شهر و جامعهعناوین اخبار

دوره آموزشی زبان وحی برای حوزویان و غیر حوزویان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، محمد ابراهیم اخوان دردشتی به حدیثی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد که فرمودند: «تعلّموا العربیهَ فإنّها کلامُ اللّهِ الذی یکلِّم به خلقَه» زبان عربی را یاد بگیرید، زیرا آن زبانِ خداوند است که بوسیله آن با خلقش صحبت می کند.

وی تصریح کرد: مسئولیت برگزاری دوره های آموزش زبان عربی با رویکردی جدید بر عهده گروه أحباب لغه الوحی است که با همکاری و حمایت علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، دوره های زبان عربی را برای حوزویان خواهر و برادر و غیر حوزویان برگزار می کند.

اخوان به دغدغه های روزمره طلاب و دیگر مشتاقان زبان عربی اشاره کرد و گفت: گروه با مطالعات دقیق موفق به تدوین دوره های کوتاه مدت و زود بازده شده است و متد آموزشی زبان عربی، کتاب «صدی الحیاه» می باشد.

وی به معرفی تفصیلی دوره های زبان عربی پرداخت و گفت: دوره عادی در ۱۳ ترم یک ماهه و به صورت روزانه (شنبه تا چهارشنبه) یک جلسه آموزشی دو ساعته برگزار می شود.

مدیر گروه أحباب لغه الوحی ادامه داد: دوره فشرده در ۱۳ ترم دو هفته ای و در مجموع شش ماه به صورت روزانه (شنبه تا چهارشنبه) دو جلسه آموزشی چهار ساعته برگزار می شود.

وی دوره بعدی را نیمه فشرده بیان کرد و گفت: این دوره در ۱۳ ترم سه هفته ای و در مجموع ۱۰ ماه به صورت روزانه (شنبه تا چهارشنبه) یک و نیم جلسه آموزشی سه ساعته برگزار می شود.

اخوان آخرین دوره را دوره آزاد عنوان کرد و گفت: این دوره در ۹ ترم یکماهه و در مجموع ۱۰ ماه به صورت روزانه (شنبه تا چهارشنبه) یک جلسه آموزشی دو ساعته برگزار می شود.

وی با بیان این که شرط سنی برای ثبت نام در کلاس ها ۱۲ سال به بالا می باشد، گفت: مکان برگزاری کلاس های برادران در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  واقع در خیابان حافظ و کلاس های خواهران در مدرسه مجتهده امین واقع در خیابان ملک شمالی می باشد.

مدیر گروه أحباب لغه الوحی با بیان این که ثبت نام شدگان در حال حاضر مشغول گذراندن دوره آموزشی می باشند، عنوان داشت: امکان ثبت نام به صورت مستمر باز می باشد و به محض تکمیل ظرفیت برای هرکدام از دوره ها، دوره تشکیل و اطلاع رسانی انجام می شود.

وی از اعطای مدرک پایان دوره توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد و گفت: آشنایی با زبان وحی و درک بیشتر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام، تسلط کامل بر مکالمه زبان عربی و آشنایی با فرهنگ کشور های عربی، درک عمیق تر منابع اسلامی و تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازهای علمی فرهنگی کشور از جمله اهداف دوره می باشد.

لازم به ذکر است علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند با شماره همراه ۰۹۱۳۲۲۹۵۵۶۳ تماس حاصل نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا