تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

از ٧٠ نفر از جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم تقدیر شد

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در این مراسم با تسلیت شهادت جمعی از مردم  در حمله تروریستی در اهواز، افزود : قرآن تصریح می کند که یاران پیامبر اسلام (ص) در برابر کفار با شدت برخورد می کنند ولی در بین خودشان مهربان و اهل نماز، رکوع، سجود، دعا و عبادت هستند.

وی اضافه کرد: قرآن به ما وعده می دهد که امت پیامبر اسلام (ص) زود رشد می کنند، به کسی تکیه نمی کنند تا کفار را به عصبانیت وادارند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: درخت انقلاب اسلامی بدون تکیه به ابرقدرت ها و با شعار نه شرقی،  نه غربی و با تکیه بر خدا ایستاد و به سرعت رشد پیدا کرد.

به گفته وی جوانان ما باید از دستاوردهای انقلاب آگاه باشند و بدانند اگرچه برخی افراد اشتباهاتی داشته اند ولی خدا این انقلاب را نگاه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد : کل تولید برق قبل از انقلاب ٩ هزار مگاوات بود ولی الان ۵٠ هزار مگاوات برق تولید می کنیم.

وی بیان کرد : کل مشترک تلفن ثابت قبل از انقلاب ٨۵٠ هزار خط تلفن در سراسر کشور بود در حالی که امروز این رقم بالغ بر ۵٠ میلیون مشترک شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد به پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر بیماران ما در قبل از انقلاب توسط پزشکان هندی و پاکستانی درمان می شدند و مجبور بودیم برای درمان آنها را به خارج اعزام کنیم امروز  ۴٠ هزار پزشک متخصص در پزشکی تربیت کرده ایم و بسیاری از نیازمندی ها را در داخل تولید و تامین می شود.

وی به پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی اشاره کرد و گفت : در دفاع مقدس محتاج گلوله آر پی جی بودیم ولی امروز موشک هایی را تولید کرده ایم که با دقت نقطه زنی می کند و توانایی داریم پهباد آمریکایی را پایین کشیم و بهتر از آن را تولید کنیم.

وی افزود : هر وقت دشمن با ملت بیشتر دشمنی کند باید بدانیم درست عمل کرده ایم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مشکل انقلاب ما برخی انسانهای ناصالح است، ادامه داد :  گاهی وزارت صنعت ما نیازمندیها را اعلام نمی کند تا  از خارج وارد شود زیرا درآمد عده ای در واردات این کالاهاست و چرا برای تولید خودرو باید در برخی جزییات به خارج متکی باشیم.

امام جمعه اصفهان گفت : در هشت سال دفاع مقدس تحریم بودیم  و علاوه بر آن مشکلات متعددی داشتیم ولی کسی به آن توجهی نمی کرد و هیچ وحشتی نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: وقتی ترامپ می گوید کشورهایی که ما امنیتشان را تامین می کنیم حق ندارند نفت را گران کنند، نشان ذلت این کشورهاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مترفین و صاحبان زور و زر و نا آگاهی مستضعفین دو عامل شکست در تاریخ است که باید به مردم در خصوص حقایق اطلاع رسانی کرد.

وی با انتقاد از برخی افراد که به واسطه شایعات اجناس را انبار و احتکار می کنند، گفت: چرا برخی اجناس را بی دلیل احتکار می کنند، اگر مردم به دین پایبند باشند و بر خدا واحد توکل داسته باشند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به فداکاری های ایثارگران در سالهای دفاع مقدس، ادامه داد : ایثارگران و شهدا اسطوره های واقعی و عینی جامعه هستند و با الگوگیری از مسیر آنها نباید در برابر دشمن خود باختگی، سستی  ها و بی توکلی ها داشته باشیم.

سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم گفت: اگر چه جنگ نظامی به اتمام رسید ولی امروز لشکرهای اقتصادی دشمن علیه ایران اسلامی صف کشیده اند.

وی بیان کرد : ترامپ و بالاتر از او عددی نیست که بتواند در مقابل اسلام، قرآن و ارزش های دینی بایستد، اگر ملت به ارزشهای دینی پایبند باشند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی ادامه داد: وقتی امام دستور داد در شرایط سخت ایستادیم ولی نق نزدیم، برای شکستن حصر آبادان در سخت ترین شرایط مقاومت کردیم و صحنه را رها نکردیم تا حصر آبادان شکسته شد.

این فرمانده سالهای دفاع مقدس با بیان اینکه عزت، از منظر قرآن از آن کسانی است که اهل کلام طیب و عمل صالح باشند، اظهار

داشت : این روزها مزار امام راحل (ره) زیارتگاه عراقی هایی است که روزی به واسطه صدام کافر در برابر ما بودند و با آنها درگیری داشتیم ولی امروز هیچ خبری از صدا می که جهان استکبار را به همراهی داشتند، وجود ندارد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد : چرا باید اجازه دهیم شبکه های مجازی جوانان ما را از ما بگیرند و با دروغ، شبهه و شک و شایعه آنها را از مسیر انقلاب جدا کنند.

وی با اشاره به نقش اصفهان در دفاع مقدس، ادامه داد: این استان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشتاز بود و امروز باید در جنگ اقتصادی پیشتاز شود.

قربانی تصریح کرد: اتاق بازرگانی در جبهه اقتصادی، اتاق جنگ، کار و حمایت از مردم است و باید بدانیم بسیاری از توفیقات ما به برکت انقلاب بوده و امروز که نظام اسلامی نیاز دارد باید به کمک انقلاب بشتابیم.

وی خاطرنشان کرد: در این جنگ همه اعم از فعالان اقتصادی، نظامیان و ایثارگران باید دست در دست هم دهیم و از انقلاب خود دفاع کنیم

اسلامیان: مردم تشنه مشاهده صداقت و تلاش مسولان هستند

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: مردمی که جنگ را اداره کردند، امروز هم کشور را مدیریت خواهند کرد. دکتر محمود اسلامیان در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل اینگونه جلسات این است که ارزش جوانان افتخارآفرین دوران دفاع مقدس حفظ شود؛ به خصوص در شرایط کنونی کشور که کشورمان به دلایل گوناگون از سوی دشمنان مورد تهدید قرار گرفته است.

این همرزم شهید خرازی افزود: تجربه دفاع مقدس، تجربه ارزشمندی است؛ فراموش نمی‌کنیم که در آن دوران همه دنیا از صدام دفاع نموده و دلارهای خود را به عراق سرازیر کرده بودند؛ از جماهیر شوروی تا غرب همه از حزب بعث حمایت می‌کردند؛ بمب شیمیایی تاکنون دو بار در دنیا استفاده شده است ، یکی در جنگ جهانی اول و دیگری در جنگ ایران و عراق و در آن روزگار هیچ صدایی از دنیا در نیامد.

اسلامیان با بیان اینکه همان ملتی که توانست در آن روزگار شرایط جنگ را اداره کند، اکنون هم می‌تواند شرایط کنونی را اداره کند، گفت: ارتش ما در انقلاب بسیار ضعیف شده بود؛ صدام می‌خواست طی چند روز تهران را تصرف کند؛ از همه نظرمحاسبه کرده بود تا موفق شود؛ اما تنها یک فاکتور را در محاسباتش لحاظ نکرده بودو آن هم غیرت و شجاعت جوانان بود که از همان ابتدا به سوی جبهه‌ها سرازیر شدند.

وی ادامه داد: مشکل حال حاضر کشور ما این است که رابطه مسئولان با مردم خدشه‌دار شده است،لازم است مسئولان به مردم اعتماد کنند، مردم نیازمندند که از مسئولان صداقت و دلسوزی ببینند،یعنی همان شرایطی که در دوران دفاع مقدس احساس می شد.

وی با بیان اینکه این کشور صاحبی دارد که حامی مردم است افزود: ایران تنها کشوری است که  شیعه بر آن به صورت کامل حاکمیت می کند، لازم است از منجی عالم بشریت بخواهیم که یاریمان کنند؛ بی شک این اتفاق محقق خواهد شد چرا که  ملت ایران دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی را با اهدای خون خود به اثبات رسانده اند.

در پایان  این مراسم از  جانبازان ،ایثارگران  و خانواده مدافع حرم تقدیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا