‌ها را در حافظه آن نگهداری می‌کنند. اکثر قریب به اتفاق گوشی‌ها به جز شماره pin اولیه که برای روشن کردن دستگاه لازم است، هیچ‌گونه قابلیت ایمنی ندارند.

به یاد داشته باشید چنانچه فیلم مورد نظر شما خصوصی است، آن را در حافظه تلفن نگه ندارید. هرچه زودتر آن را به حافظه کامپیوتر منتقل کنید و سپس به روش‌هایی که در ادامه مطلب توضیح داده شده است، آن را ایمن کنید. فایل فیلم را هم از حافظه گوشی پاک کنید.

اتصال کامپیوتر به شبکه اینترنت از جمله مواردی است که می‌تواند باعث نفوذ رخنه‌گران به کامپیوتر شخصی شود. باز کردن پیوست‌های ناشناس ایمیل‌ها یکی از تهدیدآمیزترین کارهاست که قویا باید از آن پرهیز کرد.
انواع و اقسام برنامه وجود دارد که می‌تواند در کار کامپیوتر اخلال کند یا اطلاعات داخل آن را به جا‌های دیگر ارسال کند، ویروس فقط یک تهدید است.

چه کار کنیم؟

به طور کلی،‌ برای ایمن‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها (فولدرها) می‌توان یا از ابزار موجود در خود این نرم‌افزارها استفاده کرد یا نرم‌افزارهای مختص رمزسازی را به کار گرفت. ابتدا به قابلیت‌های خود نرم‌افزارها می‌پردازیم.
چنانچه اطلاعات مورد نظر شما به صورت فایل Word است (مثلاً نامه یا سند)،‌ می‌توانید به سادگی برای آن رمز بگذارید. برای این منظور ابتدا آن فایل را باز کنید و روی Tools در نوار بالا کلیک کنید. سپس روی Options بیایید.

صفحه‌ای برابر شما پدیدار می‌شود. روی Security کلیک کنید. در این بخش دو مستطیل خالی دیده می‌شود که باید کلمه عبور را در آنها وارد کنید. سپس روی OK کلیک کنید. حالا اگر فایل را ببندید،‌ بازکردن و خواندن آن نیازمند کلمه عبوری است که وارد کرده‌اید. در صورتی که اطلاعات به شکل فایل صوتی و تصویری است،‌ بهتر است ابتدا پوشه‌ای درست کنید و ‌آن را در پوشه قرار دهید.
در اینجا بسته به اینکه دقیقاً از چه نوع سیستم عاملی استفاده می‌کنید،‌ دو حالت وجود دارد. اگر از ویندوز ایکس‌پی حرفه‌ای استفاده می‌کنید، روی پوشه، راست کلیک کنید و روی نوار عمودی که ظاهر می‌شود، روی Properties بزنید. در صفحه‌ای که می‌آید،‌ دنبال دکمه Advanced بگردید و روی آن کلیک کنید.

در مربع خالی کنار جملهEncrypt contents to secure data علامت بگذارید. سپس در پایین صفحه OK را بزنید. در این صورت،‌ باز کردن این پوشه مستلزم استفاده از کلمه رمزی است که شما به عنوان کلمه رمز Log خود قبلاً وارد سیستم کرده‌اید. کلمه رمز Log عمدتاً زمانی به کار می رود که چند نفر به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می‌کنند.

در این حالت هر کس می‌تواند برای خود یک Account جداگانه تعریف کند و با واردکردن کلمه رمز Log خود وارد کامپیوتر شود تا اطلاعات ذخیره شده خود قابل دسترسی توسط دیگر کاربران نباشد.

نرم‌افزارهای رمزساز

یک راه کلی دیگر برای حفاظت از اطلاعات، استفاده از نرم‌افزارهای رمزسازی است. برخی از این نرم‌افزارها به صورت رایگان در اینترنت قابل دسترسی است و برخی دیگر را باید خرید.

چند نکته ضروری برای مراقبت از اطلاعات شخصی در وسایل جدید ارتباطی

چیزی به اسم حفاظت صددرصد وجود ندارد. به همان تعداد که برنامه‌ها و قابلیت‌هایی برای ایمن‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها وجود دارد،‌ به همان تعداد نیز دستورالعمل برای کشف کلمات رمز وجود دارد. اما روش‌هایی که در اینجا گفته شد،‌ اطلاعات شما را از گزند بیشتر تلاش‌ها برای دستبرد حفظ می‌کند. اما اگر اطلاعات مورد نظر واقعاً اهمیت حیاتی دارد، استفاده از برنامه‌های تجاری شناخته‌شده پیشنهاد می‌شود.

۱- با وجودی که فایل‌ها و پوشه‌ها به این شکل حفاظت می‌شوند،‌ این بدان معنا نیست که آنها قابل حذف کردن نباشند،‌ هر چند که برخی برنامه‌های ایمن‌سازی جلوی حذف فایل یا پوشه رمزدار را می‌گیرد.

۲- اگر کلمه رمز را فراموش کنید، تمام اطلاعات از بین می‌رود،‌ مگر آنکه حاضر باشید پولی را به افراد وارد بدهید تا قفل آن را بشکنند. باید در حفظ کلمه رمز دقت زیادی کنید. در مورد استفاده از کلمات رمز نیز باید چند ملاحظه را درنظر بگیرید.

مراقبت سهل‌انگارانه یا ناقص از اطلاعات حیاتی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. هرگز اهمیت ایمن‌سازی اطلاعات در کامپیوتر را دست‌کم نگیرید.

در صورت توجه به تدابیر امنیتی که در اینجا برشمرده شد،‌ می‌توانید با اطمینان قابل قبولی، انواع اطلاعات مکتوب و تصویری خود را در کامپیوتر ذخیره کنید،‌ بدون آنکه از امکان دستبرد دیگران به آنها دچار بیم و هراس باشید. این‌گونه‌، لذت استفاده از دستاوردهای فناوری جدید را حس خواهید کرد.

تهیه و تنظیم: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات- اصفهان

قربانی فیشینگ

گروه اجتماعی – همه موجودی حسابم خالی شده بود! رقمی نزدیک ۵ میلیون تومان. پولی که هزینه شیمی درمانی مادرم بود.

 

هنوز هوا تاریک بود که مثل هر روز خیلی زود از خواب بیدار شدم. چشمانم را به هم زدم و از روی عادت دستم رفت سمت گوشی تلفن همراهم تا هم ساعت و هم پیامک‌های احتمالی شب گذشته رو ببینم.

در کنار پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی که این روزها تعدادشان زیادتر هم شده، پیامکی از بانک دریافت کرده بودم که ظاهراً برداشت از حساب بود. تعداد پرشمار ارقام عددی که در پیامک آمده بود، خواب را از سرم پراند. همه موجودی حسابم خالی شده بود. رقمی نزدیک به ۵ میلیون تومان. پولی که هزینه شیمی درمانی مادرم بود.

دنیا روی سرم خراب شد، فوری لباس هایم را پوشیدم و با عجله خودم را به بانک سرِ کوچه رساندم و وقتی در باز شد قبل از همه وارد شده و مستقیم رفتم سراغ رئیس بانک، موضوع را با او درمیان گذاشتم. پیش خودم گفتم شاید پیامک اشتباه برای من آمده باشد و از این خوش خیالی‌ها… .

ولی رئیس بانک پس ازبررسی موضوع، گفت: دیشب این مبلغ به صورت خرید اینترنتی از حساب شما کسر شده است با ناراحتی گفتم حالا چکار باید بکنم رئیس بانک به من گفت، زود به پلیس فتا برو و کارت را از آن طریق پیگیری کن!

به سرعت خودم را به ساختمان پلیس فتا رسدنم و موضوع سرقت از حسابم را با یکی از افسران کارشناس سایبری در میان گذاشتم او اما با حرف‌های امیدوار کننده‌اش کمی آرامم کرد، او پرسید یکی دو روز گذشته خرید اینترنتی داشتید؟ کمی که فکر کردم یادم آمد که دیروز غروب شارژ اینترنتی خریده بودم. همین که گفتم شارژ اینترنتی! افسر پلیس سری تکان داد و گفت: قربانی فیشینگ شدید! گفتم فیشینگ!؟ فیشینگ دیگر چیست؟

گفت: بله شما نیز به بهانه خرید شارژ ارزان قیمت فریب تبلیغات مجرمان سایبری را خورده و از درگاه‌های جعلی طراحی شده اقدام به خرید اینترنتی کردید.

قبل از رفتن من افسر پرونده یادآور شد؛ در زمان خرید شارژ از اینترنت باید درگاه بانکی دارای پروتکل امنیتی https: باشد و قبل از آدرس اینترنتی درگاه مذکور، تصویر قفل را مشاهده کنم و همچنین تاکید کرد در زمان وارد کردن اطلاعات بانکی حتما از صفحه کلید مجازی تعبیه شده در درگاه بانکی استفاده کنیم و هنگامی که کلید کد امنیتی را زدیم باید کد تغییر کند اگر انجام نشد بدانم که صفحه جعلی است.

هشدارهایی که بارها و بارها از سوی پلیس فتا اطلاع رسانی شده اما به خاطر بی توجهی من به آنها و جدی نگرفتن آن برای من ۵ میلیون تومان آب خورد. تا یاد بگیریم چگونه در فضای مجازی خرید کنم.

 

نویسنده: ستوانیکم مهرداد رنجبر؛ کارشناس پلیس فتا- اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا